مشخصات فنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳

مشخصات فنی فاش شده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از توانمندی‌های هوش مصنوعی آن می‌گوید

مشخصات فنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که فاش شده، از توانمندی این تراشه موبایل در ارائه قابلیت‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی خبر می‌دهند.

انتظار می‌رود کوالکام از نسل بعدی چیپست اسنپدراگون در رویدادی که امروز برگزار می‌شود، رونمایی کند. اما حالا اطلاعات جدیدی فاش شده که می‌تواند کل مشخصات فنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را پیش از رونمایی رسمی، فاش کند. بر اساس این گزارش، این تراشه جدید پیشرفت چشمگیری در عملکرد خودش نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را تجربه کرده است و طیف وسیعی از قابلیت‌های هوش مصنوعی را در خودش جای داده است.

بیشتر بخوانید:

اسنپدراگون 8 نسل 3 در بنچمارک آنتوتو، پردازنده آیفون 15 پرو مکس را با اختلاف شکست داد

همه‌چیز درباره مشخصات فنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳

اول از همه با پیکربندی ۱+۵+۲ هسته‌ای این چیپست شر.ع می‌کنیم که شامل یک هسته فوق بزرگ،.۵ هسته پرتوان و ۲ هسته کارآمد می‌شود. هسته اصلی ۳.۳ گیگاهرتزی است، در حالی که هسته‌های پرتوان ۳.۲ گیگاهرتزی و هسته‌های کارآمدتر هم ۲.۳ گیگاهرتزی هستند. به این هسته‌ها باید یک پردازشگر گرافیکی جدید به‌نام Adreno 750 را هم با ۵۰ درصد توان بیشتر اضافه کرد.

مشخصات فنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳

اما پیشرفت‌های این چیپست به همین جا ختم نمی‌شود. واحد پردازش عصبی Hexagon در آن ارتقا پیدا کرده و در کنار افزایش ۹۰ درصدی در سرعتش، ۴۰ درصد هم کارآمدتر شده است. این واحد وظیفه میزبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی تراشه Snapdragon 8 Gen 3 کوالکام را بر عهده دارد. قابلیت‌هایی مثل حذف اشیا اضافه از تصویر و والپیپرساز مبتنی بر هوش مصنوعی از این واحد نیرو می‌گیرند. این تراشه همچنین می‌تواند مدل‌های هوش مصنوعی محبوبی مثل Stable Diffusion و Llama 2 را اجرا کند.

مشخصات فنی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام نویدبخش آینده درخشانی برای گیمرهای موبایل است. این محصول از نسل جدید سیستم انعکاس نور پشتیبانی می‌کند که روشنایی سراسری را با رهگیری پرتو (Ray Tracing) فراهم می‌کند. علاوه بر این بازی‌ها را می‌تواند با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه‌ای و ارتقا گرافیکی تا رزولوشن 8K اجرا کند.

شیائومی ۱۴، نخستین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۳

جزئياتی که چندی پیش به دست ما رسیده، نشان می‌دهند که گوشی شیائومی ۱۴ می‌تواند نخستین محصول جهان موبایل باشد که با تراشه پرچمدار جدید اسنپدراگون عرضه خواهد شد. جزئیات بیشتر را در پست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ابتدا روی این گوشی ها خواهد آمد بخوانید.