جیلی 2023 RUILAN 7 EV

جیلی رویلان 7 برقی ؛ با 800 میلیون تومان، شاسی بلند الکتریکی بخرید + ویدیو

جیلی رویلان 7 برقی – Geely Ruilan 7 EV یک شاهکار به تمام معنا از کشور چین است که فقط 800 میلیون تومان قیمت دارد و از نظر قیمتی می‌تواند تسلا مدل X را به گوشه رینگ بفرستد.

نام گلکسی با محصولات مدرن جیلی پیوند خورده است؛ زیر شاخه‌ای که قصد دارد تا هنر چینی‌ها را در ساخت خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و برقی، در چشم دنیا فرو کند. قبلا با دو مورد از جذاب‌ترین محصولات این برند یعنی جیلی گلکسی L7 PHEV و جیلی گلکسی لایت آشنا شدیم و اکنون نوبت آن است که به سراغ جدیدترین کراس اور هیبریدی آن‌ها برویم و زیر و بم آن را بررسی کنیم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی جیلی رویلان 7 برقی

این خودرو برقی در 6 تریم مختلف راهی بازار شده است که تنها تفاوت آن‌ها با یکدیگر، به شعاع حرکتی و تعداد آپشن‌ها بازمی‌گردد؛ یعنی‌ نسخه 450 کیلومتری و 605 کیلومتری! مهم‌ترین اصل در طراحی خودروهای برقی، که تاثیر زیادی روی شعاع حرکتی می‌گذارد، رعایت اصول آیرودینامیکی است. این خودرو در فاکتور ضریب درگ، عدد 0.238Cd را به ثبت رسانده که اگر بخواهیم مقایسه کنیم، فقط این نکته کافی است که تسلا مدل X با ضریب درگ 0.24Cd حرکت می‌کند.

سپس به مبحث معماری می‌رسیم؛ شاهکاری به نام جیلی RUILAN 7 EV روی معماری GBRC ساخته شده است که به طراحان اجازه می‌دهد تا سیستم «کاکپیت دراگون ایگل وان» را استفاده کنند؛ در ادامه متوجه می‌شوید که استفاده از این کاکپیت چه تاثیری روی داشبورد و کابین خودرو دارد.

جیلی 2023 RUILAN 7 EV

روی همین معماری، یک موتور برقی از نوع سنکرون آهنربای دائمی هم قرار دارد که می‌تواند 180 کیلو وات (250 اسب بخار قدرت) و 385 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد؛ آن هم روی محور عقبی. به کمک این موتور قدرتمند، شتاب 0 تا 100 جیلی رویلان 7 برقی زیر 7 ثانیه خواهد بود و برای رسیدن به سرعت 50 کیلومتر بر ساعت هم به زمانی بیش از 2.5 ثانیه نیازی ندارد؛ البته برای جلوگیری از صدمات گرمایی به موتور برقی، حداکثر سرعت این کراس اوور برقی چینی به 190 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

خودرو جیلی رویلان 7 برقی

فعلا در مورد ظرفیت باتری‌های جیلی رویلان 7 برقی هیچ چیزی نمی‌دانیم اما حدس می‌زنیم که باید با عددی معادل 70 کیلو وات ساعت طرف باشیم. همچنین به لطف پشتیبانی از تکنولوژی فست شارژ، ظرفیت این باتری‌ها ظرف مدت 30 دقیقه به 80 درصد می‌رسد. به علاوه همانطور که از نام گذاری این خودرو مشخص است، باتری‌های آن با توجه به تریم انتخابی، برای یک مسافرت 450 یا 605 کیلومتری طراحی شده‌اند. خوشبختانه از نظر قوای فنی و ظرفیت باتری‌ها، تسلا مدل X چندین پله جلوتر است و چینی‌ها برای رسیدن به آن، حالا حالاها باید گاز بدهند!

آپشن‌ها و امکانات

خودرو جیلی رویلان 7 برقی

از آن جایی که سیستم رانندگی خودکار سطح 2 برای خودرو برقی جیلی رویلان 7 لحاظ شده است، پس می‌توان موارد زیر را برای آپشن‌ها و امکانات آن در نظر گرفت:

  • 1 رادار لیدار
  • 5 رادار موج میلی متری
  • 12 رادار اولتراسونیک
  • مموری پارکینگ
  • دستیار پارک خودکار با 4 حالت پارک مختلف شامل دوبل، موازی، دایره‌ای و مورب
  • پشتیبانی از تکنولوژی تعویض باتری سریع
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه‌های اختصاصی برای سرنشین‌های ردیف دوم
  • فرمان دابل دی کات
  • سقف پانارومیک
  • مولتی مدیا 15 اینچی و کلاستر دیجیتال 8 اینچی
  • شارژر وایرلس
  • صندلی‌های برقی با تنظیم 6 نقطه‌ای
  • سیستم کنترل پایداری
  • و …

طراحی ظاهری و ابعاد

جیلی 2023 RUILAN 7 EV

اندازه و ابعاد جیلی رویلان 7 برقی شامل 4690 میلی متر طول، 1892 میلی متر عرض و 1650 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 2775 میلی متر می‌رسد. با هر متر و معیاری که جلو برویم، این خودرو کوچک‌تر از تسلا مدل ایکس است.

جیلی 2023 RUILAN 7 EV

در طراحی این خودرو تا جای ممکن از حالت کوپه‌ای استفاده شده است تا سلیقه جوان‌ها را پوشش دهد. در نمای جلویی هم همان امضای معروف و جدید چینی‌ها یعنی چراغ‌های ال ای دی با طراحی یکپارچه و سپر یک تکه را می‌بینیم.

جیلی 2023 RUILAN 7 EV

نمای کناری با رینگ‌های آیرودینامیکی و دستیگره‌های پاپ اوت تزئین شده است و نمای عقبی هم علاوه بر خداحافظی با اگزوزها، اکنون میزبان یک اسپویلر دو تکه، دیفیوزر دو رنگ و چراغ‌ خطرهای یکپارچه است.

طراحی کابین و داشبورد

خودرو جیلی رویلان 7 برقی

اتاق و داشبورد جیلی رویلان 7 برقی جلوه‌ای از قدرت‌ چینی‌ها در طراحی کابین خودرو است. این قسمت در جیلی گلکسی L7 میزبان 5 نمایشگر مجزا بود که در نسخه برقی به دو نمایشگر محدود شده است.

خودرو جیلی رویلان 7 برقی

نمایشگر مولتی مدیای دیجیتال 15 اینچی با رزولوشن 2K، تمام اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد و کلاستر دیجیتال 8 اینچی هم در کنار هدآپ دیسپلی (با قابلیت واقعیت افزوده)، اطلاعاتی مثل میزان شارژ باتری‌ها، سرعت و … را در کنار اطلاعات مسیر در اختیار شما قرار می‌دهد.

قیمت جیلی رویلان 7 برقی

خودرو جیلی رویلان 7 برقی

خرید خودرو کراس اوور برقی با قیمت 800 میلیون تومان برای ایرانی‌ها یک رویای دست نیافتنی است اما نه برای چینی‌ها! قیمت جیلی رویلان 7 برقی در نسخه استاندارد 450 کیلومتری از 16 هزار دلار شروع می‌شود؛ یعنی این نسخه، کم آپشن‌ترین عضو خانواده خود است و در هر بار شارژ شدن می‌تواند 450 کیلومتر مسیر را طی کند. قیمت جیلی RUILAN 7 EV در نسخه فول آپشن 605 کیلومتری هم به نزدیک 24 هزار دلار می‌رسد.