گوشی آنر مجیک ۶ با چشم‌های کاربر کنترل می‌شود!

کمپانی آنر ویدیوی کوتاهی را از گوشی آنر مجیک ۶ – Honor Magic 6 منتشر کرده که نشان می‌دهد قابلیت مجیک کپسول بالای صفحه آن با چشم‌های کاربر کنترل می‌شود!

امسال کمپانی آنر از پیشرفته‌ترین گوشی پرچمدار خودش، آنر مجیک ۶ با قدرت‌گیری از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ رونمایی خواهد کرد. این تراشه جدید به صاحبان گوشی Magic 6 اجازه می‌دهد حتی در شرایط آفلاین هم بتوانند از هوش مصنوعی استفاده کنند. ابزارهای مولد هوش مصنوعی از نوامبر سال گذشته و زمانی که OpenAI، ربات چت ChatGPT را عرضه کرد، شناخته‌تر شدند. از آن زمان، کمپانی‌های بزرگ حوزه تکنولوژی مثل گوگل و مایکروسافت شروع به توسعه ابزارهای مولد هوش مصنوعی و عرضه آن برای کاربران گوشی‌ها و کامپیوترها کردند.

کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳

اکنون کوالکام به‌عنوان بزرگ‌ترین چیپست‌ساز موبایل جهان هم می‌خواهد به این مسیر قدم بگذارد. چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که ساعاتی پیش معرفی شد، گرچه حریم خصوصی را بهبود می‌بخشد و سرعت بالاتری دارد، اما مهم‌تر از همه این‌ها مدل‌های زبانی بزرگ یا LLM را روی خود دستگاه ارائه می‌کند. این شبیه به فناوری در پس ChatGPT است.

آنر می‌گوید به‌لطف تراشه جدید کوالکام می‌تواند این LLM‌ها را روی خود دستگاه ارائه کند که متفاوت از LLM‌های مبتنی بر فضای ابری است. این یعنی گوشی آنر مجیک ۶ به خوددرکی رسیده است تا خدمات شخصی‌سازی شده‌ای را متناسب با تنظیمات کاربر ارائه کند.

کنترل مجیک کپسول در گوشی آنر مجیک ۶ فقط با نگاه کردن!

آنر که به‌عنوان شریک تجاری کوالکام در کنفرانس Qualcomm Summit شرکت کرده بود، نشان داد که دستیار مجازی Yoyo روی این گوشی به هوش مصنوعی مجهز شده و می‌تواند از تصاویر و ویدیوهای داخل گوشی شما یک ویدیو کلیپ کوتاه را ایجاد کند. آنر همچنین از قابلیت جدیدی به‌نام “Magic Capsule” رونمایی کرد که چیزی شبیه به جزیره پویا سری آیفون ۱۵ اپل است، ولی یک برتری بزرگ نسبت به آن دارد. این قابلیت با ردیاب چشم همراه خواهد بود. ویدیوی کوتاهی که آنر منتشر کرده، خانمی را نشان می‌دهد که گوشی Magic 6 را در دست گرفته و فقط با نگاه کردن خود، مجیک کپسول را کنترل می‌کند.

اما علاوه بر آن، پرچمداران برندهای دیگری مثل شیائومی، اوپو و وان پلاس هم به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز خواهند شد. در این لینک می‌توانید نام گوشی‌هایی که به این تراشه مجهز می‌شوند را مشاهده کنید. بنابراین دیگر پرچمداران نوظهور بازار هم می‌توانند از توانمندی‌های هوش مصنوعی تراشه کوالکام بهره‌مند شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*