احداث کارخانه تولید خودرو هیوندای در عربستان سعودی

کارخانه تولید خودرو هیوندای در عربستان سعودی احداث می‌شود

عربستان سعودی و خودروساز مشهور کره‌ای هیوندای از احداث کارخانه در این کشور خبر دادند. سرمایه این پروژه 500 میلیون دلار تخمین زده شده است.

مدت زمان زیادی از آغاز به کار کارخانه لوسید موتورز، خودروساز پیشرو آمریکایی در عربستان سعودی نمی‌گذرد که حالا بنا به جدیدترین اخبار خودرو، خودروساز مطرح کره‌ای هیوندای هم در آینده کارخانه خود را در این کشور احداث می‌کند. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان و هیوندای با مشارکت یکدیگر اقدام به ساخت کارخانه‌ای در این کشور جهت تولید محصولات درون‌سوز و تمام الکتریکی خواهند کرد که قدم دیگری در راستای توسعه هرچه بیشتر صنعت خودرو عرب‌ها است.

تاسیس کارخانه هیوندای در عربستان سعودی

احداث کارخانه تولید خودرو هیوندای در عربستان سعودی

برآوردهای صورت گرفته حکایت از این دارند که سرمایه این پروژه به بیش از 500 میلیون دلار می‌رسد. البته بر اساس توافق بین صندوق سرمایه‌گذاری و هیوندای، عربستان سعودی سهم عمده 70 درصدی در این پروژه‌ی بزرگ خواهد داشت. همچنین هیوندای به‌عنوان یک شریک استراتژیک، متعهد به انتقال دانش فنی و تجاری خود جهت پیشبرد پروسه ساخت این کارخانه شده است.

طرفین برای افتتاح و آماده‌سازی کارخانه تا سال آینده میلادی و آغاز تولید خودرو در سال 2026 هدف‌گذاری کرده‌اند. همچنین قرار بر این است که سالانه 50 هزار دستگاه خودرو را در این کارخانه به تولید برسانند؛ این رقم هرچند هم مدل‌های درون‌سوز و هم مدل‌های تمام الکتریکی را در بر می‌گیرد، برای شروع هدف بلندپروازانه‌ای است. البته پیش از این به کسب تاییدیه‌های لازم از مراجع ذی‌ربط نیاز دارند تا از مطابقت پروژه با قوانین محلی، خصوصاً در حوزه محیط زیست، ایمنی و کاربری اراضی اطمینان حاصل کنند.

نهایتاً گفتنی است که به گزارش عرب نیوز، در مقطع کنونی 160 کارخانه خودرو در عربستان سعودی فعالند. 33 مورد از این تعداد اقدام به تولید قطعات، موتور و لوازم جانبی می‌کنند و 21 مورد به تولید خودرو با اجزای ساختاری آن‌ها مثل شاسی و پنل‌های بدنه اختصاص دارند. در 106 مورد باقی مانده هم ماشین‌های سنگین از جمله کامیون و تریلی تولید می‌شود.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره تاسیس کارخانه هیوندای در عربستان سعودی چیست؟