مقایسه میان رده ها

مقایسه دو میان رده جذاب Note 12 pro 5G با گلکسی A34 سامسونگ

شیائومی و سامسونگ معمولا محصولاتشان را برای دریافت مزیت رقابتی به‌صورت هم‌زمان منتشر می‌کنند. مقایسه میان رده ها به خریداران برای انتخاب بهتر کمک می‌کند.

برای علاقه‌مندان به فناوری و بازار گوشی‌های هوشمند، تماشای رقابت دو غول نوآور فناوری همیشه هیجان‌انگیز است: شیائومی و سامسونگ. این دو برند قدرتمند، به‌طور مداوم دستگاه‌های جدید با ویژگی‌ها و قابلیت‌های چشمگیر ارائه و مشتریان را مجذوب خود می‌کنند. با بررسی و مقایسه میان رده ها می‌توانید تصمیم آگاهانه‌تری برای خرید بگیرید.

مقایسه میان رده ها؛ شیائومی و سامسونگ

اگر قصد خرید گوشی در رنج قیمتی 10 تا 13 میلیون تومان را دارید؛ بیایید نگاهی به میان رده‌های شیائومی و سامسونگ بیندازیم. در ادامه این 2 محصول به‌طور کلی و با توجه‌به ویژگی‌های اصلی بررسی شده‌اند:

طراحی

نبرد دو میان رده با مقایسه ویژگی طراحی شروع می‌شود. Redmi Note12 Pro 5G برند شیائومی، قسمت پشتی شیشه‌ای و بدنه‌ای دورتادور پلاستیکی دارد و صفحه‌نمایش آن گوریلا گلس 5 در نظر گرفته می‌شود. نماینده سامسونگ هم از گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند، اما کاملا از پلاستیک ساخته شده است و با گواهی IP67، عملکرد ضد آب بهتری دارد. 

از طرف دیگر، نماینده شیائومی در این مقایسه میان رده ها، خوش‌دست‌تر و جمع‌وجورتر است و حس بهتری در دست ایجاد می‌کند. شیائومی گواهی IP54 دارد و به‌اندازه نماینده سامسونگ قابلیت ضد آب ندارد؛ اما به‌طور کلی از متریال بهتری در طراحی آن بهره می‌برد.

نکته آخر در زمینه طراحی، دسترسی به حسگر اثر انگشت خواهد بود که برای سامسونگ زیر نمایشگر و برای نوت 12 پرو رو دکمه پاور قرار گرفته است. دسترسی به حسگر سامسونگ آسان‌تر و حسگر شیائومی سریع‌تر خواهد بود.

صفحه‌نمایش

مقایسه میان رده ها در این بخش ساده نیست. در یک طرف، شیائومی را با ویژگی‌های زیر داریم:

  • نمایشگر اولد 6.67 اینچی
  • رزولوشن 1080 در 2400
  • 120 هرتز رفرش ریت یا نرخ به روز رسانی تصویر
  • پشتیبانی از دالبی ویژن
  • قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ
  • عملکرد بالا

در سمت دیگر رینگ، سامسونگ Galaxy A34 با نمایشگر سوپر امولد ایستاده است که مشابه شیائومی، 120 هرتز رفرش ریت و رزولوشن 1080 دارد؛ با این تفاوت که روشنایی صفحه‌نمایش آن بیشتر خواهد بود.

به‌طور کلی، مقایسه میان رده ها در این مورد کمی پیچیده می‌شود و به ترجیحات کاربر بستگی دارد. اگر شما به‌دنبال روشنایی بیشتر، استفاده راحت‌تر در نور زیاد، رنگ نور، دقت نور و عمق بیشتر رنگ مشکی هستید، باید محصول سامسونگ را خریداری کنید. سامسونگ علاوه‌بر رنگ، سرعت پاسخ‌دهی و رفرش ریت بهتر و پویاتری دارد. با این حال توجه داشته باشید که این برتری بسیار جزئی است و شیائومی مشکل شدیدی در این زمینه ندارد.

عملکرد باتری

مقایسه میان رده ها در عملکرد باتری بسیار اهمیت دارد. بگذارید با این واقعیت عجیب شروع کنیم که هر دو گوشی باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارند، اما این باتری در گوشی سامسونگ عملکرد بسیار بهتری دارد. 

بنا به گزارش کاربران، نماینده سامسونگ حدود 4 تا 5 ساعت بیشتر شارژ نگه می‌دارد. برخی می‌گویند این برتری احتمال دارد به‌دلیل نوع صفحه‌نمایش‌ها باشد؛ به این معنا که احتمالا صفحه‌نمایش شیائومی مصرف باتری بالاتری دارد.

سامسونگ A34 از نظر شارژدهی بهتر عمل می‌کند، اما آداپتور آن باید جدا خریداری شود. علاوه بر این، سامسونگ در عرض یک ساعت و نیم به‌طور کامل شارژ می‌شود. در مقایسه میان رده ها از این نظر، شیائومی همیشه برنده است؛ زیرا با اینکه باتری سامسونگ اصولا شارژدهی بهتری دارد، شارژ شدن شیائومی همیشه عملکرد بهتری خواهد داشت. در این زمینه، شیائومی ردمی در عرض 50 دقیقه کاملا شارژ می‌شود و یک آداپتور 67 واتی دارد.

گلکسی A34

عملکرد دوربین

نتیجه مقایسه میان رده ها از نظر دوربین چندان ساده نیست و می‌تواند کاملا نظر خریدار معمولی را تغییر دهد. بگذارید با شیائومی شروع کنیم؛ این برند یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی روی ردمی نوت 12 قرار داده است. در حالی که سامسونگ یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی دارد.

از نظر عملکرد دوربین‌های اصلی، شیائومی با اختلاف کمی برنده خواهد بود. تصاویری که با شیائومی گرفته می‌شوند نسبت به سامسونگ جزئیات و روشنایی بهتری دارند و عملکرد برنامه دوربین بهتر است. در زمینه فیلم‌برداری، هر دوی این محصولات لرزش‌گیر اپتیکال، توانایی فیلم‌برداری 4K و رزولوشن تقریبا مشابه دارند.

شیائومی به‌دلیل اسلوموشن قوی‌تر عملکرد کلی بهتری را نشان می‌دهند؛ اما سامسونگ هم در این زمینه حرفی برای گفتن دارد. در مورد دوربین سلفی، شیائومی ردمی نوت 12 دوربین 16 مگاپیکسلی و گلکسی A34 دوربین 13 مگاپیکسلی دارند. در این زمینه، گلکسی به‌دلیل دارا بودن اندازه F، دیافراگم بازتر لنز سنسور سلفی و قابلیت فیلم‌برداری 4K، عملکرد کلی بهتری دارد. هر دو میان رده لنز اولترا واید و ماکرو دارند که عملکرد شیائومی در اولی و سامسونگ در دومی قوی‌تر بوده است. 

عملکرد سخت افزاری

مقایسه میان رده ها در این زمینه حسابی متعجبتان می‌کند! هر دوی آن‌ها قطعات یکسانی دارند، اما عملکردشان تفاوت دارد. با پردازنده شروع کنیم؛ هر دو از دایمنسیتی ۱۰۸۰ استفاده می‌کنند. این پردازنده عملکرد خوبی در بازی‌های سنگین و استفاده روزمره دارد و در واقع شما با ارزان ترین قیمت، بهترین پردازنده را خواهید داشت.

به طور کلی، بعد از تست‌های غیر رسمی انجام شده توسط کاربران، عملکرد سامسونگ بهتر و روان‌تر از شیائومی گزارش شده است. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که افزایش دمای سامسونگ در زمان انجام فعالیتی مانند گیم، حدود 2 تا 3 درجه بیشتر از شیائومی در نظر گرفته می‌شود. این می‌تواند به‌دلیل سرعت و قدرت بالاتر سامسونگ هم باشد.

از طرف دیگر، شیائومی در زمینه وای‌فای با استفاده از نسخه 6، عملکرد بسیار بهتری دارد. در زمینه بلوتوث، سامسونگ با ورژن بلوتوث 5.2 پیشتاز است که البته آن‌قدر این اعداد به یکدیگر نزدیک هستند که به‌راحتی می‌توان گفت عملکرد مشابه دارند. در آخر، هر دوی آن‌ها ویژگی‌های زیر را دارند:

  • حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایت (شیائومی از 12 هم پشتیبانی می‌کند.)
  • حافظه ذخیره‌سازی UFS2.2

تنها تفاوت باقی‌مانده این خواهد بود که سامسونگ، بر خلاف شیائومی، قابلیت استفاده از حافظه ذخیره‌سازی جانبی را دارد؛ بنابراین در مورد شیائومی توصیه می‌شود نسخه 128 گیگابایتی را خریداری کنید.

عملکرد اسپیکر

برخی فکر می‌کنند مقایسه میان رده ها از لحاظ اسپیکر خیلی مطرح نیست؛ زیرا اخیرا استفاده از ایرپاد و هندزفری بسیار باب شده است. اما دقیقا کاربرد یک اسپیکر قوی همین‌جا خواهد بود! اگر اسپیکر خوب نباشد، کیفیت صدای دریافتی از طریق هندزفری‌ها تغییر می‌کند. در این زمینه، Redmi Note 12 Pro 5G با پشتیبانی از جک سه و نیم میلی‌متری بر سامسونگ برتری دارد. 

اهمیت این موضوع برای گیمرها بسیار بیشتر مشخص می‌شود. در شیائومی شما با یک هندزفری ساده صداهای بسیار کم را به‌راحتی می‌شنوید. اما با سامسونگ، باید دنبال یک هندزفری بلوتوثی قدرتمند با تاخیر و دیرکرد پایین باشید که هزینه اضافه‌ای بر شما تحمیل می‌کند.

نکات فرعی

در زمینه خرید تلفن همراه در ایران، مسائلی به غیر از ویژگی‌های فنی گوشی مطرح است. یکی از مهم‌ترین این مسائل در مقایسه میان رده ها، تفاوت رام‌ها و پک‌های مختلف گوشی‌های شیائومی و سامسونگ خواهد بود. برخی معتقدند که باید پک ویتنام سامسونگ و پک و رام گلوبال شیائومی خریداری شود؛ اما این برتری اصولا به معنای کیفیت بهتر گوشی نیست و پک و رام‌های هر دو شرکت در فروشگاه اینترنتی گهرتک وجود دارد.

ردمی نوت 12 پرو 5g

جمع‌بندی

انتخاب نهایی بین شیائومی و سامسونگ به نیازها، بودجه و دیدگاه شما بستگی دارد. شیائومی به نسبت هزینه پرداخت‌شده ارزش خوبی ارائه می‌دهد و تمام تلاشش را می‌کند که پابه‌پای جدیدترین ترندها و تکنولوژی‌ها پیش برود. از طرفی دستگاه‌های فوق‌العاده سامسونگ با قیمت بالاتری ارائه می‌شوند، اما مجموعه‌ای جامع از ویژگی‌های جدید، قابلیت‌های فوق‌العاده و کیفیت ساخت بالا دارند. صرف‌نظر از مقایسه میان رده ها و انتخاب شما، هر دوی این برندها بازیگران برجسته این حوزه هستند و کیفیت دستگاه خریداری‌شده را تضمین می‌کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*