احتمال رجیستر نشدن گوشی‌های گلکسی S24 سامسونگ در ایران

احتمالا به این دلیل گوشی‌های گلکسی S24 سامسونگ در ایران رجیستر نشوند!

احتمالا گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ در ایران رجیستر نشوند. اتفاقی که برای گوشی‌های سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ اپل هم رخ داد!

پارک یونگ، یکی از مدیران ارشد کمپانی سامسونگ به‌صورت رسمی قابلیت تماس ماهواره ای در گوشی‌های سری گلکسی S24 را تأیید کرد. این گوشی‌ها اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی (زمستان ۱۴۰۲) معرفی و وارد بازار خواهند شد. آقای پارک که در رویداد جهانی SEDEX حضور پیدا کرده بود، می‌گوید که در حال حاضر مقدمات فنی برای برقرار ارتباط بر بستر ماهواره فراهم شده است. احتمالا منظور او مودم Exynos Modem 5300 سامسونگ است که تماس ماهواره‌ای دو طرفه را ارائه می‌کند. در این صورت احتمالا گوشی‌های گلکسی S24 سامسونگ هم به عاقبت سری آیفون ۱۴ و ۱۵ اپل دچار می‌شوند و در ایران رجیستر نخواهند شد!

بیشتر بخوانید:

فناوری تماس ماهواره ای دوطرفه سامسونگ معرفی شد؛ ارسال و دریافت پیام و فایل

اما این موضوع سوالاتی را در ذهن کاربران به‌وجود آورده است. اینطور که پیداست این مودم فقط در مدل اگزینوسی گوشی‌های سامسونگ قرار خواهد گرفت. اگر شایعات درست باشد، گلکسی S24 Ultra فقط در نسخه اسنپدراگونی عرضه می‌شود. پس در اینجا اتصال ماهواره‌ای آن چه می‌شود؟

احتمال رجیستر نشدن گوشی‌های گلکسی S24 سامسونگ در ایران

البته در اینجا سناریویی وجود دارد: اگر فقط نسخه‌های اگزینوسی سری گلکسی اس ۲۴ به تماس ماهواره‌ای مجهز باشند، در نتیجه واردات و رجیستری نسخه اسنپدراگونی این سری هیچ مشکلی نخواهد داشت. البته تمام این‌ها حدس و گمان است. ما هنوز به‌طور قطع نمی‌توانیم بگوییم که علت رجیستری نشدن آیفون ۱۴ و ۱۵ تماس ماهواره‌ای آن‌ها باشد. چرا که هیچ مسئولی جواب روشنی به اذعان عمومی نداده است.