سیم کارت ارائه شده به گردشگران خارجی برای سفر بهتر

وزیر ارتباطات وجود سیم کارت گردشگری را کلا تکذیب کرد

ماجرای سیم کارت گردشگری در حالی از سمت وزیر ارتباطات تکذیب شد که وی سال گذشته به آن اشاره کرده بود. آیا پرونده سیم کارت بدون فیلتر بسته شده است؟

ماجرای تخصیص سیم کارت‌های گردشگری به توریست‌ها طی هفته‌های اخیر تبدیل به موضوعی چالش‌برانگیز شده که اغلب کاربران به‌عنوان تبعیض از آن یاد می‌کنند. اگرچه در ابتدا این‌گونه اعلام شد که گردشگران خارجی می‌توانند از سیم کارت‌های مخصوص بدون فیلتر استفاده کنند، اما اکنون وزیر ارتباطات، عیسی زارع پور تأکید کرده چیزی به‌نام سیمکارت گردشگری وجود خارجی ندارد.

چیزی به نام سیم کارت گردشگری نداریم!

عیسی زارع پور در حال تکذیب خبر ارائه سیم کارت گردشگری به خارجی ها - وجود سیم کارت گردشگری

یکی از راه‌های جذب گردشگر در فضای بحرانی و اختناق‌آمیز کشور (با وجود فیلترینگ شدید شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و واتساپ) ارائه خدمات بدون فیلتر بوده که داستان آن از چند روز پیش مجددا رونق گرفت. هم‌اکنون عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت خاطرنشان کرده سیمکارت گردشگری وجود ندارد و گردشگران مشکلی برای ورود به کشور ندارند و اگر توریستی قصد ورود به ایران دارد باید از سیستم رومینگ استفاده کند. وی تأکید کرد:

هر کسی وارد خاک ما شود، اپراتورهای ما با بیش از 250 اپراتور قرارداد رومینگ دارند و هر کسی می‌تواند اینترنت کشور خود را فعال کند.

سیم کارت گردشگری

تغییر موضع وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات واضح است؛ چرا که اسفندماه سال گذشته برای نخستین بار وی صراحتا اعلام کرد به‌زودی از سیم کارت خاصی برای گردشگران خارجی رونمایی می‌شود. او طی مصاحبه‌ای که با خبرگزاری میراث فرهنگی داشت به مشکلات پیش آمده برای توریست‌ها اشاره کرد و خبر داد در آینده نزدیک این مشکل رفع خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*