سرویس همراه یار

بررسی سرویس همراه یار ؛ خدمات همراه اول را در محل دریافت کنید

همراه یار ، سرویس خدمت در محل همراه اول است که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه کاربران می‌شود. در این مطلب به بررسی سرویس همراهیار و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

پس از شیوع ویروس کرونا، مردم برای حفظ سلامتی، ترجیح دادند کمتر در اماکن عمومی حاضر شوند. به این ترتیب سرویس‌های زیادی برای ارائه خدمت در محل یا به‌صورت غیر حضوری راه‌اندازی شدند. اکنون افراد ترجیح می‌دهند کارهای خود را از خانه و به‌صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام دهند؛ چرا که با این شیوه، هم در وقت و هزینه‌ی شما صرفه‌جویی می‌شود، هم مشکلاتی مانند گیر کردن در ترافیک سنگین تهران و سایر کلانشهرها را تجربه نمی‌کنید و به‌راحتی از منزل یا محل کار خود می‌توانید به خدمات مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.

حالا بیشتر افراد به دورکاری روی آورده‌اند، خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی دریافت می‌کنند و تا جای ممکن سعی می‌کنند کارهای خود را از راه دور و از خانه یا محل کار خود انجام دهند. شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف نیز با توجه به چنین شرایطی، تمام تلاش خود را می‌کنند تا سرویس‌های جدیدی را ارائه دهند و خدمات خود را به‌صورت آنلاین و از راه دور در اختیار مشتریانشان قرار دهند.

یکی از سرویس‌هایی که پس از شیوع ویروس کرونا بسیار مورد توجه قرار گرفت، سرویس همراه یار بود. همراه یار، سرویس خدمت در محل همراه اول است که با استفاده از آن، کاربران می‌توانند در کمترین زمان و در همان جایی که حضور دارند، خدمات مورد نظر را دریافت کنند و بدون نیاز به مراجعه به دفاتر خدماتی، تجربه جدیدی از دریافت خدمات اپراتور خود را داشته باشند.
سرویس همراه یار

سرویس همراه یار همراه اول به مشترکان سیم کارت‌های این اپراتور تلفن همراه ارائه می‌شود. به این ترتیب شما با خریداری هر یک از سیم کارت‌های دائمی یا اعتباری همراه اول می‌توانید این خدمات را دریافت کنید.

چه خدماتی در همراه یار ارائه می‌شوند؟

همراه اول در سرویس خدمات در محل خود با نام همراه یار، سعی کرده انواع خدمات را به مشترکان خود ارائه دهد. از جمله مهم‌ترین این خدمات می‌توان به فعالسازی سیم کارت، اعلام مفقودی سیم کارت، تعویض سیم کارت، تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی، ترابرد به همراه اول، انتقال شماره و تغییر نام سیم کارت، تغییر آدرس مشترک تلفن همراه، نصب و آموزش نرم افزار و اپلیکیشن‌ها مانند اپلیکیشن همراه من، دریافت کد محرمانه سیم کارت (Pin و Puk) و درخواست تبدیل سیم کارت نسل 3 به سیم کارت نسل چهارم (USIM) اشاره کرد.

خدمات حضوری یا همراه یار؛ کدام به‌صرفه‌تر است؟

فرض کنید می‌خواهید سیم‌کارت خود را تعویض کنید یا هر یک از خدمات مربوط به اپراتور تلفن همراه خود را دریافت کنید. برای انجام این کار به چقدر زمان نیاز داریم؟ راهکاری که معمولا برای انجام این کار وجود دارد این است که به دفاتر خدماتی مراجعه کنید؛ چرا که مثلا برای تعویض سیم کارت یا انتقال مالکیت، طبق قانون رگولاتوری حتما باید احراز هویت شما انجام شود و شما نمی‌توانید این کار را در هر جایی انجام دهید. برای رفتن به دفاتر خدماتی، ممکن است مجبور شوید وسیله نقلیه خود را از پارکینگ خارج کنید و مدتی را در ترافیک سپری کنید تا به یک دفتر خدمات ارتباطی برسید یا این‌که با تاکسی‌های اینترنتی و وسایل حمل و نقل عمومی، خودتان را به این دفاتر برسانید.

سرویس همراه یار

پس از رسیدن به دفتر خدماتی، باید نوبت بگیرید و مدتی را هم منتظر بمانید و پس از رسیدن نوبت شما، می‌توانید کارتان را انجام دهید. در مجموع احتمالا رفت و برگشت و زمانی که در دفاتر خدماتی می‌گذرانید، هم انرژی شما و هم چند ساعتی از وقت شما را می‌گیرد. در مورد هزینه‌ها هم علاوه بر هزینه قانونی خدمت مورد نظر شما که بر اساس تعرفه رگولاتوری محاسبه می‌شود، باید مبلغی را به‌عنوان کرایه ماشین برای مسیر رفت و برگشت بپردازید یا اگر از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنید هم مقداری بنزین می‌سوزانید.

اما یک راهکار دیگر هم وجود دارد که می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند. تاکنون بر اساس قوانین رگولاتوری، هیچ سیستم آنلاینی وجود نداشت که بتوانید با مراجعه به آن، خدماتی مانند تعویض سیم کارت یا تغییر نام و انتقال مالکیت سیم کارت را انجام دهید و همانطور که گفتیم، حتما باید به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه می‌کردید و فرایند احراز هویت را انجام می‌دادید؛ اما همراه اول شرایطی را فراهم کرده تا با استفاده از سرویس همراه یار، کارشناس این اپراتور به محل شما مراجعه کرده و خدمات اپراتوری مورد نیاز شما را انجام می‌دهد.

به این ترتیب لازم نیست شما وقت و انرژی خود را بگذارید و خیلی راحت و سریع و بدون گیر کردن در ترافیک، خدمات اپراتور همراه اول را در خانه خود دریافت کنید. برای استفاده از سرویس همراهیار، اول از همه باید دارای سیم کارت همراه اول (اعتباری یا دائمی) باشید. سپس باید با مرکز اطلاع‌رسانی به شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرید و پس از انتخاب شماره ۴ که مربوط به خدمات در محل است، درخواست خود را ارائه دهید. در نهایت در کمتر از سه ساعت بعد می‌توانید با مراجعه به همراه یار، از خدمات مورد نیاز خود بهره ببرید.

علاوه بر درخواست تلفنی، شما می‌توانید به‌صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن همراه من یا از طریق وبسایت به نشانی https://hamrahyar.mci.ir نیز درخواست خدمات در محل همراه اول را ثبت کنید. برای درخواست این سرویس از طریق اپلیکیشن همراه من باید پس از باز کردن برنامه، در تب پایین صفحه گزینه خدمات را انتخاب کنید و سپس در قسمت خدمات پرکاربرد، گزینه خدمت در محل را لمس کنید. در نهایت خدمت مورد نظر خود را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید تا در اسرع وقت، کارشناس همراه اول در همان جایی که هستید حاضر شود و کار شما را راه بیندازد.

سرویس همراه یار

هزینه استفاده از سرویس خدمات در محل همراه اول چقدر است؟

هزینه ایاب و ذهاب (هزینه سفر) در سرویس خدمات در محل همراه اول برای خدمات تغییر نام، ترابرد و فعالسازی معادل ۱۲۰ هزار تومان و برای سایر خدمات معادل ۶۰ هزار تومان است. هزینه خدمات نیز مطابق با تعرفه‌های رگولاتوری، برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی در قبض مشترک لحاظ شده و برای مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری از شارژ حسابشان کسر می‌شود.

هزینه برخی خدمات نیز در اپلیکیشن همراه من درج شده که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. این هزینه‌ها مطابق با تعرفه رگولاتوری هستند و در سرویس همراهیار، هزینه‌ی اضافی برای دریافت این خدمات نمی‌پردازید.

خدمتتعرفه
ارائه PIN و PUK۴ هزار تومان
ترابردرایگان
تعویض سیم کارت خراب یا مفقودی۳۰ هزار تومان
تعویض سیم کارت نسل سه به نسل چهاررایگان
تغییر نام سیم کارت اعتباری۱۵ هزار تومان
تغییر نام سیم کارت دائمی۲۵ هزار تومان
تغییر و اصلاح آدرس۷ هزار تومان
صدور قبض۵ هزار تومان
فعالسازی سیم کارت اعتباریرایگان
فعالسازی سیم کارت دائمیرایگان
وصل یا قطع به تقاضای مشترک۵ هزار تومان

ساعت کاری و شهرهای تحت پوشش

همراه یار به غیر از روزهای تعطیل، در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر آماده خدمات‌رسانی به مشترکان همراه اول است. البته این سرویس در شهر تهران در روزهای تعطیل نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ عصر و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر، به مشترکان همراه اول خدمات‌رسانی می‌کند.

سرویس همراه یار

این سرویس در حال حاضر در تمام مراکز استان‌های کشور به مشترکان ارائه می‌شود. مشترکان در ۳۱ مرکز استان و ۹۵ شهر کشور، می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را از همراه یار در موقعیت مکانی خود دریافت کنند و همراه اول وعده داده که شهرهای باقی‌مانده نیز در آینده نزدیک تحت پوشش خدمت مذکور قرار می‌گیرند.

در جدول زیر می‌توانید شهرهای تحت پوشش سرویس خدمات در محل همراه اول را مشاهده کنید:

استانشهر
اردبیلاردبیل، پارس آباد، مشکین‌شهر
اصفهاناصفهان، شاهین‌شهر، کاشان، نجف‌آباد، شهررضا، خمینی‌شهر
البرزکرج، فردیس
ایلامایلام
آذربایجان غربیارومیه، خوی، مهاباد، میاندوآب، سلماس، پیرانشهر، بوکان، نقده، سردشت
آذربایجان شرقیتبریز، مرند، مراغه، اهر، شبستر، بناب
بوشهربوشهر، برازجان
تهرانتهران، اسلامشهر
چهارمحال و بختیاریشهرکرد، بروجن، لردگان
خراسان جنوبیبیرجند
خراسان رضویمشهد، نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار
خراسان شمالیبجنورد، شیروان، اسفراین
خوزستاناهواز، آبادان، دزفول، ماهشهر، بهبهان، خرمشهر، ایذه، شوشتر
زنجانزنجان
سمنانسمنان، دامغان، شاهرود، گرمسار
سیستان و بلوچستانزاهدان، زابل، ایرانشهر
فارسشیراز، کازرون، جهرم، داراب، مرودشت، آباده، فسا
قزوینقزوین
قمقم
کردستانسنندج، سقز، مریوان، دیواندره، بانه، بیجار
کرمانکرمان، کهنوج، راور، بردسیر، رفسنجان، سیرجان، جیرفت، بم
کرمانشاهکرمانشاه، هرسین، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، جوانرود، کنگاور، صحنه
کهگیلویه و بویر احمدیاسوج، گچساران، دهدشت
گلستانگرگان، گنبد، بندر ترکمن، بندر گز، کردکوی
گیلانرشت، لاهیجان، انزلی، سیاهکل، لنگرود، آستانه اشرفیه، فومن، صومعه‌سرا
لرستانخرم‌آباد
مازندرانساری، قائم‌شهر، آمل، بهشهر، بابل، جویبار، چالوس، نوشهر، رامسر، نکا
مرکزیاراک، خمین
هرمزگانبندرعباس، قشم، بندرلنگه، کیش، میناب
همدانهمدان، ملایر، نهاوند، بهار
یزدیزد، میبد، اردکان

نظر شما درباره این سرویس چیست؟ آیا تاکنون از سرویس همراه یار همراه اول استفاده کرده‌اید؟ نظر خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*