آموزش امن کردن گوشی های شیائومی

اگر از محصولات شیائومی استفاده می‌کنید و اطلاعات مهمی در آن ذخیره کرده‌اید، باید روش‌های امن کردن گوشی های شیائومی را بلد باشید. نگران نباشید، ما به شما می‌آموزیم.

با پیشرفت گوشی‌‌های هوشمند، روش‌های زیادی هم برای حفظ حریم شخصی و داده‌ها به وجود پدید آمد. سازندگان گوشی‌های هوشمند، به ویژه شرکت‌هایی مثل شیائومی به این مسئله اهمیت زیادی داده‌اند. شیائومی در تبلت و گوشی‌های هوشمندش از رابط کاربر MIUI استفاده کرده که برای حفظ حریم خصوصی تنظیمات مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهد. این امکانات به‌ویژه در آپدیت می یو ای ۱۵ بیشتر نمایان است.

امن کردن گوشی های شیائومی بدون نصب هیچ برنامه اضافی

از آنجا که گفتیم شیائومی به حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها اهمیت زیادی می‌دهد، اکنون می‌خواهیم بدانیم که امن کردن گوشی های شیائومی به چه صورت است. برای این کار نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای نیست و فقط کافیست از قابلیت‌های خود گوشی‌تان برای این کار استفاده کنید.

۱. قابلیت Hidden Album

قابلیت Hidden Album یک راه حل بسیار کاربردی به کاربران MIUI ارائه می‌دهد. در واقع این ویژگی مناسب کسانی است که می‌خواهند فیلم و عکس‌های خود را در گوشی‌شان مخفی کنند. با استفاده از این قابلیت، محتوای شما به گونه‌ای حفظ می‌شود که فقط خودتان بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

در گالری گوشی خود به راحتی می‌توانید با کشیدن انگشت از بالا به پایین به این قسمت دسترسی داشته باشید و با استفاده از یک رمز عبور یا داده‌های بیومتریک (تشخیص چهره و اثر انگشت)، اطلاعات درون آن را ایمن کنید. علاوه بر این، هنگامی که گوشی خود را قفل می‌کنید یا از آلبوم مخفی خارج می‌شوید، از اطلاعات شما به طور خودکار محافظت می‌شود. این ویژگی امنیتی مناسب کاربرانی است که حریم شخصی خود را در اولویت قرار می‌دهند.

  • Gallery – گالری گوشی خود را باز کنید.
  • وارد تب Albums شوید.
  • صفحه را از بالا به پایین بکشید.

۲. قابلیت App Lock

App Lock یکی از قابلیت‌های دیگر برای امن کردن گوشی های شیائومی است. با استفاده از این ویژگی فقط شما یا هر کاربری دیگری که تعیین شده می‌توانید به برنامه‌های خاص دسترسی داشته باشید و از این طریق از حریم شخصی خود محافظت کنید. شما می‌توانید دسترسی به اپلیکیشن‌های گوشی خود را از طریق گذاشتن رمز عبور کنترل کنید.

علاوه بر این، زمانی که قفل گوشی شما باز است، قابلیت App Lock به صورت خودکار برنامه‌های شما را قفل کرده و از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند. App Lock ابزاری مفید و بدردبخور برای کاربران است که MIUI برای محافظت از اطلاعات شخصی آن را ارائه کرده است.

  • وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  • روی قسمت Apps ضربه بزنید.
  • از منوی ظاهر شده گزینه‌ی App Lock را انتخاب کنید.
  • گوشی شما گزینه‌های رمزگذاری مثل «اثر انگشت» یا «الگو» را در اختیار شما قرار می‌دهد. روش امنیتی مورد نظر خود را انتخاب کرده و ادامه دهید.
  • فعال کردن App Lock برای برنامه‌ای که می‌خواهید ایمن باشد، کافی‌ست.

۳. قابلیت Approximate Location

قابلیت Approximate Location گامی مهم برای حفاظت از حریم خصوصی کاربر و محدود کردن دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی حساس توسط اپلیکیشن‌هاست. این ویژگی برای جلوگیری از دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات دقیق موقعیت مکانی طراحی شده است. کاربران می‌توانند برنامه‌ها را فقط با داده‌های کلی منطقه یا مکان ارائه کنند.

این ویژگی به خصوص در مواقعی که برنامه‌ها نیاز به اطلاعات موقعیت مکانی ندارند، به کار می‌آید و از طرفی نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را کاهش می‌دهد. قابلیت Approximate Location که به منظور امن کردن گوشی های شیائومی طراحی شده، به کاربران کمک می‌کند که کنترل بهتری روی اطلاعات شخصی خود داشته باشند.

اکنون کاربران می‌توانند با دور نگه داشتن اطلاعات موقعیت مکانی خود از اپلیکیشن‌ها جلوی دسترسی هکرها و افراد سودجو به آن‌ها را بگیرند و به این صورت امنیت خود را حفظ کنند. Approximate Location گامی مثبت در جهت افزایش آگاهی از حریم شخصی است و کنترل بیشتری به کاربران می‌دهد.

  • وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  • بخش Location را بیابید و آن را لمس کنید.
  • به منوی Google Location Accuracy دسترسی پیدا کرده و این گزینه را غیرفعال کنید.

۴. قابلیت Second Space

قابلیت Second Space به کاربران اجازه می‌دهد تا با ۲ پروفایل کاربری متفاوت و مستقل از یک گوشی یا دستگاه استفاده کنند. از این قابلیت می‌توان برای استفاده کاری و شخصی به طور همزمان یا برای ایجاد حریم خصوصی بین کاربران مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، با استفاده از Second Space می‌توانید یک پروفایل کاربری مخصوص کار و بیزینس خود بسازید و برنامه و اطلاعات کاری خود را در آن پروفایل ذخیره کنید.

ویژگی Second Space به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات کاری و شخصی خود را از هم جدا نگه دارند. هر دو پروفایل مستقل‌اند، بنابراین، تنظیمات، برنامه‌ها و اطلاعات این پروفایل‌ها کاملا از یکدیگر جدا هستند. این قابلیت به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند زندگی کاری و شخصی خود را جدا نگه دارند.

علاوه بر این، با استفاده از Second Space می‌توانید گوشی خود را با اعضای خانواده یا کاربران دیگری به اشتراک بگذارید. هر کاربر می‌تواند پروفایل خود را به طور مستقل مدیریت و سفارشی کند. این ویژگی به طور قابل توجهی به امنیت و شخصی سازی MIUI کمک می‌کند.

  • در گوشی خود برنامه Security را بیابید.
  • گزینه‌ی Second Space را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  • در اینجا Create Second Space را انتخاب کرده و طبق دستورالعمل‌های آن عمل کنید.

۵. گزینه App Permission Management

گزینه‌ی دیگری که به امن کردن گوشی های شیائومی کمک می‌کند، قابلیت App Permission Management است که یک سیستم مجوز عالی برای مدیریت دسترسی اپلیکیشن‌ها به اطلاعات شخصی شماست. شما می‌توانید با رفتن به تنظیمات گوشی و انتخاب گزینه‌ی App Permissions and Content Access ، اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند به اطلاعات خاص شما دسترسی داشته باشند را کنترل کنید. شما باید فقط به برنامه‌های قابل اعتماد مجوز دسترسی به اطلاعات خود را بدهید.

  • وارد منوی تنظیمات گوشی شیائومی خود شوید.
  • بخش Apps را یافته و روی آن ضربه بزنید.
  • گزینه‌ی Permissions را لمس کنید.
  • اکنون شما می‌توانید مجوز‌های هر برنامه را با توجه به اولویت‌های خود تنظیم کنید.

این قابلیت‌ها می‌توانند در امن کردن گوشی شیائومی به شما کمک کنند. به این ترتیب داده‌های گوشی شما امن‌تر از همیشه خواهند بود و یک غریبه نمی‌تواند به اطلاعات و فایل‌های خصوصی شما در گوشی‌تان دسترسی پیدا کند، حتی اگر برای یافتنشان گوشی شما را زیر و رو کند. بنابراین با آرامش خاطر اطلاعات شما همیشه ایمن خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*