ماشین مفهومی ون کانسپت میتسوبیشی X:D

میتسوبیشی D:X کانسپت ؛ ترکیبی از یک آفرودر چهار چرخ محرک و ون خانوادگی + ویدیو

میتسوبیشی دی ایکس – Mitsubishi D:X یک خودرو کانسپت در سگمنت مینی ون است اما از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد و موتورهای برقی دارد!

نمایشگاه خودرو توکیو 2023، واقعا چیزی از دنیای فیلم‌های علمی و تخیلی کم نداشت. از اولین خودرو پرنده چینی تا کانسپت‌های خارق العاده‌ای مثل لکسوس LF-ZL و نیسان هایپر فورس را می‌توانستید در این رویداد پیدا کنید. میتسوبیشی هم با دست پر راهی این نمایشگاه شده و یکی از خاص‌ترین مینی‌ ون‌‌های خودش را آورده است. در ادامه با این شاهکار ژاپنی همراه می‌شویم و جزئیات خاص آن را بررسی می‌کنیم.

معرفی مینی ون کانسپت میتسوبیشی D:X پلاگین هیبریدی

به عقیده‌ی بسیاری از گردشگران، آب خودروهای برقی، پلاگین هیبریدی و سفرهای آفرودی در یک جوب نمی‌رود. به نظر آن‌ها، سفرهای آفرودی مستلزم داشتن خودروهایی مثل تویوتا لندکروز V8 یا نیسان پاترول و دوج است اما همه‌ی ما می‌دانیم که این مدل‌ از خودروها، حداکثر تا 15 سال دیگر به صفحات تاریخ می‌پیوندند. پس داستان آفرود سواری و طبیعت گردی چه می‌شود؟

ون کانسپت میتسوبیشی ایکس دی

شرکت‌های پیشرو سعی دارند تا از همین الان، آفرود و طبیعت گردی را با خودروهای برقی مثل شاسی بلند برقی بی وای دی یانگ وانگ U8 پیوند بزنند. ژاپنی‌ها هم در این عرصه پیشرو هستند و شرکت میتسوبیشی در صدر آن‌‌ها، اولین مینی‌ ون هیبریدی خود را با قابلیت‌های آفرودی راهی میدان کرده است.

مشخصات فنی

خودرو کانسپت میتسوبیشی X:D

مینی ون میتسوبیشی D:X هرچند که شبیه به یک خودرو کانسپت به نظر می‌رسد اما برای ورود به بازار کاملا آماده است. در زیر بدنه‌ی این خودرو، یک پیشرانه بنزینی و دو موتور برقی را پیدا کنید که به صورت بلادرنگ، با شرایط مسیر هماهنگ می‌شوند.

خودرو کانسپت میتسوبیشی X:D

طراحی ظاهری هم به طوری است که بیشترین فضای ممکن را در اختیار سرنشین‌ها قرار دهد. طراحان با حذف کردن ستون B (ستون میانی) در این خودرو، اجازه می‌دهند تا وسایل بزرگ‌تر، به راحتی در داخل کابین جا بگیرند. درهای میتسوبیشی دی ایکس کانسپت هم به صورت کشویی هستند؛ این طراحی به نوعی مکمل «حذف شدن ستون B» است.

خودرو کانسپت میتسوبیشی X:D

شکل چراغ‌ها هم نمادی از آینده را نشان می‌دهند و با الهام از طرح T شکل ساخته شده‌‌اند. این طراحی دقیقا در قسمت عقبی هم به چشم می‌آید و اگر کمی دقت کنید، شرکت رضوانی هم با شاسی بلند تانک، دقیقا چنین فلسفه‌ای را دنبال می‌کرد. روی سقف هم شاهد یک فضای اضافی برای قرار دادن وسایل مختلف هستیم.

خودرو کانسپت میتسوبیشی X:D

کابین و اتاق میتسوبیشی D:X کانسپت هم میزبان 7 سرنشین خواهد بود. همچنین بد نیست اشاره کنیم که صندلی‌های ردیف اول و دوم، قابلیت چرخش 180 درجه‌ای را دارند تا یک فضای گرم و صمیمی را در داخل اتاق مینی ون مفهومی میتسوبیشی D:X فراهم کنند.

خودرو کانسپت میتسوبیشی X:D

جدا از این موضوع، فضای دید فوق العاده‌ای هم در داخل کابین میتسوبیشی دی ایکس کانسپت وجود دارد. فقط به ابعاد شیشه‌های کناری و «باریک بودن ستون‌های خودرو» توجه کنید. در کنار این شیشه‌ها، سقف تمام پانارومیک هم دیده می‌شود.

خودرو کانسپت میتسوبیشی X:D

حتی‌ آینه‌های بغل هم حذف شده‌اند تا مزاحم دید راننده نباشند و به جای آن‌ها، دو نمایشگر دیجیتال را شاهد هستیم. حتی یک نمایشگر اضافی هم رو به روی شاگرد قرار دارد تا منظره بیرون از خودرو را به او نشان دهد. از آن جایی که این خودرو در قامت یک کانسپت راهی نمایشگاه شده است، پس فعلا از قیمت نسخه نهایی و تاریخ ورود به بازار آن هیچ اطلاعاتی در دست ما نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*