گران فروشی سایپا

همراهی شورای رقابت با سایپا در گران فروشی!

در لیست جدید ارائه شده توسط شورای رقابت شاهد افزایش قیمت و گران فروشی سایپا برای محصولات عرضه شده در سامانه یکپارچه خودرو هستیم. برای جزئیات بیشتر همراه ما باشید.

در پی ارائه صورت‌های مالی خودرسازان به شورای رقابت و برآورد هزینه‌های انجام شده برای تولید محصولات در سال 1401، شرکت سایپا بر اساس محاسبات سازمان حمایت، خواهان افزایش ۱۰ تا ۴۹ درصدی قیمت خودروها بود. از آنجایی که محصولات این خودروسازی با نام تولید داخلی به بازار عرضه می‌شوند و به‌گفته آن‌ها تورم قیمت‌ محصولات داخلی ارتباط چندانی با نرخ ارز ندارد، این بار سایپا برای به کرسی نشاندن حرف خود روی به روش دیگری آورده است. ارتقای جزئی و فیس لیفت کردن خودروهای قدیمی با هزینه بسیار ناچیز و فروختن چند برابری آن به مردم، رویکرد جدید سایپا در بازار است.

بیشتر بخوانید:

محصولات ایران خودرو و سایپا بین 35 تا 38 درصد گران می‌شوند

سامانه یکپارچه در حالی قیمت 5 محصول خودرویی سایپا را از سوی شورای رقابت اعلام کرد که شاهد موج جدیدی از گران فروشی محصولات داخلی هستیم.

افزایش قیمت محصولات سایپا

بر اساس این لیست، قیمت نهایی درب کارخانه شاهین اتومات 545 میلیون، ساینا DAS حدود 273، ساینا GX حدود 283، اطلس G حدود 344 و کوییک GXR حدود 321 میلیون تومان قیمت خواهد بود.

این افزایش قیمت‌ها در حالی اتفاق افتاده که محصولات سواری سایپا مانند ساینا S، ساینا S دوگانه سوز و ساینا S اتوماتیک در فروردین ماه امسال با افزایش 71 میلیونی، معادل 279 میلیون تومان قیمت خورده بودند.

همچنین خودروهایی مانند کوییک دستی، کوییک S، کوییک R و کوییک اتومات پلاس نیز امسال حدود 29 درصد افزایش قیمت داشتند.

در واقع اگر شما محصولات پایه ساینا و کوییک را با نسخه‌های جدید دارای اسم GXR که تنها چند آپشن ساده و ارزان‌قیمت به آن‌ها اضافه شده است مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که سایپا چندین برابر گران‌تر از هزینه ارتقای این ماشین‌ها را از خریداران دریافت می‌کند.

در نهایت سایپا با این ترفند، مجوز افزایش چند میلیون تومانی را از شورای رقابت دریافت کرده و به‌جای جانب‌داری از مردمی که با حمایت از تولید داخلی جان خود را به خطر می‌اندازند، به فکر ترفندها و حقه‌های قدیمی است!