ماشین مفهومی جدید لکسوس ZL

لکسوس LF-ZL کانسپت ؛ وقتی ژاپنی‌ها آینده را می‌سازند + ویدیو

لکسوس LF-ZL یک خودرو کراس اوور از نوع کانسپت است که آینده‌ نگری ژاپنی‌ها را به تصویر می‌کشد. در ادامه با خودرو مفهومی لکسوس جدید LF ZL در نمایشگاه توکیو 2023 همراه می‌شویم و آن را از تمام زوایا تماشا می‌کنیم.

به نظر می‌رسد که اکثر خودروسازان، از همین الان بیخیال توسعه‌ی ماشین‌های بنزینی شده‌اند و سراغ آینده را می‌گیرند. همین چند وقت پیش بود که لکسوس از دو شاسی بلند GX و تی ایکس مدل 2024 رونمایی کرد و به نظر می‌رسید که با موتورهای 6 سیلندر هیبریدی، رابطه خوبی دارد. حالا آن‌ها در آخرین دستاورد خود، دو خودرو کانسپت تمام برقی را به صحنه فرستاده‌اند تا نشان دهند که در ساخت ماشین‌های EV هم دستی بر آتش دارند. در ادامه‌ی این مطلب به سراغ اولین مورد از آن‌ها یعنی لکسوس LF-ZL می‌رویم و این زیبای ژاپنی را از نزدیک تماشا می‌کنیم.

فهرست عناوین:

معرفی خودرو کانسپت لکسوس LF-ZL

تعریف شما از یک خودرو خانوادگی چیست؟ یک کراس اور 4.5 متری با فضای داخلی مناسب؟ لکسوس اینطور فکر نمی‌کند. اندازه و ابعاد لکسوس LF-ZL به 5300 میلی متر طول، 2020 میلی متر عرض و 1700 میلی متر ارتفاع می‌رسد و فاصله‌ محورهای آن هم از یکدیگر، تا 3350 میلی متر امتداد پیدا می‌کند؛ برای درک بهتر این موضوع کافی است اشاره کنیم که فاصله محوری در خودروهای بزرگی مثل تویوتا لندکروز نهایتا به 3100 میلی‌ متر می‌رسد.

مشخصات فنی لکسوس LF-ZL

خودرو کانسپت لکسوس LF-ZL

فعلا هیچ اطلاعاتی از قوای محرک این خودرو نداریم و صرفا می‌دانیم که در زیر این ظاهر باشکوه، باتری‌های مدرن لیتیومی جدید لکسوس قرار دارند که با هر بار شارژ شدن، تقریبا 800 کیلومتر دوام می‌آورند و برای شارژ مجدد، فقط به 20 دقیقه زمان نیاز دارند؛ اگر دقیق‌تر بگوییم، یعنی شارژ از 10 به 80 درصد.

طراحی ظاهری

ماشین مفهومی جدید لکسوس ZL

چهره این خودرو، کانسپت بودن را فریاد می‌زند. از جذابیت‌های بصری در ظاهر لکسوس LF-ZL می‌توان به نحوه باز شدن درها اشاره کرد که این نوع از طراحی در گذشته، صرفا به مینی ون‌ها محدود می‌شد. همچنین ستون B یا همان ستون وسطی هم از روی آن حذف شده است. از دیگر نکات پنهاد در این قسمت می‌توان به شیشه‌های بدون فریم یا همان فریم لس، دستیگره‌های در پاپ اوت و رینگ‌های فوق مدرن با پره‌های نازک اشاره کرد؛ انگار که این پره‌ها اصلا وجود خارجی ندارند.

خودرو کانسپت لکسوس LF-ZL

نمای جلویی اصلا شبیه لکسوس نیست و زبان طراحی جدیدی را ارائه می‌کند؛ اگر خلاصه بگوییم، بیشتر شبیه به خودرو های فای Z است تا لکسوس! این قسمت از چراغ‌های فوق نازک، سپر با شیب منفی و زیر سپر کشیده تشکیل شده است و در عین ساده بودن، از طراحی پیچیده‌ای بهره می‌برد.

برف پاک‌ کن‌ها کجا هستند؟

خودرو کانسپت لکسوس LF-ZL

در این قسمت چیزی شما را اذیت نمی‌کند؟ آیا چیزی به اسم اهرم برف پاک کن می‌بینید؟ به نظر شما لکسوس به تکنولوژی جدیدی دست یافته که شیشه جلویی را تا ابد تمیز نگه می‌دارد؟

 لکسوس ZL کانسپت جدید

نمای عقبی از تمام قسمت‌ها پیچیده‌تر می‌شود. خود سپر، شامل 3 قسمت مجزا است و نوع جدیدی از دیفیوزر را به تصویر می‌کشد که خارج از سپر قرار دارد. همچنین به نظر می‌رسد که چراغ خطرها، سپر و شیشه عقبی، به نوعی با هم ترکیب شده باشند. این قسمت به قدری عجیب و «غیر لکسوسی» است که شرکت سازنده مجبور شده تا برای اینکه کاملا شناخته شود، اسم برند خود را به انگلیسی روی آن درج کند.

طراحی داخلی و داشبورد

خودرو کانسپت لکسوس LF-ZL

در مورد حذف ستون میانی، شیشه‌های بدون فریم و مدل باز شدن در که صحبت کردیم؛ حالا به سراغ نکات پنهان‌تر برویم. زمانی که از داخل به روکش درها نگاه می‌کنیم، چیزی شبیه دستگیره را نمی‌یابیم. به نظر می‌رسد که به جای دستگیره، یک دکمه لمسی جایگزین آن شده باشد. حتی کلیدهای بالابر شیشه هم وجود خارجی ندارند. این فلسفه را در چری تیگو 9 هم دیده بودیم که دستگیره‌های در، حذف شده بودند.

داشبورد هم میزبان 5 نمایشگر متفاوت است: در دو سمت فرمان، دو نمایشگر مجزا را می‌بینیم که حکم آینه‌های کناری را دارند. کاربرد نمایشگرهای «سمت شاگرد» هم مشخص است و به احتمال زیاد، نقش مولتی مدیا و تنظیم سیستم‌ صوتی و نورپردازی و .. را ایفا می‌کند. درست رو به روی فرمان هم یک کلاستر دیجیتال قرار گرفته است. صد در صد هم باید منتظر یک هدآپ دیسپلی هم باشیم.

خودرو کانسپت لکسوس LF-ZL

خود غربیلک فرمان هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. طراحی فرمان در خودرو کانسپت جدید لکسوس ال اف ZL بیشتر شبیه به سفینه‌های فضایی است تا یک ماشین ژاپنی! کنسول میانی هم میزبان دو جالیوانی و شارژر وایرلس است و در کمال تعجب، به نظر می‌رسد که تمام دکمه‌های آن از نوع لمسی باشند.

تاریخ رونمایی از نسخه تولید انبوه لکسوس LF-ZL

ماشین مفهومی جدید لکسوس ZL

طبق گزارش‌های رسمی شرکت سازنده، کراس اور کانسپت لکسوس LF-ZL قرار است تا سال 2026 و در قامت یک خودرو تمام برقی برای فروش عرضه شود.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*