کاتالوگ خودرو کیا K5 وارداتی کوشا خودرو

کاتالوگ خودرو کیا K5 برای عرضه در ایران منتشر شد + عکس و مشخصات

کیا کی 5 یا اپتیما جدید وارداتی کوشا خودرو به عرضه نزدیک می‌شود. به همین مناسبت کاتالوگ و مشخصات فنی سدان کیا K5 در دسترس قرار گرفته‌اند.

دنبال‌کنندگان اخبار خودرو داخلی احتمالاً در جریان هستند که قرار است محصولاتی از کیا شامل کیا سلتوس، اسپورتیج و البته نسخه جدید اپتیما با نام K5 به‌واسطه شرکت کوشا خودرو در دور جدید واردات راهی بازار کشور شوند. با نزدیک‌تر شدن کیا K5 وارداتی به مرحله عرضه حالا می‌توانید کاتالوگ این سدان کره‌ای را مشاهده کنید؛ ضمن این‌که قیمت خام دو تیپ آن را منابع گمرکی مشخص کرده‌اند.

کاتالوگ و قیمت خام کیا K5 وارداتی کوشا خودرو

نمای جلو کیا اپتیما جدید کوشا خودرو

کیا کی 5 زیر کاپوت خود موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی با فناوری پاشش چندنقطه‌ای سوخت (MPI) دارد که وظیفه انتقال نیرو محرکه آن بر عهده یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته است. این موتور تنفس طبیعی می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که حتی در مقایسه با خروجی چینی‌های جدیدتر بازار چنگی به دل نمی‌زند. با این حال، مصرف سوخت آن ۶.۳ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده که از بازدهی مناسب این خودرو وارداتی حکایت دارد. همچنین سیستم‌های مک فرسون و چند اتصالی (مولتی‌لینک) در نواحی جلو و عقب این خودرو به‌کار گرفته شده‌اند.

از جمله امکانات کیا K5 کوشا خودرو می‌توان به ترمز ABS، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ایربگ‌های راننده و شاگرد، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی و کروز کنترل خودکار اشاره کرد. البته به‌خاطر قوانین وضع شده و همچنین محدودیت‌های ارزی، نسخه پایین‌رده این سدان با کمترین امکانات به کشور وارد می‌شود. در گذشته نسل‌های مختلف اپتیما در تیپ‌های متنوع راهی بازار شده بودند و توانستند به محبوبیت زیادی بین خودروسواران ایرانی دست پیدا کنند.

بنا به اعلام منابع، کیا کی ۵ در دو تیپ بیس و فول به عرضه می‌رسد که به ترتیب ۱۷ هزار و ۶۶۵ یورو و ۱۹ نیاز و ۵۰۰ یورو قیمت خورده‌اند. برای آن‌ها هم ۲ هزار و ۲۱۰ یورو کرایه حمل در نظر گرفته شده و تعرفه وارداتشان به ایران ۹۵ درصد اعلام شده است. البته باید اشاره کرد که در حال حاضر در وب‌سایت رسمی کوشا خودرو فقط جزئیات یک تیپ از این ماشین وارداتی پیدا می‌شود.

در حالی کاتالوگ کیا اپتیما جدید را مشاهده می‌کنید که همین چند روز قبل، کیا سلتوس به‌عنوان محصول وارداتی دیگر کوشا خودرو در سامانه یکپارچه فروش قرار گرفت. البته قیمت علی‌الحساب این شاسی بلند کیا که در آن بقیه هزینه‌ها لحاظ نشده بود، بازخوردهای منفی را در پی داشت؛ حتی بررسی‌ها نشان داد که وزارت صمت به‌دلیل عدم اعلام قیمت قطعی برای این خودرو و وارداتی‌های دیگر مرتکب تخلف شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*