اکستریم VX

مشخصات فنی و امکانات چری اکستریم VX؛ لندکروزر چینی به‌زودی در ایران

چری اکستریم VX که به آن لقب لندکروزر چینی داده‌اند به‌زودی وارد بازار ایران می‌شود. در ادامه با طراحی، مشخصات و امکانات چری Exeed VX آشنا می‌شویم.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، شرکت مدیران خودرو قصد دارد به‌زودی خودرو شاسی بلند چری اکسید VX را با نام اکستریم VX روانه بازار ایران کند. این خودرو یک شاسی بلند لوکس چینی در ابعاد بزرگ است که به‌صورت وارداتی به بازار کشورمان می‌آید و به آن لقب لندکروزر چینی داده‌اند. چری یکی از بزرگترین و بهترین خودروسازان چینی است که محصولات خوبی را تولید و روانه بازار کرده است. در بازار ایران نیز محصولات چری که توسط مدیران خودرو عرضه می‌شوند، به‌دلیل طراحی ظاهری جذاب و امکانات متنوع، مورد استقبال مشتریان قرار گرفته‌اند و حالا مدیران خودرو قصد دارد با یک شاسی بلند لوکس، در این بخش از بازار خودروی ایران نیز سهم بیشتری داشته باشد.

شرکت خودروسازی چینی چری در سال 2017 میلادی، یعنی تقریبا شش سال پیش، زیر برند جدیدی را برای خود با نام اکسید تاسیس کرد. برند Exeed قرار است محصولات لوکس این خودروساز را به بازار عرضه کند و از این نظر در جایگاهی بالاتر از سایر زیربرندهای چری مثل اومودا، جیکو و جتور قرار می‌گیرد.

این برند سه سال پیش یعنی در سال 2020، شاسی بلند سایز بزرگ و لوکسی را با نام Exeed VX معرفی کرد. این خودرو یکی از بزرگترین و لوکس‌ترین شاسی بلندهای چینی محسوب می‌شود و می‌توانیم آن را بزرگترین شاسی بلند وارداتی کشورمان نیز بدانیم. اکسید وی ایکس که با نام اکستریم VX در بازار ایران عرضه خواهد شد، دارای دو پیشرانه مختلف است و در مدل‌های مجهز به سیستم محرک جلو یا دو دیفرانسیل به فروش می‌رسد.

اکستریم VX

اکسید VX شاسی بلند پرچمدار این زیربرند چری به شمار می‌رود و نسبت به سایر محصولات اکسید مثل TX و LX گران‌تر است؛ به همین دلیل انتظار می‌رود این خودرو در بازار ایران نیز قیمت بالایی داشته باشد. از لحاظ ابعاد نیز اکسید وی ایکس از شاسی بلند دیگر مدیران خودرو و چری یعنی تیگو 8، بزرگتر است.

بررسی اکستریم VX

اکنون قصد داریم نگاهی به طراحی، مشخصات، امکانات و سایر ویژگی‌های شاسی بلند لوکس چری اکسید وی ایکس یا اکستریم VX مدیران خودرو برای بازار ایران بیندازیم.

طراحی ظاهری

اکستریم VX

اکسید وی ایکس دارای دو نوع جلوپنجره است. مدل پایه دارای جلوپنجره‌ای با سه خط افقی بوده و از تزئینات کرومی براق بهره می‌برد؛ در حالی که در مدل جدیدتر، جلوپنجره خودرو دارای خطوط عمودی و آرواره‌ای‌شکل است. در این دو نسخه، تفاوت‌های جزئی و اندکی در سپر جلوی خودرو نیز مشاهده می‌شود.

کاملا واضح است که اکستریم وی ایکس در بخش طراحی از خودروهای شاسی بلند لینکلن و اینفینیتی و حتی بی ام و الهام گرفته است. در جلوی خودرو ما چراغ‌های باریکی را می‌بینیم و چراغ‌های LED دی لایت یا روشنایی در روز، شبیه به بال پرنده در بالای آن قرار گرفته‌اند و در مجموع، ظاهر جذاب و خشنی را به‌وجود آورده‌اند. روی سپر جلو و کاپوت، خطوط و حجم‌پردازی‌های نسبتا جذابی را مشاهده می‌کنیم، اما بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی، در این زمینه زیاده‌روی نشده است. همچنین چراغ‌های مه‌شکن جلو نیز به‌صورت عمودی در کناره‌های سپر جلو قرار گرفته‌اند که ظاهر جالبی را به این بخش بخشیده‌اند.

اکستریم VX

الگوبرداری از شاسی بلندهای لینکلن و حتی از بی ام و X7، در نمای جانبی و عقب اکستریم VX بیشتر به چشم می‌آید. این خودرو دارای خطوط سقف و پنجره‌ی صاف بوده و درها و گلگیرها، دارای حجم‌پردازی‌های ساده و البته شیکی هستند. روی ریل باربند و قاب پنجره‌ها، تزئینات کرومی را مشاهده می‌کنیم که تضاد جالب و زیبایی را با شیشه‌های دودی و سانروف به‌وجود آورده‌اند. خوشبختانه در داخل گلگیر، رکاب و سایر قسمت‌های نمای جانبی خبری از وجود ادوات پلاستیکی نیست و این موضوع به زیبایی ظاهری خودرو اضافه کرده است. همچنین در زیر بدنه‌ی اکسید VX نیز رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی را می‌بینیم که به نظر هماهنگی خوبی با ابعاد خودرو دارد.

اکستریم VX

در نمای پشت خودرو، چراغ‌های باریک و سرتاسری به‌چشم می‌آیند و برآمدگی‌ها و حجم‌پردازی‌های روی صندوق عقب و بال انتهای سقف، نمای زیبایی را به‌وجود آورده است. متاسفانه بر خلاف نمای جانبی، در نمای عقب ما می‌توانیم ادوات پلاستیکی را در پایین سپر مشاهده کنیم که کمی توی ذوق می‌زند.

اکستریم VX دارای طول 4970 میلی‌متر، عرض 1940 میلی‌متر، ارتفاع 1795 میلی‌متر و فاصله محوری 2900 میلی‌متر است و از لحاظ ابعاد نسبت به تیگو 8، طویل‌تر، عریض‌تر، مرتفع‌تر و دارای فاصله محوری بیشتر است. همچنین این خودرو نسبت به تویوتا لندکروزر 2017 نیز فاصله محوری بیشتری دارد، اما از لحاظ طول و عرض تقریبا شرایط مشابهی با لندکروزر دارد. با این اوصاف می‌توانید متوجه شوید که چری اکسید وی ایکس یا همان اکستریم VX مدیران خودرو، یک شاسی بلند بزرگ است.

اکستریم VX

وقتی به داخل کابین اکسید VX می‌رویم، لوکس بودن خودرو بیشتر جلب توجه می‌کند. این روزها نمایشگرهای بزرگ برای سیستم سرگرمی و پشت‌آمپر، در خودروهای برندهای مختلف از جمله خودروهای چینی، رایج شده‌اند. ما در Exeed VX نیز نمایشگر بزرگی با ابعاد 12.3 اینچ را مشاهده می‌کنیم که خوشبختانه کیفیت بسیار بالایی هم دارد. صندلی‌های چرمی و رودری‌ها هم دارای کیفیت بسیار خوبی هستند و ما را به یاد خودروهای لوکس ژاپنی مثل محصولات لکسوس و اینفینیتی می‌اندازند.

فرمان خودرو از نوع دی کات است و تزئیتات کرومی روی آن به چشم می‌خورد. نمایشگر پشت آمپر یا کلاستر هم اطلاعات فنی را برای شما به نمایش می‌گذارد و دارای طرح‌های گرافیکی متنوع و زیبایی است. یک پنل لمسی هم در روبروی کنسول و زیر خروجی‌های تهویه مطبوع قرار گرفته که با آن می‌توانید سیستم گرمایش و سرمایش را کنترل کنید. این پنل دارای کلید‌های مدور چرخان است که به کابین رنج روور شباهت دارد.

اکستریم VX

صندلی‌ها، رودری‌ها و تک‌تک ادوات به‌کار رفته در داخل کابین، کیفیت بسیار بالایی دارند و علاوه بر آن، بسیار زیبا هستند. به‌عنوان مثال، رودری‌ها از حالت مبله با طرح‌های دوست‌داشتنی بهره می‌برند که کاملا لوکس بودن این خودرو را به ما یادآوری می‌کنند. در بین صندلی‌ها هم شارژر بی‌سیم تلفن همراه قرار گرفته و چند کلید کوچک و پوشش طرح چوب، به زیبایی این بخش افزوده‌اند. در ردیف عقب نیز یک صفحه لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع مستقل و اتوماتیک در اختیار سرنشینان قرار گرفته است.

همانطور که گفتیم، اکسید وی ایکس یک شاسی بلند بزرگ است و فضای زیادی را برای پنج سرنشین بزرگسال فراهم می‌کند. البته یک نسخه دارای 4 صندلی و همچنین مدل سه ردیفه با ظرفیت 7 سرنشین در چین تولید و عرضه می‌شوند؛ اما به‌نظر می‌رسد مدیران خودرو قصد دارد مدل پنج نفره‌ی اکستریم VX را در ایران به فروش برساند. این مدل فضای صندوق 520 لیتری را ارائه می‌کند که با خواباندن صندلی‌های عقب تا بیش از دو هزار لیتر افزایش پیدا می‌کند.

مشخصات فنی

اکستریم VX

محصول جدید مدیران خودرو برای بازار ایران، یعنی اکستریم VX دارای دو پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ و 2 لیتری خواهد بود. نسخه‌ی قوی‌تر این شاسی بلند بزرگ و لوکس از سیستم دو دیفرانسیل بهره می‌برد و تمامی مدل‌های آن نیز به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند. در مدل پایه Exeed VX از گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک استفاده شده و پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ آن می‌تواند حداکثر قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را تولید کند. این خودرو دارای وزن 1770 کیلوگرم است، اما متاسفانه شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن به‌صورت رسمی اعلام نشده است. با این اوصاف، طبق اطلاعات رسمی، این خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین مصرف سوخت اکسید وی ایکس، 8 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

مدل گران‌تر به پیشرانه 2 لیتری مجهز شده که قدرت 261 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، نیروی تولید را از طریق سیستم دو دیفرانسیل به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این مدل با تجهیزات کامل دارای وزن 2000 کیلوگرمی بوده و در هر صد کیلومتر، حدود 9 تا 10 لیتر بنزین می‌سوزاند.

امکانات و تجهیزات

اکستریم VX

چری اکسید VX به‌عنوان یک شاسی بلند لوکس، از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز کم نمی‌آورد و فهرست کاملی از آپشن‌ها پیش روی شما قرار می‌گیرد. امکاناتی مانند ورود و استارت بدون کلید، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما، سیستم فرمان صوتی، شارژر بی سیم تلفن همراه، تنظیم برقی صندلی‌های عقب، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله خودکار، دریچه تهویه مطبوع برای ردیف عقب، تریم چرمی داخلی، صندلی‌های برقی ردیف جلو، تنظیم حالت‌های رانندگی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، رانندگی نیمه خودران، رادار خطی، رادار نقطه کور، نور بالای اتوماتیک، ترمز پارک برقی، سیستم اتوهلد، ترمز پارک برقی، سنسور نور، سنسور باران، کنترل حرکت در سربالایی، رادار تابلوخوان، آینه الکتروکرومیک و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی در این شاسی بلند لوکس ارائه می‌شوند.

البته فعلا باید منتظر ماند و دید مدیران خودرو قصد دارد اکستریم VX را با چه سطحی از امکانات و تجهیزات به دست مشتریان ایرانی برساند.

قیمت اکستریم VX

اکستریم VX

چری اکسید وی ایکس در بازارهای روسیه و برخی کشورهای عربی با قیمت 24 هزار دلار در نسخه دارای پیشرانه 1.6 لیتری توربو عرضه می‌شود. قیمت مدل دارای پیشرانه 2 لیتری تک دیفرانسیل به 37 هزار دلار می‌رسد و در نهایت مدل فول آپشن آن در بازار امارات، برچسب قیمتی 42 هزار دلار خورده است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، مدیران خودرو قصد دارد اکستریم VX را در نسخه دارای پیشرانه 2 لیتری توربو با سیستم دو دیفرانسیل به بازار ایران بیاورد. با این اوصاف می‌توان انتظار داشت که قیمت این شاسی بلند لوکس و بزرگ چینی در بازار کشورمان از 3 میلیارد تومان هم فراتر برود. اما در هر صورت فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم مدیران خودرو چه برنامه‌ای برای عرضه این محصول لوکس چری در سر دارد.

گالری عکس های چری اکسید وی ایکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*