ممنوعیت واردات خودروهای کره ای

افشاگری نماینده مجلس؛ معاون وزیر امور خارجه باعث ممنوعیت واردات خودروهای کره ای شده است

یک نماینده مجلس افشا کرد معاون وزیر امور خارجه باعث ممنوعیت واردات خودروهای کره ای از برندهای هیوندای، کیا و سانگ یانگ به ایران شده است.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس مدتی قبل وعده داد تا نام افرادی که مانع واردات خودرو می‌شوند را افشا کند. در همین راستا این نماینده مجلس به‌تازگی در صفحه اینستاگرامی خود با انتشار پستی افشا کرد چه فردی از واردات خودروهای کره ای نظیر محصولات هیوندای، کیا و سانگ یانگ به ایران جلوگیری می‌کند. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز، جزئیات این افشاگری را بررسی خواهیم کرد.

جزئیات ممنوعیت واردات خودروهای کره ای

اخیرا ثبت سفارش خودروهای کره ای ممنوع شده و نمایندگان برندهای کره ای نظیر کیا، هیوندای و سانگ یانگ نمی‌توانند برای واردات این خودروها به ایران اقدام کنند. در شرایطی که بسیاری از افراد دلیل این ممنوعیت را به مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص تحریم محصولات ساخت کشور کره جنوبی مربوط می‌دانستند، اما جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس افشا کرد وزارت امور خارجه از ورود این خودروها جلوگیری می‌کند.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در ممنوعیت واردات ماشین های کره ای نقش مستقیمی دارد. وی افزود این فرد که قبلا سفیر ایران در چین بوده به همکاری بین ایران و چین علاقه زیادی دارد و با ممنوعیت واردات ماشین های کره ای سعی دارد تا واردات خودرو بیشتر از چین انجام شود.

گفتنی است هنوز وزارت امور خارجه به این افشاگری واکنشی نشان نداده است و باید منتظر بیانیه رسمی این وزارتخانه بمانیم. البته رشیدی کوچی در میان سخنان خود تاکید کرد اگر این ممنوعیت لغو نشود، مجلس نیز وزیر امور خارجه را احضار خواهد کرد تا در این خصوص پاسخگو باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*