سوزن در مغز

80 سال زندگی با یک سوزن در مغز؛ داستان عجیب زندگی زن روسی

پزشکان روس به‌طور اتفاقی از کشف یک سوزن در مغز پیرزنی 80 ساله خبر دادند. اما این سوزن 3 سانتی‌‌متری چگونه سر از مغز او درآورده است؟

پزشکان روسی اخیرا به کشف شگفت‌انگیزی دست یافته‌اند که در آن یک زن 80 ساله‌، تمام عمر خود را با یک سوزن در مغز خود سر کرده است. این کشف عجیب پرده از یک عمل غم‌انگیز و ظالمانه برمی‌دارد که ریشه‌ای تاریخی داشته است. نکته عجیب‌تر آنکه، این زن در تمام طول این مدت با مشکل خاصی روبرو نشده و بنابراین توصیه شده که سوزن نیز از مغز او خارج نشود.

این مورد قابل توجه زمانی آشکار شد که مقامات بهداشت محلی در ساخالین، جزیره ای دورافتاده در شرق روسیه، آن را کشف و گزارش کردند. پزشکان این زن طی یک سی تی اسکن به بهانه دیگر از مغز او به سوزن به طول 3 سانتی متر برخوردند.

وجود سوزن در مغز پیرزن روس، ریشه در قحطی جنگ جهانی دارد

سوزن در مغز

به گفته وزارت بهداشت روسیه، اعتقاد بر این است که این سوزن توسط والدین این زن اندکی پس از تولد او در سال 1943 وارد شده است. در دوران سخت جنگ جهانی دوم، خانواده‌ها در مناطقی که با کمبود مواد غذایی مواجه بودند، گاهی به اقدامات بی‌رحمانه این چنینی متوسل می‌شدند.

در این روش، سوزن به فونتانل، نقطه نرم روی سر نوزاد وارد می‌شود که سپس به سرعت بسته شده و هیچ اثری از این عمل باقی نمی‌ماند. اداره بهداشت محلی ساخالین خاطرنشان کرد که در زمان قحطی، چنین مواردی غیر معمول نبوده است.

علی‌رغم نفوذ سوزن به لوب جداری این زن، او بدون اینکه هیچ مشکل قابل توجهی مانند سردرد را تجربه کند، طی این مدت زندگی کرده است. علاوه بر آن، او در حال حاضر، با هیچ خطر تهدیدکننده‌ای در این مورد مواجه نیست. با توجه به خطرات احتمالی مربوط به برداشتن سوزن، پزشک معالج وی تصمیم گرفته است تا وضعیت او را از نزدیک تحت نظر داشته باشد.

مغز انسان بسته به محل و ماهیت آسیب، مقاومت قابل توجهی در برابر آسیب فیزیکی دارد. برخی از افراد با وجود آنکه نیمکره کامل مغز خود را از دست داده‌اند، اما هنوز هم می‌توانند عملکرد نسبتا خوبی داشته باشند. افرادی که در سنین پایین دچار چنین آسیب‌هایی می‌شوند، معمولا با کمترین عوارض بهبود می‌یابند، زیرا مغز دارای ظرفیت منحصر به فردی برای ایجاد و تنظیم مجدد اتصالات عصبی، به ویژه در مراحل اولیه زندگی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*