مواد بازیافتی محصولات سامسونگ

میزان پایداری مواد بازیافتی در محصولات سامسونگ چگونه سنجیده می‌شود؟

محصولات سامسونگ برای حفظ محیط زیست با استفاده از مواد بازیافتی ساخته می‌شوند؛ اما میزان پایداری این مواد چگونه سنجیده می‌شود؟

کاربردهای پلاستیک‌ها در زندگی روزمره بشر بی‌شمار است؛ اما عدم مدیریت فرایند تولید و مصرف آنها باعث خواهد شد تا محیط زیست سیاره زمین با آسیب‌های جبران‌ناپذیری مواجه شود.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد بشر هر ساله بیش از 8 میلیون تن پلاستیک را وارد اقیانوس می‌کند که همین موضوع برای سلامتی انسان‌ها و محیط زیست یک خطر بسیار جدی محسوب می‌شود. در همین راستا دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند تعداد زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس‌ها تا سال 2050 از تعداد ماهی‌ها نیز فراتر خواهد رفت.

زباله پلاستیکی منتهی به اقیانوس یا Ocean Bound Plastic که با نام اختصاری OBP شناخته می‌شود، به آن دسته از ضایعات پلاستیکی رها شده در طبیعت گفته می‌شود که به‌زودی وارد اقیانوس‌ها خواهند شد. این زباله‌ها بیش از 80 درصد از ضایعات پلاستیکی دریایی را شامل می‌شوند و برای حیات آبزیان یک تهدید جدی به‌شمار می‌روند.

در همین راستا سامسونگ که به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم دیجیتال و هوشمند در جهان شناخته می‌شود، برای حل این چالش‌های سخت و تغییر نگرش معمول به محصولات بازیافتی توانسته تصمیم‌ها و راهبردهای جسورانه‌ای را اتخاذ کند.

استفاده از مواد بازیافتی در محصولات سامسونگ

شرکت سامسونگ در سپتامبر سال 2022 میلادی یک استراتژی جدید را تحت عنوان رسیدگی به بحران‌های زیست‌محیطی با استفاده از فناوری معرفی کرد تا طبق آن تا سال 2030 میلادی یک سیستم جدید را توسعه دهد که می‌تواند مواد معدنی استخراج شده از تمام باتری‌های پسماند را برای استفاده مجدد آماده کند.

ضمن این‌که این شرکت تا سال 2030 حدود 50 درصد از پلاستیک مورد استفاده در محصولات خود را از رزین بازیافتی تامین خواهد کرد که این میزان تا سال 2050 میلادی به 100 درصد افزایش پیدا می‌کند.

محصولات سامسونگ

سامسونگ قصد دارد یک اقتصاد چرخه‌ای را ایجاد کند و در همین راستا به‌جای این‌که منابع مورد استفاده خود را دور بریزد، آنها را در چرخه مفید تولید حفظ خواهد کرد. علاوه بر این‌که سیاست جدید سامسونگ باعث افزایش عمر مفید محصولات می‌شود، راهکارهای خلاقانه‌ای را ارائه می‌کند تا به‌کمک آنها بتوان از قطعاتی که عمر آنها به اتمام رسیده، مجددا استفاده کرد.

در واقع هر قطعه‌ای که دوباره به چرخه تولید برگردانده می‌شود باعث جمع‌آوری میزان چشمگیری از ضایعات پلاستیکی که در طبیعت رها شدند، می‌شود. آمارها نشان می‌دهد سامسونگ تا پایان سال 2022 توانسته بیش از 50 تن از تورهای ماهگیری که در اقیانوس‌ها رها شده بودند را بازیافت کند.

سامسونگ با استراتژی جدید خود توانسته محصولاتی را تولید کند تا به مواد رها شده در طبیعت بار دیگر زندگی ببخشد. سامسونگ در چرخه بازیافت پلاستیک‌ها از فناوری‌های متعددی استفاده کرده تا حجم بزرگی از تورهای ماهی‌گیری رها شده در اقیانوس‌ها که برای آبزیان تهدید جدی هستند را به موادی نظیر آلومینیوم، شیشه و رزین بازیافتی تبدیل کرده و در تولید محصولات خود از آنها بهره ببرد.

سامسونگ قصد دارد چرخه‌ای پایدارتر برای استفاده مجدد از منابع ایجاد کند تا محصولاتی با عمر بیشتر و زباله‌های الکترونیکی کمتر را به تولید برساند. سامسونگ در ساخت دستگاه‌های مختلفی چون سری گلکسی S و گلکسی Z، گلکسی Buds Pro2، سری گلکسی Book3 و همچنین کنترل تلویزیون‌های مختلف از پلاستیک بازیافتی که از ضایعات تورهای ماهیگیری حاصل شده، استفاده کرده است.

ماندگاری و دوام بالاتر

استفاده از مواد بازیافتی در تولید محصولات علاوه بر این‌که باعث کاهش کیفیت نمی‌شود، بلکه در بسیاری از موارد کیفیت آنها از استانداردهای بین‌المللی نیز فراتر می‌رود. سامسونگ استانداردهای کیفی بسیار سخت‌گیرانه‌ای را در تولید محصولات خود لحاظ می‌کند تا کاربران به کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی دست پیدا کنند.

محصولات جدید سامسونگ ضمن این‌که از لحاظ بهره‌وری انرژی نسبت به نسل‌های قبلی ارتقا پیدا کرده‌اند، همچنین موفق به کسب انواع گواهینامه‌ها شده و آزمایش‌های دشواری را پشت سر گذاشته‌اند تا معیارهای تازه‌ای را برای کیفیت محصولات در صنعت به‌وجود بیاورند.

فراتر از استانداردهای بین‌المللی

تمام محصولاتی که سامسونگ آنها را از پلاستیک بازیافتی تولید می‌کند، پیش از این‌که به بازار جهانی عرضه شوند باید استانداردهای سطح بالای بین‌المللی آنها به تایید برسد. علاوه بر این، سامسونگ برای ارتقای کیفیت ساخت محصولات خود از آزمایش‌های فوق پیشرفته برای انجام انواع تست‌های مقاومتی و کیفیتی محصول روی قطعات تولید شده از مواد بازیافتی استفاده می‌کند.

همچنین این قطعات باید تست استرس داخلی سامسونگ را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند تا دوام و مقاومت آنها تایید شود. از این رو محصولات جدید سامسونگ که با مواد بازیافتی تولید می‌شوند نیز قادر به حفظ کارایی و سلامت خود برای مدت طولانی‌تری خواهند بود.

از جمله این تست‌ها می‌توان به تست مقاومت و استقامت محصول، مقاومت در برابر سقوط و ضربه از زوایای مختلف، مقاومت در برابر پاشش و نفوذ آب و سایر مواد احتمالی و تست ویژه طول عمر اشاره کرد.

محصولات سامسونگ

در کنار این آزمایش‌ها، سامسونگ تست استرس داخلی را نیز روی این قطعات انجام می‌دهد. در این تست، تمام قطعات در شرایط مختلف و برای انواع محیط‌های کاربری مورد آزمایش قرار می‌گیرند که آزمایش‌هایی فراتر از محدودیت‌های عملکردی یک دستگاه را شامل می‌شود تا بتوان آستانه کارکرد آن را ارزیابی کرد.

سامسونگ تمام این استانداردها را بدون توجه به منطقه و بازار فروش روی تمام محصولات و قطعات توسعه پیدا کرده نظیر بسته‌بندی، باتری و تمامی لوازم جانبی اعمال می‌کند. از این رو با وجود این‌که سامسونگ از مواد بازیافتی در محصولات خود استفاده می‌کند، اما کیفیت و عملکرد این محصولات طبق بالاترین استانداردهای جهانی خواهد بود.

سامسونگ نخستین تولیدکننده این صنعت محسوب می‌شود که چنین طراحی را در دستور کار خود قرار داده و امیدوار است فعالیت‌های انجام شده در بلندمدت روی عملکرد سایر تولیدکنندگان نیز تاثیر مثبتی بگذارد. در حال حاضر مفهوم پایداری و حفاظت از محیط زیست در صنعت فناوری، یک اولویت مهم تلقی می‌شود و در همین راستا سامسونگ با نوآوری‌های خود قصد دارد آینده‌ای پاک‌تر و زیباتر را به‌وجود بیاورد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*