تصاویر حیوانات و طبیعت 2023

شگفت انگیزترین تصاویر از حیوانات و طبیعت در سال 2023

برترین تصاویر حیوانات و طبیعت 2023 از مسابقه عکاسی Nature TTL منتشر شد. در ادانه شما راه به دیدن این عکس‌های حیرت انگیز دعوت می‌کنیم.

15 تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، برندگان بخشی از مسابقه عکاسی Nature TTL هستند که توسط عکاسانی علاقه‌مند به حیات‌وحش به ثبت رسیده‌اند. این عکس‌های خیره‌کننده، طبیعت تسلیم‌ناپذیر و محیط‌های خارق‌العاده‌‌ی زمین را به نمایش می‌گذارند.

1. نقاشی

تصاویر حیوانات و طبیعت 2023

برنده‌ی دسته‌بندی دنیای کوچک یک پروانه مرده را در پارک ملی Rondane نروژ نشان می‌دهد. پروانه در پارک خوابیده و ترکیب تصویر باعث می‌شود صحنه‌ای رویایی به چشم بخورد.

2. راه شیری

تصاویر حیوانات و طبیعت 2023 - راه شیری

اگر اولین تصویری که در این عکس به چشم شما خورد کهکشان درخشان راه شیری در آسمان شب نبود، باید گفت شما دنیای نجوم را کاملاً نادیده می‌گیرید. در واقع، یک گراز وحشی در زمینه‌ی این تصویر وجود دارد. عکاس این اثر توانست در دسته‌بندی آسمان شب عنوان برترین عکاس را به نام خود ثبت کند.

3. کنترل جمعیت

تصاویر حیوانات و طبیعت 2023 - شاه ماهی و اوراکا

در این عکس از Skjervøy نروژی که نایب قهرمان دسته‌بندی زیر آب شد، یک اورکا توسط یک دسته شاه‌ماهی احاطه شده است.

4. وقتی ما رفته‌ایم

برندگان مسابقه حیات وحش 2023

برنده‌ی دسته‌بندی حیات وحش شهری، این عکس از یک موش قهوه‌ای است که اطراف خانه متروکه‌ای را بو می‌کند. یک حسگر حرکتی دوربین را برای گرفتن عکس فعال کرد.

5. شکار خانگی

تصاویر حیوانات و طبیعت 2023

گروهی از زنبورها مانند یک توده عظیم راه‌راه سیاه و زرد در این مورد از برترین تصاویر حیوانات و طبیعت 2023 به چشم می‌خورند. زنبورها در حال جابجایی بودند و همه برای یافتن یک خانه جدید در اطراف وزوز می‌کردند.

6. قلمرو من

برترین تصاویر حیات وحش 2023

این پرتره از یک شیر دریایی (Zalophus californianus) که توسط ماهی‌ها از سه طرف احاطه شده گرفته شده است و شش شیر دریایی دیگر در پس زمینه به چشم می‌خورند. این تصویر توانست عنوان یک از برترین تصاویر حیوانات و طبیعت 2023 را در بخش پرتره‌های وحشی مسابقه به نام خود ثبت کند.

7. درک عمق

شگفت انگیز ترین تصاویر حیوانات و طبیعت 2023

این تصویر گونه‌ای چتر دریایی را به نمایش گذاشته است که در آب‌های ساحل مانلی، استرالیا تجمع می‌کند. در این تصویر امکان تشخیص اینکه کدام سمت بالای عکس و کدام سمت پایین تصویر است وجود ندارد، تنها چیزی که ما می‌بینیم تعداد زیادی چتر دریایی است که در یک قاب جمع شده‌اند.

8. طوفان خورشیدی

تصاویر حیوانات و طبیعت 2023 - طوفان خورشیدی

شفق قطبی آسمان را در پشت آبشار ایسلندی روشن می‌کند و روی صورت یک غار سایه می‌اندازد. این تصویر در بخش آسمان شب نایب قهرمان شد.

9. نقطه، خط و صفحه

تصاویر حیات وحش 2023 - مورچه

یک مورچه تنها در کنار برگ درختی در استرالیا راه می‌رود. این تصویر در بخش دنیای کوچک نایب قهرمان شد. در واقع، حتی بدون چارچوب مرجع هم مورچه درون یک قاب به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

برندگان مسابقه عکاسی نیکون ۲۰۲۳ + گالری تصاویر

10. جعبه رنگ

برترین عکس های حیات وحش

این عکس پرسپکتیو از رودخانه ریوتینتو در اسپانیا که توسط یک هواپیمای بدون سرنشین در ارتفاعات بالای زمین گرفته شده است، رنگ‌های طبیعی محیط را برجسته می‌کند. این تصویر زیبا در بخش مناظر مسابقه عنوان قهرمان را کسب کرد.

11. شکار فوک

تصاویر حیوانات و طبیعت 2023

تصویر برنده در رده رفتار حیوانات، این عکس از یک خرس قطبی است که صبورانه منتظر فوک نشسته تا سرش را از سوراخی در سوالبارد، نروژ بیرون بیاورد.

12. تقاطع ترافیک

بهترین تصاویر از حیات وحش

این عکس شگفت‌انگیز گویی دنیایی دیگر را نشان می‌دهد، اما در واقع یک عنکبوت را در یک محیط بسیار آشنا به تصویر می‌کشد: یک پل عابر پیاده در Ibbenüren، آلمان. چراغ‌های تقاطع ترافیکی فراتر از عنکبوت هستند، اما باعث می‌شوند بندپایان در یک کره فیروزه‌ای نور شناور به نظر برسند.

13. عبور از موانع

تصاویر حیوانات و طبیعت 2023

یک جگوار در مکزیک در حال پایین آمدن از دیوار شکسته‌ای که جنگل را از شهری در کوئینتانا رو جدا می‌کند، گرفتار شد. با نابود شدن زیستگاه حیوانات، حیات‌وحش به طور فزاینده‌ای با نوع بشر در تماس است. این عکس توانست در بخش تله دوربین عنوان یکی از برترین تصاویر حیوانات و طبیعت 2023 را به نام خود بزند.

14. والدین دلسوز

تصاویر حیوانات و طبیعت 2023

برنده‌ی دوم در دسته‌بندی تله‌های دوربین، این عکس صمیمی از یک پرنده سیاه اوراسیا و جوجه‌هایش است.

15. مبارزه‌ی رابین‌ها

مسابقه عکاسی حیات وحش

زمانی که در خارج از اسکاتلند تیراندازی شد، دو رابین با یکدیگر درگیر شدند و عکاسی خوش‌ذوق توانست این صحنه بی‌نظیر را به ثبت برساند. این تصویر در دسته‌بندی رفتار حیوانات نایب قهرمان شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*