ماشین برقی جیلی جی یو 01

خودرو جییو 01 ؛ اعجوبه جیلی با هوش مصنوعی، شتاب 3 ثانیه‌ای و نمایشگر 6K + ویدیو

جییو 01 – Jiyue 01 ، جدیدترین شاهکار جیلی و یک خودرو کراس اور برقی است که به انواع و اقسام سیستم‌های رانندگی خودکار مجهز شده. در ادامه با قیمت و مشخصات فنی ماشین جی یو 01 همراه می‌شویم.

سرعت پیشرفت جیلی در زمینه ساخت خودروهای برقی، از سرعت نور هم جلوتر زده است. فقط کافی است که به «جایگاه جیلی در 10 سال گذشته» و حال حاضر نگاه کنید تا منظور ما را از سرعت نور متوجه شوید. محصولاتی مثل سدان برقی جیلی گلکسی لایت یا کراس اور جیلی رویلان 7، واضح‌ترین مثال‌ها در این رابطه هستند. حالا یک شاهکار دیگر هم به این مجموعه اضافه شده است؛ شاهکاری که از هوش مصنوعی بهره می‌برد، شتاب 0 تا 100 آن فقط 3 ثانیه است و نمایشگر 6K لمسی هم دارد! البته فراموش نکنید که این خودرو خارق العاده، حاصل همکاری جیلی و بایدو، غول تکنولوژی چینی است.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی خودرو برقی جییو 01

این خودرو در دو تیپ متفاوت یعنی مدل تک و دو موتوره راهی بازار شده است. خودرو جییو 01 در نسخه استاندارد، میزبان یک موتور برقی (از نوع سنترال سنکرون آهنربای دائمی) است که چرخ‌های جلویی را به حرکت درمی‌آورد و توان آن به 200 کیلو وات (270 اسب بخار قدرت) می‌رسد. تفاوت خودرو برقی جییو 01 در مدل AWD با مدل FWD، فقط یک موتور اضافی در محور عقبی است که توان این خودرو را تا 400 کیلو وات (540 اسب بخار قدرت) افزایش می‌دهد.

خودرو برقی جیلی جییو 01

به لطف این اعداد، شتاب 0 تا 100 در خودرو برقی جییو 01 (مدل AWD) تقریبا 3.5 ثانیه خواهد بود و این اعجوبه چینی با یک شارژ کامل، تا 720 کیلومتر مسافت را به راحتی طی خواهد کرد. هرچند که ظرفیت باتری‌های آن هنوز اعلام نشده است احتمالا با اعدادی مثل 60 تا 80 کیلو وات ساعت طرف خواهیم بود.

حضور هوش مصنوعی و پردازنده‌های پرچمدار کوالکام

ماشین برقی جیلی Jiyue 01

در دل این ماشین برقی می‌توانید پردازنده معروف اسنپدراگون 8295 را پیدا کنید که به همراه «پردازشگر هوش مصنوعی» می‌تواند تا 60 ترا فلاپ عملیات در ثانیه را به دوش بکشد و در صدم ثانیه، بهترین تصمیم را بگیرد.

خودرو برقی جیلی جییو 01

به لطف پردازشگر هوش مصنوعی، دستیار صوتی این خودرو می‌تواند به صورت پیوسته، با شما صحبت کند و طی مکالمه‌های عادی، هر عملی را انجام دهد؛ مثل روشن کردن ماشین، باز کردن سانروف و … بد نیست اشاره کنیم که دستیار صوتی در اکثر خودروهای مدرن، به چند دستور کوتاه محدود می‌شود و شما نمی‌توانید به صورت پیوسته، با آن‌ها صحبت کنید. کار هنوز تمام نشده است. در کنار تمام این موارد، دو پردازنده‌ی انویدیا درایو Orin چیپ هم در این ماشین حضور دارد که می‌تواند خیال شما را از رانندگی خودکار در جاده‌های شهری و بزرگراه‌ها راحت کند.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

ماشین برقی جیلی Jiyue 01

لیست آپشن ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در خودرو برقی جییو 01 فراتر از تصور است و شاید از حوصله مخاطب هم خارج باشد؛ اما فقط بدانید که این ماشین به دستیار رانندگی خودکار سطح 2، دو پردازنده انویدیا (مثل محصولات تسلا) و انواع و اقسام دوربین‌ها و رادارهای مختلف مجهز شده است و امکانات زیر را دارد:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • سیستم مسیریابی منطبق بر نزدیک‌ترین جای پارک و جایگاه شارژ
  • دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی
  • سقف پانارومیک
  • پشتیبانی از شارژر فست شارژ
  • صندلی‌های برقی
  • سیستم رانندگی خودکار در شهر و بزرگراه
  • نورپردازی کابین
  • سیستم تشخیص عابرین پیاده
  • رادار هشدار تصادف از جلو و عقب
  • و …
  • سیستم تهویه مطبوع دو کاناله اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا

طراحی ظاهری و ابعاد

ماشین برقی جیلی Jiyue 01

اندازه و ابعاد خودرو برقی جییو 01 به 4853 میلی متر طول، 1990 میلی متر عرض و 1611 میلی متر ارتفاع می‌رسد و در کمال تعجب، فاصله‌ی محورهای آن از یکدیگر 3 متر است! برای مقایسه بد نیست بدانید که فاصله محوری در سدان تویوتا کمری با طول 4885 میلی متر، تقریبا 2825 میلی متر است. فراموش نکنید که فاصله محوری بیشتر، یعنی اتاق بزرگ‌تر، فضای پای راحت‌تر و رانندگی دلپذیرتر.

حجم فضای صندوق هم شما را شگفت زده می‌کند؛ چرا که به تنهایی، عدد 555 لیتر را نشان می‌دهد، اما اگر صندلی‌های ردیف دوم را خم کنید، این عدد تا 1528 لیتر هم بالا می‌رود.

خودرو برقی جیلی جییو 01

در مورد طراحی ظاهری هم باید گفت که با نوآورانه‌ترین محصول جیلی (تا این لحظه از تاریخ) طرف هستیم. نمای جلویی به چراغ‌های LED با طراحی ستاره‌ای مجهز شده‌است که توسط یک نوار باریک، به یکدیگر متصل می‌شود. فقط به طراحی شبکه‌ای در قسمت‌های پایین و بالای چراغ توجه کنید تا هنر چینی‌ها را بهتر متوجه شوید.

ماشین برقی جیلی Jiyue 01

نمای کناری هم ترکیبی از سدان و کراس اور را به بیننده اهدا می‌کند و به مانند اکثر خودروهای برقی، میزبان رینگ‌های آیرودینامیکی و دستگیره‌های پاپ اوت است. در قسمت عقب هم همین فلسفه دوباره تکرار می‌شود؛ یعنی چراغ‌ خطرهای فوق العاده خاص، اسپویلر اسپرت و دیفیوزر دو رنگ.

طراحی کابین و داشبورد با نمایشگر دیجیتال 6K

ماشین برقی جیلی جی یو 01

اتاق و داشبورد خودرو برقی جییو 01 میزبان چیزی است که برای ماشین‌های رقیب، مثل یک آرزو به نظر می‌رسد: صفحه نمایش دیجیتال سراسری با ابعاد 35.6 اینچ و رزولوشن 6K! این نمایشگر یکپارچه، وظایف مولتی مدیای لمسی و کلاستر دیجیتال را ایفا می‌کند.

ماشین برقی جیلی جی یو 01

از دیگر جذابیت های کابین در خودرو برقی جییو 01 می‌توان به فرمان مدرن با غربیلک دی کات و طراحی دو پره اشاره کرد که در کمتر خودرویی دیده می‌شود. همچنین انتخاب رنگ در کابین هم واقعا هوشمندانه بوده و از ترکیب رنگ مشکی و سفید استفاده شده است. کنسول میانی هم به سبک اکثر خودروهای برقی، به داشبورد متصل نشده تا فضای بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد.

قیمت خودرو برقی جیلی جییو 01

هرچند که فروش این خودرو هنوز آغاز نشده است اما شرکت جیلی، قیمت خودرو برقی جییو 01 را در اولین مرحله‌ی پیش فروش، 35 هزار دلار اعلام کرده است. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که تسلا مدل Y با قیمت 45 هزار دلار در بازار خرید و فروش می‌شود و دیگر رقیب آمریکایی آن یعنی فورد موستانگ Mach-E در نسخه استاندارد، تقریبا 40 هزار دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*