ایر پاد پرو USB-C

اپل ایرپاد پرو با درگاه USB-C روانه بازار خواهد شد

اپل اعلام کرده که علاوه بر خانواده آیفون 15، نسل دوم ایرپاد پرو نیز به‌زودی به درگاه USB-C مجهز خواهد شد. قیمت این ایر پاد پرو جدید برابر با 250 دلار خواهد بود.

مطابق انتظار، اپل در رویداد Wonderlust 2023 که شب گذشته برگزار شد، به‌طور رسمی از خانواده گوشی های آیفون 15 در چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس رونمایی کرد.

یکی از اتفاقات مورد انتظار این مراسم، خبر خداحافظی کوپرتینویی‌ها با درگاه لایتنینگ و جایگزینی آن‌ها با پورت‌های USB-C در تمام اعضای خانواده آیفون 15 بود که قطعا آغازگر دورانی جدید برای دستگاه‌های اپل خواهد بود. در همین راستا، کوپرتینویی‌ها همچنین تایید کردند که بزودی جعبه نگهداری و شارژ نسل دوم ایربادهای AirPods Pro را با نمونه‌های جدید مجهز به درگاه USB-C تعویض خواهند کرد.

ایرباد اپل

به این ترتیب، کاربران آیفون می‌توانند ایر پادهای خود را از طریق درگاه یو اس بی C آیفون به‌طور مستقیم شارژ کنند!

علاقمندان به این ایربادهای جدید اپل همچنین می‌توانند کیس‌های USB-C ایرپاد پرو را هم‌اکنون با قیمت 250 دلار پیش‌خرید کنند. این گجت‌ها در تاریخ 22 سپتامبر روانه بازار خواهند شد.

ایرپاد پرو جدید اپل به‌جز درگاه USB-C چه پیشرفت‌های دیگری خواهد داشت؟

درگاه یو اس بی سی AirPods Pro 2

علاوه بر تعویض درگاه لایتنینگ با USB-C در ایر پاد پرو، اپل همچنین هم هدفون‌ها و هم کیس آن‌ها را در برابر نفوذ گرد و غبار هم مقاوم کرده است. به این ترتیب، استاندارد IPX4 که پیش‌تر توسط این گجت کسب شده بود، اکنون به IP54 ارتقا خواهد یافت.

اپل همچنین اعلام کرد که استفاده از درگاه USB-C امکان بهره‌مندی از صدای با تاخیر پایین بدون افت را نیز در هنگام اتصال ایر پاد پرو به هدست‌های ویژن پرو فراهم خواهد کرد. به‌طور دقیق، با عرضه هدست‌های گرانقیمت و پرادعای اپل در سال آینده، به لطف استفاده از تراشه H2، می‌توان انتظار صدای خروجی 20 بیتی 48 کیلوهرتزی را از ایربادهای اپل داشت.

نسل دوم ایرپاد پرو در مقایسه با نسل اول پیشرفت‌های فراوانی داشته و ضمن ارائه کیفیت صدای بالاتر، حذف نویز فعال را نیز به سطحی تازه ارتقا داده است. این هدست‌ها اکنون بهترین مد شفاف (عبور دادن صدای محیط) را در میان تمامی محصولات بازار ارائه داده و چه در تماس‌های صوتی و چه تصویری، عملکردی بسیار عالی را ارائه می‌کنند.

همچنین، قابلیت‌های جدیدی مانند امکان دسترسی بدون دست به سیری، جابجایی سریع و روان بین دستگاه‌های متصل به iCloud و افزوده شدن کلیدهای کنترل صدا از جمله موارد تازه‌ای هستند که در نسل دوم AirPods Pro شاهد حضورشان هستیم.

iOS 17 چه تغییراتی را برای ایر پاد پروی اپل به ارمغان خواهد آورد؟

ایر پاد پرو USB-C

صاحبان AirPods Pro اپل می‌توانند با عرضه iOS 17 انتظار سه تغییر بزرگ را در عملکرد ایرباد خود داشته باشند.

نخستین ویژگی، صدای تطبیقی (Adaptive Audio) نام دارد که قابلیت‌های حذف نویز فعال و مد شفاف را بسته به شرایط محیطی تنظیم می‌کند. این ابزار، به‌صورت پویا، توازن منطقی میان این دو قابلیت را بسته به سطح شلوغی و نویز محیط برقرار می‌کند.

همچنین دومین قابلیت جدیدی که توسط iOS 17 به نسل دوم ایر پاد پرو افزوده خواهد شد، صدای شخصی‌سازی شده (Personalized Volume) خواهد بود که به گفته اپل، با استفاده از فناوری یادگیری ماشین به پیش‌بینی سطح بلندی مناسب برای سلیقه شما می‌پردازد.

علاوه بر این، ویژگی سوم هم هشیاری مکالمات (Conversation Awareness) خواهد بود که در هنگام برقراری مکالمه با دیگران، هم صدای محتوای در حال پخش را کم می‌کند و هم با کاهش نویز محیط، روی گوینده و مکالمه تمرکز خواهد کرد. این قابلیت به‌طور خودکار و با صحبت کردن کاربر فعال شده و نیاز به فشردن هیچ دکمه اضافی نخواهد داشت.

در کنار این قابلیت‌ها، آپدیت نرم افزاری بعدی اپل همچنین امکان جابجایی سریعتر بین دستگاه‌های متصل به یک اکانت iCloud واحد را فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال، کاربر می‌تواند به‌سادگی از طریق ایر پاد پروی خود بین مک بوک و آیفون جابجا شود.

علاوه بر این، صاحبان تمامی ایربادهای اپل اعم از نسل‌های اول و دوم ایر پاد پرو، ایر پاد مکس و نسل سوم ایر پاد می‌توانند به‌سادگی و با یک بار لمس کردن بدنه دستگاه صدا را قطع و وصل کنند.

اپل همچنین ایرپادهای سیمی خود را نیز ارتقا داده و آن‌ها را مجهز به درگاه USB-C روانه بازار خواهد کرد. این هدفون‌های سیمی، قیمتی 19 دلاری خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*