گزارش ناسا در مورد یوفوها

ناسا: تا حل کامل معمای یوفو ها و موجودات فرازمینی پا پس نمی‌کشیم

جدیدترین گزارش ناسا در مورد یوفوها از این واقعیت خبر می‌دهد که مدرکی مبنی بر حضور موجودات فرازمینی در سیاره ما وجود ندارد.

ناسا در کنفرانس مطبوعاتی خود گزارشی را منتشر کرد که در آن درباره شیءِ ناشناسِ پرنده (UAP) بحث می‌کرد و اولین مشارکت عمومی این سازمان در حوزه بحث‌برانگیز بود. گزارش ناسا در مورد یوفوها به این موضوع اشاره دارد که هرچند امکان توضیح پدیده‌های اخیر وجود ندارد، اما موجوداتی که به عنوان فرازمینی‌ها قلمداد می‌شوند ممکن است از سیاره دیگری نیامده باشند.

انتظار یافتن همچین موجودی بالا بود، به‌خصوص زمانی که مقام نظامی سابق در مقابل کنگره شهادت داد دولت مواد بیولوژیکی غیر انسانی را مخفی کرده و اشیاء ناشناس در اختیار دارد. گزارش ناسا در مورد یوفوها به این نتیجه می‌رسد که تاکنون هیچ مدرک مشخصی مبنی بر وجود فرازمینی‌ها یافت نشده است.

مدرک محکمی برای اثبات بازدید بیگانگان از زمین وجود ندارد

گزارش ناسا در مورد یوفوها

بیل نلسون، مدیر ناسا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «مطالعات ناسا هیچ مدرکی مبنی بر اینکه UAP منشا فرازمینی دارد پیدا نکرد، با این حال ما هنوز نمی‌دانیم که ماهیت این موجودات چیست و از کجا آمده‌اند.»

کمیته‌ای که به این نتیجه رسید توسط آژانس ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده تشکیل شد و به صورت مستقل و متشکل از 16 نفر بود که پس از تقریباً یک سال تحقیق گزارش خود را اعلام کرد. این گزارش 36 صفحه‌ای با استناد به مقالات علمی بررسی‌شده، اشاره می‌کند که هیچ مدرک قطعی دال بر منشأ فرازمینی برای UAP وجود ندارد.

گزارش ناسا در مورد یوفوها

در پاسخ به سؤالات رسانه‌ها مبنی بر اینکه واحدهای دولتی ایالات متحده آمریکا موجودات فضایی یا بشقاب پرنده دارند، نلسون پاسخ داد که اگر شواهدی وجود دارد، این شواهد را ارائه کنید.

جالب اینجاست که موارد متعددی از مشاهده‌های احتمالی UAP را ذکر می‌کند که برخی از آن‌ها از آن زمان با استفاده از روش‌های علمی توضیح داده شده‌اند، در حالی که برخی دیگر، مانند پرونده شیء خاورمیانه، همچنان یک راز باقی مانده‌اند.

علیرغم یافته‌های نه چندان هیجان‌انگیز در این گزارش، آژانس فضایی به طور کامل وجود حیات بیگانه را رد نمی‌کند. در واقع، زمانی ناسا از یک برنامه به نام جستجوی هوش فرازمینی (SETI) حمایت کرد که به دنبال یافتن نشانه‌هایی از حیات اطلاعاتی در دنیای فرازمینی‌ها بود.

با این حال، ناسا می‌خواهد از تخصص علمی و قدرت تحلیلی خود برای مطالعه UAPها استفاده کند تا چنین رویدادهایی به موضوعات احساساتی گمراه‌کننده تبدیل نشوند. در حال حاضر، هیچ دستورالعمل استانداردی وجود ندارد که بتواند یک شی را به عنوان UAP یا پدیده‌های غیرقابل توجیه دیگر طبقه‌بندی کند. همچنین پروتکل‌های بررسی برای تجزیه و تحلیل وجود ندارد.

رد ادعای بازدید فرازمینی ها توسط ناسا

ادعاهای بزرگ به شواهد محکمی نیاز دارند و نمی‌توان بدون وجود شواهد علمی به نتیجه‌ای قابل توجه رسید. گزارش تیم مطالعات مستقل پدیده‌های غیرعادی ناسا، مجموعه‌ای از تغییرات حیاتی را در سیستم در رابطه با نحوه تجزیه و تحلیل مشاهده‌های UAP، نحوه جمع‌آوری داده‌ها و روش‌هایی که آژانس‌های متعدد می‌توانند برای ایجاد یک پایگاه داده همکاری کنند، تحت فشار قرار می‌دهد.

جدیدترین گزارش ناسا در مورد یوفوها می‌گوید که در این مرحله هیچ دلیلی برای این نتیجه‌گیری وجود ندارد که گزارش‌های UAP دارای منبع فرازمینی هستند و تفکر علمی و داده‌های قابل اطمینان همان چیزی است که کل پروژه به آن نیاز دارد. مشکل اصلی گزارش‌های UAP این است که چنین حوادثی اغلب با حسگرهایی ثبت می‌شوند که داده‌های کافی برای تجزیه و تحلیل علمی مناسب ندارند.

ناسا در این گزارش پیشنهاد می‌کند برنامه‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند برای جمع‌آوری داده‌ها از چندین حسگر تلفن‌های هوشمند که توسط دانشمندان شهروند داوطلب در سراسر جهان ارائه شده است، باید توسعه یابند.

بیشتر بخوانید:

وبسایت جدید پنتاگون برای شکار یوفوها راه اندازی شد

با این وجود، علاقه به UAPها صرفاً ناشی از تمایل بی‌پایان بشر به کاوش و برقراری ارتباط با یک حیات فرازمینی نیست، بلکه در اینجا یک جنبه امنیت ملی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت.

در جدیدترین گزارش ناسا در مورد یوفوها این چنین آمده است:

تهدید امنیت حریم هوایی ایالات متحده توسط UAP بدیهی به نظر می‌رسد و پیشنهاد اصلی این است که ناسا باید نه تنها با دفتر حل و فصل ناهنجاری همه دامنه‌های وزارت دفاع (AARO)، بلکه با سهامداران هوانوردی، آژانس‌های فضایی در کشورهای دیگر، رصدخانه‌های علمی در سراسر جهان و اپراتورهای سیستم ماهواره‌ای و سایرین همکاری کند.

با هدف جمع‌آوری داده‌های قابل اطمینان، همچنین درخواست‌هایی برای توسعه حسگرهای هدفمند آینده برای تشخیص پدیده‌های ناشناس و تکنیک‌های پیشرفته‌ای وجود دارد که برای تقویت تلاش‌ها به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی متکی هستند.