عینک هوشمند ری بن متا

متا با کمک ری بن، خاص‌ترین عینک هوشمند خود را راهی بازار کرد

با عینک هوشمند ری بن متا آشنا شوید، محصولی که متا با کمک ری بن آن را توسعه داده و می‌تواند تماس‌ها، پخش موسیقی و ضبط ویدیو را کنترل کند.

متا در کنفرانس Connect 2023 از جدیدترین محصول خود یعنی عینک هوشمند ری بن متا – Ray-Ban Meta Smart Glasses رونمایی کرد که قابلیت‌های جذابی دارد و کاربران را از هدفون بی‌نیاز می‌کند. متا و ری‌بن با طراحی این محصول نشان دادند در تلاش هستند نیازهای کاربران را در جدیدترین گجت‌های خود بگنجانند.

عینک‌های هوشمند متا دیگر استوریز نام ندارند و متا آنها را عینک هوشمند خطاب می‌کند. عینک جدیدی که متا به تازگی در رویداد خود معرفی کرد، اکنون برای پیش خرید آماده شده است و از 17 اکتبر با قیمت 299 دلار به فروش می‌رسد.

هدف از طراحی و ساخت عینک‌ قرن‌هاست بهبود بینایی بوده است، اما اکنون با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، انتظارات از یک عینک تنها به افزایش سطح بینایی محدود نمی‌شود. عینک‌های هوشمند یکی از آخرین فناوری‌های روز دنیا محسوب می‌شوند که سبب شدند دید جهان نسبت به کارایی این ابزار به‌ظاهر ساده دستخوش تغییر شود.

عینک هوشمند ری بن متا

برای نخستین بار در جهان گوگل در سال 2013 جدیدترین گجت هوشمند خود یعنی عینک هوشمند Google Glass Explorer را معرفی کرد و هدف از این کار این بود که بازار گجت‌های پوشیدنی هوشمند را با تحول رو‌به‌رو کند و به محبوبیت ساعت‌های هوشمند و ابزار پوشیدنی بی‌سیم بیفزاید. عینک‌های هوشمند با فناوری هوش مصنوعی و اتصال بی‌سیم، در تلاش‌اند امکان تصویربرداری و تماس بی‌سیم را برای کاربران فراهم آوردند.

با عینک هوشمند ری بن متا ویدیو ضبط کنید و به اشتراک بگذارید

طراحی و ساخت عینک هوشمند ری بن متا دو هدف را به دنبال داشت: اولین مورد این است که با این گجت هوشمند جدید نیاز کاربران به هدفون از بین برود. عینک‌های هوشمند دارای سیستم صوتی شخصی مشابهی مانند مدل‌های آمازون Echo Frames و سری Bose Tempo هستند که موسیقی پخش می‌کنند و در تلاش‌اند از لذت بردن کاربران از شنیدن صدای موسیقی اطمینان حاصل کنند.

با معرفی جدیدترین نسل عینک هوشمند، متا سیستم میکروفون را نیز به میزان قابل توجهی ارتقا داده است. این مدل جدید به پنج میکروفون، از جمله یکی در پل بینی مجهز شده است که شنیدن تماس‌ها و دستورات صوتی را بسیار واضح‌تر می‌کند. این درحالی است که مدل‌های قبلی The Stories فقط یک میکروفون داشتند و به نوعی در ارتفاع یا شرایط بادی از کار می‌افتادند.

عینک هوشمند ری بن متا

دومین هدف از توسعه‌ی این محصول جذاب فعالیت به عنوان یک دوربین است. عینک‌های هوشمند جدید دارای لنزهای دوربین کوچکی در هر قسمت سمت راست هستند، درست مانند مدل استوریز، اما این دوربین‌ها عکس‌های 12 مگاپیکسلی و فیلم‌های 1080p می‌گیرند که هر دو ارتقای بزرگی نسبت به نسل قبلی دارند.

شما می‌توانید تقریباً 500 عکس و 100 ویدیو 30 ثانیه‌ای (این حداکثر طولی است که عینک اجازه می‌دهد) را قبل از پر کردن 32 گیگابایت حافظه داخلی ذخیره کنید و همه چیز از طریق برنامه Meta View همگام می‌شود. این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد هر چیزی را که ثبت می‌کنید به سرعت در پلتفرم‌های متا به اشتراک بگذارید.

علاوه‌بر عکس‌برداری و فیلم‌برداری با دوربین، با عینک هوشمند ری بن متا اکنون می‌توانید یک پخش زنده به فیس‌بوک یا اینستاگرام را تنها با چند ضربه روی عینک شروع کنید. هنگامی که در حال ضبط هستید، یک نور سفید در اطراف لنز می‌تابد تا نشان دهد که ضبط درحال انجام است.

البته افزودن قابلیت پخش زنده در این گجت پوشیدنی بسیاری از سوالات جدی در مورد حفظ حریم خصوصی محصول را تشدید می‌کند. گزارش شده است که متا تاکنون برای حفظ علاقه‌مندی کاربران به عینک‌های هوشمند خود تلاش بسیاری کرده است، اما در نهایت بیش از 90 درصد خریداران از استفاده از دستگاه خود صرف نظر کردند.

اما این بار متا عینک‌های هوشمند خود را بیشتر به عنوان یک ابزار سازنده معرفی می‌کند، بنابراین می‌توانید در حین ضبط کردن، آشپزی کنید یا درام بزنید یا فعالیت‌های دلخواه خود را با دو دست و بدون نیاز به یک فیلمبردار انجام دهید.

عینک هوشمند ری بن متا

یک گزارش در اوایل سال جاری گفته بود که این عینک حتی به بینندگان اجازه می‌دهد با شما صحبت کنند، اما متا در رویداد خود به این قابلیت اشاره‌ای نکرد. در واقع، هر عینک هوشمند ابتدا باید یک کار را انجام دهد: روی صورت زیبا به نظر برسد. برای این منظور، متا و ری‌بن عینک‌های هوشمند را در دسته‌ای از رنگ‌های جدید، با نام‌هایی مانند «جین مات» و «کارامل» و با گزینه‌های لنز متعدد ساختند.

این دو شرکت حتی یک سبک جدید گردتر به نام Headliner علاوه بر Wayfarer کلاسیک ایجاد کردند. همه اینها روی پردازنده Qualcomm Snapdragon AR1 Gen 1 اجرا می‌شود و کوالکام به خود می‌بالد که دارای هوش مصنوعی روی شیشه در بسته‌بندی زیر یک وات است.

متا می‌گوید باتری داخل عینک هوشمند باید بین چهار تا شش ساعت استفاده فعال دوام بیاورد. زمانی که باتری این محصولات تمام شود، آنها فقط عینک‌های ساده‌ای هستند که هیچ کارکرد خاصی ندارند. کیف همراه عینک می‌تواند این گجت هوشمند را هشت بار شارژ کند.

بیشتر بخوانید:

عینک هوشمند گیمینگ لنوو Legion Glasses؛ همه‌جا یک نمایشگر بزرگ همراه شماست

عینک هوشمند ری بن متا در واقع تنها محصولی نیست که متا برای اواخر این دهه برنامه‌ریزی کرده است، اما به نظر می‌رسد که امسال به دلیل ظاهر بهبودیافته و بهبود عملکرد، این محصول کارایی بهتری برای کاربران خواهد داشت.

پیش‌بینی اینکه آیا عینک هوشمند ری بن متا با سیستم صوتی در عینک یا دوربین روی صورت به یک موفقیت تبدیل می‌شود یا خیر کار دشواری است، اما از آنجایی که متا این محصول را باتوجه به نیازهای مشتریان توسعه داده، ممکن است به گجتی تبدیل شود که تمام کاربران خواستار داشتن آن باشند.

با اینکه گوگل با معرفی اولین عینک هوشمند در سال 2013 نتوانست به موفقیتی که می‌خواست برسد و محصول جدید آن توجه کاربران را جلب نکرد، اما محصول آن به یک الگوی ارزشمند عینک‌های جدید با هوش مصنوعی تبدیل شد و ایده‌ی توسعه‌ی چنین محصولی را در سر دیگر پیشگامان حوزه فناوری انداخت. دیگر غول‌های فناوری در تلاش‌اند با معرفی دستگاهی با ویژگی‌های شگفت‌انگیز جای پای خود را در صنعت تولید گجت‌های هوشمند محکم کنند و جایگاهی قابل‌توجه در بازار مصرف‌کنندگان به دست آوردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*