مشخصات شیائومی ۱۴

مشخصات دوربین، عکس و رنگ‌بندی شیائومی ۱۴

در مراسم معرفی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3، مدیر کمپانی شیائومی هم روی صحنه حاضر شد تا اطلاعاتی را از مشخصات گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ – Xiaomi 14 به اشتراک بگذارد.

شرکت کوالکام در نشست 2023 خود، از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 رونمایی کرد. لو ویبینگ، مدیر شیائومی هم از این فرصت استفاده کرد و گوشی واقعی Xiaomi 14 را یک روز قبل از معرفی رسمی، به حضار نشان داد. کمپانی چینی همچنین چند پوستر را منتشر کرد تا برخی از مشخصات سری شیائومی ۱۴ برملا شود.

طراحی، مشخصات و رنگ‌بندی شیائومی ۱۴

آن‌طور که پیداست، شیائومی 14 و 14 پرو طراحی یکسانی دارند؛ فقط مدل استاندارد کمی کوچک‌تر است. این دو گوشی به‌جای صفحه نمایش خمیده‌ی مدل‌های قبلی، دارای یک پنل مسطح هستند؛ اما گلس پشت گوشی‌ها، لبه‌های خمیده‌ای دارد تا خوش‌دست‌تر باشند.

شیائومی 14

در پوسترهای زیر، مشخصات صفحه نمایش شیائومی 14 هم درج شده و بر این اساس، دستگاه به صفحه نمایش Huaxing C8 تجهیز خواهد شد که حاصل همکاری Xiaomi و TCL است. درباره یک پنل 6.36 اینچی با رزولوشن 1.5K صحبت می‌کنیم که دارای نرخ نوسازی تطبیقی 120-1 هرتز و حداکثر روشنایی 3000 نیت است. گفته می‌شود در قیاس با نسل پیشین، 17 درصد هم کمتر انرژی مصرف می‌کند.

درباره مشخصات اپتیک این گوشی هم اطلاعاتی داریم. کمپانی سازنده، به وجود یک سنسور از برندی جدید در دوربین اصلی شیائومی 14 اشاره کرده؛ پس خبری از سنسور سونی نیست. دوربین اصلی، 50 مگاپیکسلی با سنسور 1/1.31 اینچی، پیکسل‌های بزرگ 1.2 میکرومتری،  گشودگی دیافراگم f/1.6 و لنزهای Leica Summilux توصیف شده است.

شیائومی 14 در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و صورتی عرضه خواهد شد؛ خریداران شیائومی 14 پرو اما آپشن صورتی رنگ را نخواهند داشت.

این دو دیوایس در روز چهارم آبان (26 اکتبر)، به‌عنوان نخستین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی می‌شوند. دیگر ویژگی نوبری آن‌ها، برخورداری از نرم افزار جدید شیائومی HyperOS است که بر پایه اندروید 14 کار می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*