انتشار سیستم عامل جدید HyperOS برای گوشی های قدیمی شیائومی

شیائومی با انتشار سیستم عامل جدید HyperOS برای گوشی های قدیمی خود همه را شوکه کرد!

شیائومی اعلام کرد سیستم عامل جدید هایپر او اس – HyperOS را برای یکی از گوشی های قدیمی خود منتشر می‌کند؛ مدلی که چند سالی از عرضه‌اش گذشته است.

شیائومی امشب طی رویداد جدید خود سیستم عامل جدید HyperOS را رسماً برای سری پرچمدار شیائومی 14 معرفی کرد. این سیستم عامل که به گفته این غول فناوری چینی حاصل 13 سال تلاش بوده، اولین سیستم عامل اختصاصی آن است. پیش‌تر این کمپانی رابط کاربری اختصاصی MIUI بر پایه اندروید را برای گوشی‌های هوشمند خود ارائه می‌داد. حالا بنا به جدیدترین اخبار تکنولوژی، در حاشیه معرفی سیستم عامل HyperOS اعلام شده است که می 10 هم به‌صورت رسمی آپدیت مربوط به آن را دریافت خواهد کرد؛ این در حالی است که سه سال از عرضه این گوشی می‌گذرد و عملاً باید آن را جزو گوشی های قدیمی‌تر شیائومی در نظر گرفت.

عرضه سیستم عامل HyperOS برای می 10، گوشی سه ساله شیائومی

انتشار سیستم عامل جدید HyperOS برای گوشی های قدیمی شیائومی

شیائومی می 10 که عرضه‌اش به سال 2020 بر می‌گردد، پیش‌تر در لیست دستگاه‌های از رده خارج شده شیائومی قرار گرفته بود که دیگر تحت پشتیبانی نرم‌افزاری نخواهند بود. به همین خاطر خبر عرضه سیستم عامل جدید هایپر او اس برای این گوشی به نوعی دور از انتظار بود؛ خصوصاً برای صاحبان این مدل که از دریافت آپدیت جدید برای آن قطع امید کرده بودند.

با انتشار هایپر او اس برای Mi 10 صاحبان این گوشی کماکان در اکوسیستم این کمپانی بزرگ چینی باقی می‌مانند و می‌توانند از جدیدترین قابلیت‌های توسعه یافته توسط تیم شیائومی بهره ببرند. این اقدام شیائومی همچنین نشان از تعهد آن برای ارائه خدمات به کاربران و حفظ آن‌ها در اکوسیستم خود دارد و کاربران را نسبت به اقدامات مشابه در آینده امیدوار می‌کند.

با وجود این، در حال حاضر مشخص نیست که به‌روزرسانی HyperOS چه زمانی برای می 10 منتشر می‌شود و همچنین اینکه کدام قابلیت‌های این سیستم عامل برای آن در نظر گرفته خواهد شد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حتی شیائومی اعلام نکرده است که این آپدیت را برای کدام مدل‌های این گوشی ارائه می‌کند؛ به‌جز مدل استاندارد، مدل‌های پرو، اولترا و S هم برای این محصول شیائومی عرضه شده‌اند.