آیفون مینی

آیفون مینی رسما به تاریخ پیوست

آیفون مینی به پایان خط رسید. اپل همزمان با معرفی گوشی های سری آیفون 15، توقف خط تولید نسخه های Mini آیفون را اعلام کرد.

آیفون مینی به پایان عمر خود رسید. اپل روز سه شنبه در کنار معرفی رسمی خانواده آیفون 15، آیفون 13 مینی را از خط تولید خود کنار گذاشت و پایان عمر آخرین گوشی سایز کوچکتر خود را اعلام کرد. خط تولید جدید گوشی های اپل، اکنون شامل خانواده آیفون 15، آیفون 14، آیفون 13 و نسل سوم آیفون اس ای (2022) است و دیگر خبری از تولید و عرضه نسخه‌های Mini نخواهد بود.

آیفون های مینی هیچوقت انتظارات را برآورده نکردند

اپل اولین بار در سال 2020 گوشی 5.4 اینچی Mini را با عنوان آیفون 12 مینی معرفی کرد. در حالی که در ابتدا بعضی‌ها طرفدار این نسخه کوچک و جمع‌وجور از آیفون‌ها بودند، اما ظاهرا تعداد طرفداران و مشتریان این نسخه هیچوقت به اندازه کافی نرسید. صفحه نمایش کوچک و عمر باتری کمتر در مقایسه با سایر مدل‌های سری آیفون 12 از جمله دلایلی بود که باعث شد نسخه کوچکتر هیچ‌گاه نتواند جایگاه خود را در بازار موبایل پیدا کند.

کمتر از یک سال بعد، اپل مجبور شد تولید iPhone 12 mini را تا حدود 70 درصد کاهش دهد و iPhone 13 mini که سال بعد معرفی شد نیز وضعیت مشابهی با مدل قبلی خود داشت. بنابراین وقتی دیدیم سال گذشته و همزمان با معرفی سری iPhone 14، خبری از نسخه مینی جدید نبود، اصلا تعجب نکردیم و همه به این نتیجه رسیدند که عمر نسخه‌های Mini آیفون به همان دو مدل 13 مینی و 12 مینی ختم شده است.

البته در همین حین، هنوز هم طرفدارانی برای نسخه جمع و جور و کوچک آیفون وجود داشت و برخی از کاربران امیدوار بودند که مدل‌های مینی آیفون‌های اپل با ویژگی‌های بهتر به خط تولید بازگردند؛ اما این‌طور نشد و تولید آیفون Mini برای همیشه کنار گذاشته شد. البته همچنان می‌توانید آیفون 13 مینی را از فروشگاه‌های ثالث مثل آمازون و همچنین از خرده‌فروشان خریداری کنید. همچنین مدل کوچک و مقرون‌به‌صرفه‌تر آیفون اس ای 2022 نیز همچنان در بازار وجود دارد. نسل سوم آیفون اس ای حتی از نسخه Mini نیز نمایشگر کوچک‌تری دارد و به صفحه نمایش 4.7 اینچی مجهز شده است؛ اما متاسفانه در آن شاهد مزایایی مانند دوربین دوگانه، اتصال 5G، فیس آی دی و مگ سیف نیستیم.

در هر صورت با آیفون های مینی خداحافظی کنید و حالا خط تولید آیفون های اپل فقط شامل مدل‌های استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس و البته نسل سوم آیفون SE می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*