سرور پارس

در نشست خبری سرور پارس از هویت بصری جدید و پارس هاست رونمایی شد

نشست خبری سرور پارس در تهران برگزار شد و در این نشست از هویت بصری این مجموعه و زیرمجموعه‌ی آن یعنی پارس هاست رونمایی شد.

روز گذشته نشست خبری مجموعه سرور پارس در آستانه 20 سالگی این مجموعه برگزار شد. در این نشست خبری، از هویت بصری جدید مجموعه سرور پارس و همچنین زیرمجموعه این شرکت یعنی پارس هاست رونمایی شد. قرار است پارس هاست با هویت جدید خود به حوزه خدمات ابری ورود پیدا کند.

در این نشست خبری، علی کتابی، مدیر عملیاتی مجموعه سرور پارس اظهار کرد فیلترینگ و محدودیت‌ها مانع از فعالیت بین‌المللی می‌شوند. وی افزود شرکت‌هایی مثل ما به‌دلیل محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ ناچار شدند خدماتشان را از خارج کشور جمع کنند و به داخل کشور بیاورند؛ در حالی که اگر این اجبار وجود نداشت، ما می‌توانستیم خدمات بین‌المللی خوبی داشته باشیم. اما مجبور شدیم این کار را انجام دهیم، چون در صورت قطع شدن ارتباط ایران و خارج، کسانی که روی سرور خارج کشور قرار داشتند با مشکل مواجه می‌شدند و تصور می‌کردند ما این ارتباط را قطع کرده‌ایم.

سرور پارس

مدیر عملیاتی سرور پارس در ادامه به شرایط لازم برای انجام فعالیت‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت وقتی سروری را در خارج از ایران راه‌اندازی می‌کنید، هزینه راه‌اندازی تجهیزات آن با دلار 5 هزار تومانی انجام می‌شود، اما بعد می‌بینید که قیمت دلار به 50 هزار تومان رسیده است. در چنین وضعیتی، امکان برنامه‌ریزی برای برگشت سرمایه وجود ندارد و باید شرایط بازگشت سرمایه هم وجود داشته باشد.

آثار فیلترینگ بر کسب و کار سرور پارس

علی کتابی در خصوص آثار فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی روی کسب و کار مجموعه سرور پارس اظهار کرد فیلترینگ هم آثار منفی داشت و هم آثار مثبت. به‌دلیل فیلترینگ، خیلی از افراد به سرورهای مجازی برای باز کردن یک‌سری از سایت‌ها نیاز داشتند و به‌همین خاطر، تعداد مشتریان سرورهای مجازی افزایش پیدا کرد.

سرور پارس

وی همچنین از تعداد بالای حملات DDoS خبر داد و گفت حداقل ماهی یک حمله دی داس داریم و این اتفاق در یک سال گذشته با رشد همراه شده است. این حملات باعث می‌شوند با توجه به نبود پهنای باند به‌طور کلی، مشکلات زیادی ایجاد شود. یعنی پیش از این‌که ترافیک به سرورهای ما در دیتاسنتر برسد، پهنای باند پر می‌شود و دیتاسنتر به ناچار دسترسی به پهنای باند خارجی را قطع می‌کند تا ترافیک کاهش پیدا کند و سایت‌ها در دسترس باشند.

همچنین مشکلاتی مثل قطعی برق و کولینگ هم دامن‌گیر کار ما شده که برای مقابله با این مشکلات کاری کردیم که اگر مشکلی برای یک دیتاسنتر به‌وجود بیاید، فقط بخشی از خدمات ما با مشکل مواجه شود. وی افزود همیشه علاقه داشتیم که دیتاسنتر خودمان را داشته باشیم، اما می‌دانیم که در ایران یک روز برق نیست و یک روز آب نیست. به همین دلیل تلاش کردیم تخم‌مرغ‌هایمان را در یک سبد نچینیم و با تمام شرکت‌های دیتاسنتر کشور کار کنیم. همچنین در مدت‌های اخیر مشکلاتی در اینترنت به‌وجود می‌آمد که مشتریان فکر می‌کردند از طرف ماست و باید به آنها توضیح می‌دادیم که این مشکلات ارتباطی به ما ندارد.

سرور پارس

مدیر عملیاتی سرور پارس در انتهای صحبت‌های خود تاکید کرد در حال حاضر بیش از 100 هزار سایت توسط مجموعه سرور پارس میزبانی شده‌اند و امیدواریم فاز جدید خدمات شرکت، بتواند در آینده به گسترش و رشد آنها کمک کند. افتتاح دیتاسنتر ابری نیز از برنامه‌های آینده مجموعه پارس سرور خواهد بود. کتابی خاطرنشان کرد سرور پارس هاب اصلی این مجموعه است و زیرمجموعه‌های مختلف با برندها و خدمات مجزا دارد. پارس هاست نیز به‌عنوان یکی از این زیرمجموعه‌ها با رنگ و لعاب جدید رونمایی شده و سایت نیز از هفته آینده با تغییرات جدید، به‌روز خواهد شد.

سرور پارس

در جریان این نشست خبری، شادی بابادی، مدیر مارکتینگ سرور پارس نیز اظهار کرد گواهینامه امنیتی ssl یکی از خدمات ما است و ما دوازده سال است که این خدمات را به ارگان‌ها ارائه می‌دهیم. وی اضافه کرد ما مبنا را بر کیفیت خدمات می‌گذاریم و همیشه سعی می‌کنیم باکیفیت‌ترین محصولات را ارائه کنیم؛ اما با گذشت زمان متوجه شدیم که باید فعالیت مارکتینگی داشته باشیم و تا الان نزدیک به صد هزار سایت را میزبانی کرده‌ایم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*