سلاح آخرالزمانی روسیه

سلاح آخرالزمانی روسیه با موفقیت آزمایش شد

روسیه سلاح آخرالزمانی خود را در منطقه تمرینی کامچاتاکا تست کرد؛ موشکی با برد 10.500 کیلومتر و توانایی حمل 200 کیلوتن TNT.

با افزایش تنش‌ها در منطقه و وجود گمانه‌زنی‌ها برای شروع یک جنگ گسترده، روسیه با آزمایش یک سلاح آخرالزمانی آمادگی کامل خود را برای بازدارندگی هجوم به سرزمینش نشان داد.

موشک قاره پیمای RS-24 یارس از پایگاه فضایی پلستسک به سمت منطقه تمرینی کورا در کامچاتاکا پرتاب شد. این موشک دارای برد 10.500 کیلومتر و توانایی حمل 200 کیلوتن TNT است؛ فاصله پایگاه فضایی پلستسک روسیه در استان آرخانگلسک تا منطقه تمرینی کورا کامچاتکا، 5.700 کیلومتر است. با چنین توان پیمایشی، این موشک قادر است حتی دورترین اهداف را نیز مورد اصابت قرار دهد.

سلاح آخرالزمانی روسیه

بر اساس برخی گزارش‌ها، موشک قاره پیمای RS-24 یارس می‌تواند تا 10 کلاهک با قابلیت هدف‌گیر مجزا را حمل کند؛ به‌گونه‌ای که هر موشک یارس توانایی انهدام 10 هدف به‌صورت همزمان را داراست. این موشک در سال 2007 نیز در پاسخ به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه‌های دفاع موشکی در کشورهای مختلف اروپایی مورد آزمایش قرار گرفته بود.

یارس از سال 2010 به‌صورت عملیاتی در اختیار ارتش روسیه قرار گرفته و تا سال 2017 حدود 50 موشک از این نوع تولید شده است. یارس مخفف یک واژه روسی به‌معنای موشک بازدارنده هسته‌ای است.

نظر شما در خصوص تست این سلاح آخرالزمانی با توجه به تحولات اخیر و حضور نیروهای پرشمار آمریکایی در منطقه چیست؟ آیا جهان در مسیر وقوع یک جنگ جهانی پیش می‌رود؟