مقبره حیوان افسانه ای در ایتالیا - مقبره سربروس

کشف مقبره یک حیوان افسانه ای با قدمت ۲ هزار سال در ایتالیا + عکس

مقبره یک حیوان افسانه ای در ایتالیا کشف شده که محققان نام آن را «مقبره سربروس» گذاشته‌اند. روی دیواره‌های آن نقاشی‌های اساطیر یونان باستان نقش بسته است.

محققان ایتالیایی که برای بروزرسانی و ارتقا سیستم آبرسانی شهری مشغول تحقیق و تفحص در زمین‌های زیر کشت واقع در جولیانو کامپانیا، در نزدیکی ناپل بودند، متوجه مقبره‌ای می‌شوند که ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد. بررسی‌های اولیه، قدمت این مقبره حیوان افسانه ای کشف شده را در حدود ۲ هزار سال پیش تخمین زده‌اند. ورودی این مقبره با بتن مهر و موم شده بود و وقتی وارد آن شوید، نقاشی‌های خیره‌کننده‌ای روی دیوارها توجه شما را جلب می‌کند.

مقبره حیوان افسانه ای در ایتالیا - مقبره سربروسمقبره حیوان افسانه ای در ایتالیا - مقبره سربروس

این مقبره حیوان افسانه ای چه در دل خود دارد؟

در میان این نقاشی‌ها، تصویر جالبی از یک سگ سه سر دید یا سِربروس (یک موجود افسانه‌ای در اساطیر یونان باستان که سگی با سه سر بود) دیده می‌شود که همین باعث شده محققان نام این مقبره را «مقبره سربروس» بگذارند. سربروس که در اساطیر یونان باستان به «سگِ خدای هادس» هم مشهور است، وظیفه محافظت از دروازه‌های دنیای زیرین را بر عهده داشت و از فرار ارواح مردگان جلوگیری می‌کرد.

مقبره حیوان افسانه ای در ایتالیا - مقبره سربروس

نقاشی نبرد سربروس و هراکلس

تصویری که روی دیوار این مقبره حیوان افسانه ای ۲ هزار ساله نقش بسته، صحنه نبرد هراکلس با این سگ را نشان می‌دهد که در نهایت موفق به شکست سربروس می‌شود. اما علاوه بر این، مقبره تازه کشف شده در ایتالیا نقاشی‌های دیگری را هم شامل می‌شود که هر یک قابل توجه هستند. یکی از آن‌ها نقاشی ایکتیوسانتورها است. آن‌ها موجوداتی عجیب بودند که بالاتنه‌ای شبیه به انسان، پایین تنه اسب و دم یک ماهی را داشتند.

مقبره حیوان افسانه ای در ایتالیا - مقبره سربروس

نقاشی ایکتیوسانتورها در مقبره سربروس ایتالیا

یک باستان شناس ایتالیایی به‌نام والنتینا روسو که در جریان این اکتشاف قرار داشت، از هیجان بالای این گروه هنگام ورود به مقبره سربروس می‌گوید. تحقیق روی این مقبره از هم اکنون آغاز شده و محققان امیدوارند تا اطلاعات خوبی را از عناصر موجود در آن به‌دست بیاورند. گورستان بزرگی در اطراف این مقبره وجود دارد که نیازمند کاوش اساسی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*