کی ام سی A5 کرمان موتور

معرفی کی ام سی A5، کراس اوور جدید کرمان موتور

کرمان موتور یک کراس اوور اسپرت جذاب چینی با نام A5 را تحت برند KMC در بازار ایران عرضه می‌کند. در ادامه به معرفی کی ام سی A5 می‌پردازیم.

کرمان موتور که در حال حاضر محصولاتی مثل کی ام سی K7، کی ام سی J7 و کی ام سی T8 را در سبد محصولات خود دارد، طی نمایشگاه خودرو مشهد اقدام به رونمایی از محصول جدید دیگر خود با نام A5 کرد. در گذشته سیف خودرو مدل قدیمی‌تر همین کراس اوور را که در واقع همان G01 از خودروساز چینی SWM است، به‌صورت مونتاژی در بازار ایران عرضه کرده بود؛ ولی پس از موانعی که بر سر سیف خودرو برای ادامه عرضه این خودرو قرار گرفت، کرمان موتور تولید آن را بر عهده گرفته است. در ادامه به معرفی کی ام سی A5 از منظرهای مختلف، از طراحی تا مشخصات فنی می‌پردازیم.

معرفی کی ام سی A5

کی ام سی A5 نسخه ریبج شده G01 یا به‌طور دقیق‌تر G01 F-Edition از شرکت خودروسازی چینی SWM بر شمرده می‌شود. البته برای آشنایی بیشتر با این شرکت باید ذکر کرد که SWM در اصل یک شرکت قدیمی تولیدکننده موتورسیکلت ایتالیایی با نام SV.VM بود، اما شرکت چینی «شینری» (Shineray) نهایتاً آن را خرید و شرکت مشترکی را به‌همراه بریلیانس برای تولید محصولات جدید تحت برند SWM تاسیس کرد.

طراحی اس دبلیو ام جی 01

نمای جلو کی ام سی A5 کرمان موتور

کرمان موتور نسخه اسپرت عملکردمحور F-Edition از G01 را به بازار می‌آورد که مطابق انتظار، طراحی هیجان‌انگیزتر جوان‌پسندی دارد. نسخه استاندارد آن در قامت یک شاسی بلند چینی شهری که چند سال از عرضه اولیه آن می‌گذرد، با المان‌های باب میل خودروسواران ایرانی مثل جلوپنجره بزرگ با تریم کرومی و چراغ‌های عقب سرتاسری جذابیت خاص خود را دارد. با وجود این، نسخه F-Edition رویکرد دیگری را در طراحی پیش گرفته است که اگر منصفانه بگوییم، تفاوت چشمگیری با نسخه استاندارد دارد؛ این موضوع خصوصاً درباره طراحی نمای جلو آن صدق می‌کند.

کی ام سی A5 دارای 4670 میلی‌متر طول، 1855 میلی‌متر عرض و 1740 میلی‌متر ارتفاع با 2750 میلی‌متر فاصله بین دو محور است. این خودرو در نمای جلو جلوپنجره‌ای دو بخشی دارد؛ بخش بالایی با چراغ‌های جلو تهاجمی ادغام شده است و در دو طرف بخش پایینی ورودی‌های هوا قرار گرفته‌اند. شکل چراغ‌های جلو این کراس اوور هم به محصولات آئودی، خصوصاً شاسی بلندهای سری Q آن شباهت دارد؛ البته این شباهت­‌ها به ساخته‌های غربی اتفاق تازه‌ای برای محصولات چینی نیست.

نمای عقب کی ام سی A5 کرمان موتور

در نمای کناری، ستون‌های مشکی، تریم کرومی دور شیشه‌ها و خطوط صاف برجسته رد شده از درب‌ها جلب توجه می‌کنند. ناحیه عقب هم عملاً همان ترکیبی را دارد که پیش‌تر در نسخه استاندارد دیده‌ایم؛ یعنی کماکان در این ناحیه همان چراغ‌های دو سر با نوار کرومی عریضی که آن‌ها را به هم متصل می‌کند به کار رفته است. با این حال، با طراحی متفاوت سپر عقب، ورودی‌های فیک جدید و دیفیوزر بزرگ، G01F حالا قسمت عقب شکل و شمایل اسپرت‌تری دارد که طراحی قسمت جلو را تکمیل می‌کند.

فضای داخلی SWM G01F

کابین کراس اوور چینی ای 5 کرمان موتور

در کابین کی ام سی A5 بر خلاف کراس اوورهای چینی جدید دیگر بازار مثل لاماری ایما و تیگو 8 پرو مکس، خبری از نمایشگر دوگانه برای سیستم مولتی‌مدیا و صفحه آمپر نیست. به‌جای آن، در مرکز داشبورد یک نمایشگر 10 اینچی لمسی مختص به سیستم مولتی‌مدیا یا اطلاعات و سرگرمی قرار گرفته و ضمناً پایین آن پنل لمسی سیستم تهویه تعبیه شده است. پشت فرمان دی‌کات این کراس اوور نمایشگر دیگری به‌عنوان صفحه آمپر تمام دیجیتال پیدا می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های لازم به ذکر فضای داخلی هم شیفتر دنده الکترونیکی چرخان در کنسول مرکزی است که طراحی این بخش را به‌روزتر می‌کند.

کابین کراس اوور چینی ای 5 کرمان موتور

بر اساس نسخه‌ای از A5 که در نمایشگاه خودرو مشهد حضور پیدا کرده بود، صندلی‌های این محصول کرمان موتور تریم دو رنگ مشکی و قرمز با دوخت قرمز دارند؛ مسلماً این ترکیب به جلوه اسپرت فضای داخلی اضافه می‌کند. این تریم قرمز در قسمت‌هایی از داشبورد، از جمله دور دریچه‌های هوا و کنسول مرکزی دیده می‌شود. گفتنی است که کنسول مرکزی هم طرحی شبیه به به فیبر کربن شباهت دارد و حتی این طرح روی پنل‌های درب‌ها دیده می‌شود. روی هم رفته، محصول جدید کی ام سی از کابینی با حال و هوای اسپرت و حداقل امکانات روز برخوردار است.

مشخصات فنی کی ام سی A5

نمای کناری کی ام سی A5 کرمان موتور

شاسی بلند ای 5 کرمان موتور جهت تامین قوای محرکه خود از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر خطی توربوشارژ بهره می‌گیرد که می‌تواند 155 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال نیرو محرکه این موتور بر عهده یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته تر قرار دارد و مقصد نیرو محرکه، محور جلو است. در گذشته سیف خودرو این کراس اوور را با همین موتور عرضه کرده بود، اما برای آن گیربکس اتوماتیک 6 سرعته در نظر گرفته بود. مصرف سوخت این پیشرانه کم‌حجم توربوشارژ 9.6 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود.

امکانات و آپشن های ای 5 کرمان موتور

این‌ها امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی در نظر گرفته شده برای اس دبلیو ام جی 01 یا کی ام سی ای 5 هستند:

  • ترمز ضد قفل (ABS)
  • توزیع الکترونیکی نیرو ترمز (EBD)
  • ترمز پارک برقی
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • هشدار خروج از خط
  • هشدار نقطه کور
  • سیستم رصد باد تایرها (TPMS)
  • سنسور نور و باران
  • دوربین دید عقب و جانبی
  • دوربین 360 درجه
  • 6 ایربگ
  • ورود و استارت بدون کلید
  • تهویه خودکار
  • روکش چرمی صندلی‌ها
  • گرمکن آینه‌های بغل
  • سقف پانورامیک

محدوده قیمتی و رقیب‌های کراس اوور جدید کرمان موتور

کی ام سی A5 کرمان موتور

شرکت اصلی تولیدکننده کی ام سی A5 در ایران چندان شناخته شده نیست که همین می‌تواند کار آن را در برابر رقبایی که محصول امثال دانگ فنگ و چری هستند دشوار کند. با این حال، باید منتظر ماند و دید که این شاسی بلند حالا با برندینگ کی ام سی چه عملکردی در دوره جدید حضور خود در بازار ایران خواهد داشت؛ از آنجا که از لحاظ طراحی ظرفیت کافی برای جذب خریداران را دارد.

این کراس اوور در چین با قیمت بین حدود 14 تا 18 هزار دلار عرضه می‌شود و با احتساب هزینه‌های اضافی و… انتظار می‌رود نهایتاً با قیمتی در محدوده 1.5 میلیارد تومان در ایران به عرضه برسد. در این محدوده قیمتی، کراس اوورهایی نظیر بهمن دیگنیتی، فونیکس اف ایکس و تیگو 7 پرو مدیران خودرو و لاماری ایما آرین پارس موتور رقبای آن خواهند بود. حالا نظر شما کاربران گجت نیوز درباره کی ام سی A5 چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*