سیستم عامل MiOS

خداحافظی شیائومی با رابط کاربری MIUI؛ سیستم عامل MiOS در راه است

به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد سیستم عامل جدید MiOS را جایگزین رابط کاربری MIUI کند. از این سیستم عامل مرموز چینی‌ها چه می‌دانیم؟

از سال 2010 تا به امروز، نام شیائومی و رابط کاربری MIUI با یکدیگر عجین شده‌اند. این رابط کاربری در حال حاضر بیش از 564 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و اکنون در چهاردهمین نسخه خود به سر می‌برد. نسخه چهاردهم این رابط کاربری که با نام MIUI 14 شناخته می‌شود، ماه دسامبر سال گذشته رونمایی شد و اکنون روی بسیاری دستگاه‌های این برند نصب است.

با وجود این همه موفقیتی که رابط کاربری شیائومی به آن‌ها دست یافته، به نظر می‌رسد این غول چینی به دنبال تغییری بزرگ است و آن‌طور که افشاگر شناخته شده، Digital Chat Station ادعا می‌کند، قصد دارد سیستم عامل جدید MiOS را جایگزین رابط کاربری MIUI کند.

MiOS؛ پوسته‌ای برای اندروید یا سیستم عامل جدید شیائومی؟

رابط کاربری MIUI

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که آیا MiOS قرار است پوسته‌ای جدید برای سیستم عامل اندروید باشد یا شیائومی واقعا در صدد توسعه سیستم عاملی است که به‌طور مجزا فعالیت کند. در این زمینه البته پیش‌تر گزارش‌هایی مبنی بر تمایل شیائومی به انجام اقدامی مشابه هواوی و توسعه سیستم عاملی مجزا و متن باز بر پایه اندروید منتشر شده بود. بر اساس اخبار پیشین، این سیستم عامل قرار است روی گوشی‌ها، تبلت‌ها، گجت‌های پوشیدنی و حتی اتومبیل های برقی شیائومی نصب شود و اکوسیستمی واحد را تشکیل دهد.

سیستم عامل MiOS

شیائومی در حال حاضر نام تجاری MiOS و دامنه mios.cn را نیز به‌طور رسمی در کشور چین ثبت کرده است. علاوه بر این، گزارش‌هایی هم مبنی بر انتشار نسخه بتای توسعه دهندگان این سیستم عامل در آینده هم در اینترنت منتشر شده است. البته باید منتظر ماند و دید سرانجام این سیستم عامل شیائومی به کجا کشیده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*