باگی کانسپت تویوتا اسپیس

باگی تویوتا اسپیس موبیلیتی ؛ سفر به فضا با ژاپنی‌ها

تویوتا اسپیس موبیلیتی – Toyota Space Mobility یک باگی با ژنتیک ژاپنی است که برای سفر به کره ماه، سر از پا نمی‌شناسد. در ادامه با تصاویر باگی جدید تویوتا همراه می‌شویم و هدف آن را بررسی می‌کنیم.

فلسفه ساخت خودرو در کارخانه تویوتا، طی سال‌های گذشته حسابی تغییر کرده است و در حال حاضر، استقامت و ماندگاری حرف اول و آخر را نمی‌زنند. تویوتا دست به نوآوری زده و محصولاتی را روانه میدان کرده است که بیشتر، شبیه به خودروهای آینده هستند و رنگ و بوی فیلم‌های علمی و تخیلی را می‌دهند. کانسپت باگی کانسپت تویوتا اسپیس موبیلیتی یکی از آن‌هاست که برای اولین بار، روی استیج نمایشگاه خودرو 2023 توکیو آمده است.

معرفی تویوتا اسپیس موبیلیتی

خودرو باگی تویوتا اسپیس موبیلیتی

با همان نگاه اول به این پروژه، متوجه می‌شوید که با یک باگی کوچک و جمع و جور طرف هستیم که نمونه‌های شبیه به آن را بیشتر در فیلم‌هایی با موضوعات سفر به فضا دیده بودیم. در همین راستا بد نیست اشاره کنیم که ابعاد و اندازه آن شامل 3460 میلی متر طول، 2175 میلی متر عرض و 1865 میلی متر ارتفاع می‌شود.

خودرو باگی تویوتا اسپیس موبیلیتی

فعلا در مورد مشخصات فنی تویوتا اسپیس موبیلیتی چیزی نمی‌دانیم اما به گزارش شرکت سازنده، این باگی می‌تواند از موانعی به ارتفاع 50 سانتی متر عبور کند و سیستم حرکت آن، تمام برقی است. اگر کمی بیشتر هم دقت کنید، چهار موتور برقی را روی هر چرخ می‌بینید.

ماشین آفرودی تویوتا اسپیس

معمولا خودروهای کانسپتی که بالا هزار اسب بخار قدرت دارند، چهار موتوره هستند؛ اما از سر و شکل تویوتا اسپیس موبیلیتی مشخص است که توان آن به 200 اسب هم نمی‌رسد؛ پس چرا چهار موتور برقی دارد؟

این موضوع به کنترل دقیق و بلادرنگ، روی جزئیات حرکت خودرو مربوط می‌شود. اگر هر چرخ، به صورت مجزا صاحب یک موتور برقی باشد، گشتاور خود را بهتر کنترل می‌کند و هرزگردی به صفر مطلق می‌رسد. به علاوه یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب در تویوتا اسپیس موبیلیتی به شیب زنی مربوط می‌شود؛ این باگی می‌تواند به راحتی از شیب‌هایی با زاویه 25 درجه بالا برود.

در پایان بد نیست اشاره کنیم که ژاپنی‌های تویوتا در ماه‌های گذشته، عزم خود را برای سفر به ماه حسابی جزم کرده بودند و با معرفی محصولاتی مثل تویوتا لوناکروز و اف جی 40 فضایی، به مردم نشان دادند که حتی روی کره ماه و سیاره مریخ هم می‌توانند از تویوتا سواری لذت ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*