بی ام و iX2

بی ام و iX2 معرفی شد؛ شاسی بلند کوپه جدید مونیخی‌ها با قوای محرکه الکتریکی

بی ام و iX2 به‌عنوان نسخه الکتریکی X2 به نمایش گذاشته شد. این کراس اوور کوپه دارای پیشرانه 313 اسب بخاری و شعاع حرکتی 450 کیلومتری است.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، بی ام و اخیراً از محصول الکتریکی کاملاً جدید خود با نام iX2 رونمایی کرد. این محصول، یک شاسی بلند کوپه اسپرت تمام الکتریکی است که ترکیبی از توان زیاد و بازدهی بالا را به رانندگان ارائه می‌کند.

مشخصات فنی بی ام و iX2

نمای جلو بی ام و iX2

این کراس اوور کوپه جدید مونیخی‌ها برای تامین قوای محرکه خود دو موتور الکتریکی را به کار می‌گیرد که قادر به تولید قدرت 313 اسب بخار و گشتاور 493 نیوتن متر هستند. نیرو این پیشرانه برقی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و این خودرو بی ام و با بهره‌گیری از آن می‌تواند ظرف ۵.۶ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. ضمن اینکه سقف سرعت آن 178 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب شاسی بلند کوپه آی ایکس 2

جهت تامین انرژی آی ایکس ۲ یک باتری 64.8 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است که با اتکا بر آن امکان پیمایش مسافت 416 تا 450 کیلومتر وجود خواهد داشت؛ پیشرفتی جزئی نسبت به هم‌خانواده آن iX1 که شعاع حرکتی حداکثر 437 کیلومتری داشت. این باتری با شارژر معمولی آنبرد AC طی حدود ۶ و نیم ساعت به صورت کامل شارژ می‌شود، ولی همچنین امکان شارژ آن با شارژر ۲۲ کیلوواتی AC در کمتر از ۴ ساعت وجود دارد. علاوه بر همه این‌ها با فناوری فست شارژ DC می‌توان این کوپه آلمانی را طی حدود نیم ساعت از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ کرد.

کابین شاسی بلند کوپه آی ایکس 2

سیستم عامل نسخه ۹ بی ام و، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و ۱ آمپلی‌فایر، تهویه خودکار دوناحیه‌ای به‌همراه پمپ حرارتی و مسیریابی جی‌پی‌اس مبتنی بر کلود امکانات موجود برای راننده در فضای داخلی بی ام و iX2 هستند.

مونیخی‌ها به‌زودی تولید iX2 را آغاز می‌کنند تا نهایتاً در مارس 2024 (اسفند 1402 تا فروردین 1403) اولین دستگاه‌های آن را به مشتریان اروپایی تحویل بدهند. این درحالی است که هنوز جزئیاتی درباره وضعیت عرضه این کراس اوور کوپه آلمانی در بازار ایالات متحده در دسترس نیست. احتمالاً بی ام و در تاریخ دیرتری این محصول جدیدش را در آمریکا عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*