تسکو گیم

نشست خبری تسکو گیم برگزار شد؛ از بیان مشکلات موجود تا کیفیت محصولات و برنامه‌های آینده

نشست خبری تسکو در حوزه گیمینگ در روز یکشنبه نهم مهرماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و مدیرعامل شرکت تسکو و مدیر بخش تسکو گیم به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

عصر روز گذشته، یکشنبه 9 مهر 1402، نشست خبری مدیران شرکت توسن سیستم شرق (تسکو) با اصحاب رسانه برگزار شد. آقایان جمال جعفری (مدیرعامل شرکت تسکو)، حمید محمدی‌پور (مدیر مارکتینگ تسکو)، علی اکبر کارگر (مدیر فروش بخش لوازم جانبی کامپیوتر) و سعید حسینی (مدیر بخش گیمینگ تسکو) حضور داشتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

آقای جمال جعفری، مدیرعامل شرکت تسکو در این نشست خبری اظهار کرد این شرکت بیشتر از قبل روی بازار محصولات گیمینگ تمرکز خواهد کرد و قصد دارد توجه گیمرهای ایرانی را با رویکردهای جدیدی به سوی خود جلب کند. حمید محمدی‌پور، مدیر بازاریابی تسکو نیز از ارزش 179 میلیارد دلاری صنعت بازی‌های ویدیویی خبر داد و آن را با بازار ورزش و سینما مقایسه کرد و گفت بازار گیم در آینده از این هم گسترده‌تر خواهد شد. محمدی‌پور گفت این شرکت به‌دنبال جوان‌سازی برند خود است و محوریت فعالیت‌های خود را از طریق حضور در نمایشگاه‌های مختلف، اسپانسرینگ و تولید محتواهای رسانه‌ای روی بخش گیمینگ قرار می‌دهند.

تسکو گیم

حمید محمدی‌پور، مدیر بازاریابی تسکو نیز اعلام کرد غرفه شرکت تسکو در نمایشگاه الکامپ اخیر به‌عنوان بهترین غرفه این رویداد انتخاب شد و تمرکز این غرفه نیز روی بخش گیمینگ بود. این نشان‌دهنده اهمیت فضای گیم و صنعت بازی‌های ویدیویی است. پاندمی کرونا نیز به‌طور محسوسی باعث شد تعداد گیمرها بیشتر از قبل شود. وی افزود تسکو قصد دارد در رویدادهای مختلف گیمینگ در ‌آینده، حضور فعالی داشته باشد.

تاکید بر کیفیت بالای محصولات تسکو

سعید حسینی، مدیر بخش گیمینگ تسکو نیز از گیمرها و اصحاب رسانه خواست مسیر تسکو و تسکو گیم را از هم جدا کنید. وی افزود تسکو گیم از سایر محصولات این شرکت، روند متفاوتی را طی می‌کند و این شرکت می‌خواهد تنوع محصولات خود در حوزه گیمینگ را بیشتر کند. به‌گفته حسینی، تسکو به کیفیت محصولات اهمیت زیادی می‌دهد و در تلاش است تا کالاهایی را تولید کند که عموم مردم توانایی استفاده از آن را داشته باشند.

حسینی تاکید کرد فرایند کنترل کیفی محصولات تسکوگیم با برندهای معتبر دنیا برابری می‌کند و این نشان‌دهنده تغییر در سیاست‌های تسکو است. همچنین در خود برند تسکو نیز تغییراتی رخ داده و تسکوگیم می‌خواهد با کمک رسانه‌ها، اعتبار و اعتماد را در ذهن گیمرها جا بی‌اندازد.

تسکو گیم

سعید حسینی در ادامه اظهار کرد تسکو گیم حدود ده یا یازده درصد از سهم بازار محصولات گیمینگ ایران را در اختیار دارد. ماوس‌های گیمینگ این برند 16 درصد و کیبوردها نیز 14 درصد سهم بازار را مال خود کرده‌اند. همچنین تسکوگیم در 13 استان کشورمان، خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه می‌کند و این خدمات برای تمام محصولات، حتی ماوس و کیبورد، در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه پرسید خبری در هفته گذشته درباره لیون کامپیوتر منتشر شد و اعلام شده بود که لیون کامپیوتر زیرمجموعه شرکت الماس رایان ایرانیان است؛ آیا این خبری که گفته شده درست است یا خیر؟ آقای حسینی در پاسخ گفت صراحتا اعلام می‌کنم که لیون کامپیوتر زیرمجموعه شرکت الماس رایان ایرانیان نیست. من در سال گذشته بخشی از سهام را به آقای غرویان، مدیرعامل شرکت الماس رایان ایرانیان فروخته‌ام، ولی متاسفانه بدون هماهنگی بنده اتفاقاتی در این مسیر رخ داده که امیدواریم بتوانیم این مشکلات را دوستانه با آنها حل کنیم. سعید حسینی تاکید کرد من هنوز سهام‌دار لیون کامپیوتر هستم و امیدواریم در جلسه‌ای که داریم، مشکلاتی که به‌وجود آمده را بتوانیم درون سازمانی حل کنیم.

انتقاد مدیرعامل تسکو از مشکلات موجود

جمال جعفری، مدیرعامل تسکو و سایر مدیران این شرکت، در ادامه‌ی نشست خبری به بیان مشکلات موجود پرداختند. یکی از این مشکلات، قوانین تخصیص ارز است؛ با این حال تسکو همیشه سعی می‌کند در قیمت‌گذاری محصولات خود منصفانه عمل کند. آقای جعفری بیان کرد شرکت تسکو هیچ تسهیلات و حمایتی را از دولت دریافت نکرده است و نه در این دولت و نه در دولت قبلی، هیچ برنامه‌ای برای حمایت از تولید وجود نداشته است. مدیرعامل تسکو افزود:

نیروهای فعال در کارخانه ما در چین، حدود سه چهار سال پیش، تقریبا سه برابر الان بود؛ اما با وجود تمام تحریم‌ها، تولیدات خود را به داخل ایران منتقل کردیم تا بتوانیم در اینجا کارآفرینی کنیم. در حال حاضر نیروهای ما به 460 نفر رسیده، اما در این کار هیچ انتفاعی وجود ندارد. ما نمی‌توانیم قانون را عوض کنیم و حتی یک جنس هم نداریم که وارداتش ممنوع باشد.

مدیرعامل تسکو این‌گونه ادامه داد که آنها می‌خواهند، مشتریان به‌خاطر کیفیت محصولات به سراغ تسکو بروند، نه به‌خاطر ایرانی بودن. جعفری در همین خصوص گفت حدود 85 درصد مشتری‌های ما از محصولات تسکو رضایت دارند. سعید حسینی نیز اظهار کرد تسکو قصد دارد به‌مرور برای برند جدید خود اعتمادسازی کند و کمک گرفتن از گیمرها، یکی از روش‌ها در این مسیر خواهد بود؛ به‌عنوان مثال، تسکو تصمیم دارد در جلسه‌های مدلینگ، فروش و R&D از نظر گیمرها بهره ببرند و آنها تصمیم بگیرند که چه کالاهایی تولید و وارد بازار شوند.

گارانتی محصولات تسکو گیم

مدیرعامل تسکو درباره گارانتی منحصربه‌فرد محصولات این شرکت نیز بیان کرد اگر گارانتی یک کالای تسکو به‌اتمام رسیده باشد و این کالا خراب شود، مشتری می‌تواند به مراکز خدمات ما مراجعه کرده و به‌جای آن محصول، کالای نو و مشابهی را در آن بازه قیمتی با 30 درصد تخفیف دریافت کند. در حال حاضر هیچ شرکتی در ایران چنین خدماتی را به مشتریان خود ارائه نمی‌کند. جعفری تاکید کرد محصولات عادی تسکو دارای 12 ماه گارانتی هستند و برای محصولات تسکوگیم، 18 ماه گارانتی در نظر گرفته شده که نشان‌دهنده کیفیت بالاتر این محصولات است. سعید حسینی نیز در این خصوص گفت تسکو و تسکوگیم باید فرهنگ جداگانه‌ای داشته باشد و از نظر گارانتی نیز باید محصولات گیمینگ ما متفاوت باشند. به همین دلیل تغییراتی در گارانتی محصولات تسکوگیم در نظر گرفته شده که به‌مرور اجرا خواهند شد.

تسکو گیم

در ادامه‌ی این نشست خبری، مدیران شرکت تسکو و تسکوگیم به سوال خبرنگار گجت نیوز در رابطه با امکان صادرات محصولات به کشورهای دیگر پاسخ دادند. مدیرعامل تسکو در این خصوص گفت بحث صادرات، نیازهای خاص خود را می‌طلبد و با مشکلاتی که وجود دارد، امکان صادرات از ایران میسر نیست. در ایران فقط کالاهایی را می‌توان صادر کرد که دولت روی آنها یارانه می‌دهد. بنابراین تسکو به‌صورت مستقیم نمی‌تواند از ایران کالایی را به کشورهای دیگر صادر کند، اما دفتر چین ما محصولاتی که در ایران مهندسی و در چین تولید می‌شوند را به کشورهای استرالیا، امارات، آلمان و روسیه صادر می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*