هک سایت ثبت احوال ایران

سایت ثبت احوال ایران هک شد؟ ادعای لو رفتن اطلاعات ۱۳۰ میلیون ایرانی توسط هکرها

یک گروه هکری ادعا کرده که سایت ثبت احوال ایران را هک و اطلاعات 130 میلیون ایرانی را درو کرده است. در ادامه سعی می‌کنیم اطلاعاتی که تا این لحظه به دست ما رسیده است را بررسی کنیم.

حمله، نفوذ به سایت‌های مختلف و هک شدن اطلاعات کاربران، انگار که به یک رویه ثابت در دنیای دیجیتال تبدیل شده است. برای مثال اوایل امسال بود که با خبر شدیم سایت وزارت امور خارجه ایران مورد حمله قرار گرفته است و به نقل از برخی منابع، حدود 50 ترابایت اطلاعات مختلف به سرقت رفت. اگر بخواهیم تا ابعاد فاجعه را در سطح جهانی کمی بیشتر باز کنیم، فقط خیلی ساده اشاره می‌کنیم که در سال 2022، تقریبا اطلاعات 422 میلیون کاربر در فضای اینترنت به سرقت رفت. یا به همین چند هفته قبل یعنی روزی که هکرها حساب تپسی را رسیدند فلش بک بزنیم!

حالا در همین گیر و دار، باخبر شدیم که سایت ثبت احوال ایران هم مورد حمله هکرهای ناشناس قرار گرفته و اطلاعات 130 میلیون ایرانی دزدیده شده! اما این ادعا چقدر صحت دارد؟ در ادامه سعی می‌کنیم تا تمام اطلاعاتی که پیرامون این موضوع وجود دارد تا بررسی کنیم.

هک سایت ثبت احوال ایران و سرقت اطلاعات 130 میلیون ایرانی

هک سایت ثبت احوال sabteahval.ir

خوشبختانه این گروه هکری تا به این جای کار، هیچ اطلاعات و سند دقیقی را از اطلاعات شهروندان ایرانی منتشر نکرده است. اما اگر طبق ادعاهای آن‌ها و اسنادی که در کانال تلگرام خود قرار داده‌اند جلو برویم، به نظر می‌رسد که اطلاعات 130 میلیون شهروند ایرانی که شامل موارد زیر می‌شود، قرار است به ابزار جدید باجگیرها تبدیل شود:

  • عکس شناسنامه
  • کد ملی
  • نام و نام خانوادگی
  • آدرس
  • شماره تلفن
  • و …

هرچند که تا این لحظه هیچ کدام از مقام‌های رسمی ثبت احوال کشور در مورد هک شدن این سازمان موضع خاصی نگرفته‌اند اما طبق اطلاعاتی که از کانال هکرها به دست ما رسیده است، خوشبختانه سرورهای آرشیو zone-h از دست هکرها در امان مانده‌اند.

سایت ثبت احوال از دسترس خارج است

هک سایت ثبت احوال sabteahval.ir

تست (هاست ترکر) سایت ثبت احوال ایران در ساعت 23:00 روز 28 شهریور که از دسترس خارج شده است

همچنین باید اشاره کنیم که سایت ثبت احوال ایران تا لحظه انتشار این مطلب از دسترس خارج شده است. تصویر بالا نتیجه بررسی سایت ثبت احوال ایران توسط وب سایت معتبر هاست ترکر است که نشان می‌دهد وب سایت ثبت احوال کشور، حتی از سرورهای داخلی هم در دسترس نیست (لینک اثبات در وب سایت هاست ترکر).

به روز رسانی اول:

هک سایت ثبت احوال ایران

خبرگزاری تسنیم در توییتی به نقل از مسئولین سازمان ثبت احوال اعلام کرد که این سازمان هک نشده است.

به روز رسانی دوم، ساعت ۲ بامداد ۲۹ شهریور ۱۴۰۲:

از دقایقی پیش وب سایت سازمان ثبت احوال کشور دوباره در دسترس قرار گرفت اما در حال حاظر هیچ لینکی در این وب سایت کار نمی کند و فقط صفحه اول در دسترس است.

در صورت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هک سایت ثبت احوال کشور، این مطلب به روز رسانی خواهد شد.