شاسی بلند هندی تاتا هریر و سافاری روی پلتفرم لندروور

این 2 خودرو شاسی بلند هندی با پلتفرم لندروور ساخته شده‌اند!

خودروساز هندی تاتا، به‌تازگی تصاویری از نسل جدید ۲ خودرو شاسی بلند هندی تاتا هریر و تاتا سافاری را منتشر کرده که گفته می‌شود بر پایه پلتفرم لندروور ساخته شده‌اند‍!

شرکت خودروسازی هندی تاتا موتورز از سال ۲۰۱۸، تولید خودروهای شاسی‌بلند را در کارخانجات خودش آغاز کرده است. خودرو پنج نفره هریر در همان سال رونمایی شد و نسخه طویل‌تر آن که یک کراس اوور با امکان سفارش ۶ یا ۷ صندلی به‌نام سافاری است نیز در سال ۲۰۲۱ به سبد محصولات این شرکت اضافه شد. شاید از نظر ظاهری این دو خودرو جذاب به‌نظر برسند، ولی پلتفرم نه چندان خاص آن‌ها باعث شد تا به موفقیت بزرگی در بازار هند دست پیدا نکنند و حتی در بین ۳۰ خودرو پرفروش در این کشور نیز قرار نگیرند. حالا خبر می‌رسد که نسل جدید این ۲ خودرو شاسی بلند هندی با پلتفرم لندروور ساخته شده‌اند و به‌زودی راهی بازار می‌شوند تا ورق را به‌سمت شرکت خودروسازی تاتا برگردانند.

تصاویر جدید خودروهای شاسی بلند هندی تاتا هریر و تاتا سافاری

آنطور که از تصاویر منتشر شده از دو خودرو Harrier و Safari پیداست، تغییری در چراغ‌های اصلی دو ردیفه آن‌ها نمی‌بینیم. ولی شاهد حضور دی لایت‌های باریک‌تری هستیم که توسط نوار LED با یکدیگر یکپارچه شده‌اند. اصلی‌ترین تغییر مربوط به طراحی جلو پنجره، سپرهای عقب و جلو و البته چراغ‌های پشتی است. تایرها نیز تغییر کرده و رینگ‌های بزرگ ۱۹ اینچی نیز در زیر این خودرو قابل سفارش هستند. رنگ‌بندی جدید هم یکی دیگر از تغییرات این نسل محسوب می‌شود.

امکانات و آپشن‌های ۲ کراس‌اوورهای جدید تاتا

وقتی وارد کابین خودرو می‌شوید، طراحی یکسان با تفاوت در تزئینات این دو به‌چشم می‌خورد. پنل جلویی داخل کابین طراحی جدیدی به خودش گرفته، فرمان جدیدی استفاده شده، کنترل تهویه مطبوع لمسی شده و یک سیستم چندرسانه‌ای/اطلاع‌رسانی با نمایشگری بزرگ‌تر در جلو دیده می‌شود. تنظیم بخش‌های مختلف خودرو از طریق همین پنل انجام می‌شود.

علاوه بر این، صندلی‌های ردیف جلو از سیستم تهویه بهره می‌برند، درب صندوق عقب به جک هوشمند حاوی سنسور تشخیص حرکت پا مجهز است و سقف پانورامیک و دوربین‌های ۳۶۰ درجه‌ای در دسترس هستند. از دیگر امکانات این دو خودرو باید به شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، سیستم ترمز خودکار با قابلیت تشخیص دوچرخه و عابر، کیسه هوای زانو برای راننده و کروز کنترل انطباق‌پذیر اشاره کرد.

شاسی بلند هندی تاتا هریر و سافاری روی پلتفرم لندروور

خودروساز هندی علیرغم ثابت نگه داشتن فاصله بین دو محور خودرو که ۲۷۴۱ میلی‌متر است، تغییراتی را در ابعاد آن‌ها اعمال کرده است. به‌طور مثال تاتا سافاری جدید از ارتفا ۱۷۹۵ میلی‌متری، عرض ۱۹۲۲ میلی‌متری و طول ۴۶۶۸ میلی‌متری بهره می‌برد. ابعاد هریر هم در این سه بخش به ۱۷۱۸، ۱۹۲۲ و ۴۶۰۵ میلی‌متر رسیده است.

در زیر کاپوت این دو خودرو از پیشرانه ۲ لیتری توربو دیزل استلانتیس با توان تولید حداکثر ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متری استفاده شده است. این توان تولیدی هم از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی/ اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در حال حاضر قیمت 2 خودرو شاسی بلند هندی تاتا هریر و تاتا سافاری نامشخص است. این دو محصول در هفته پیش رو به‌صورت رسمی رونمایی خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*