سایز آلت تناسلی مردان

سایز آلت تناسلی مردان در حال افزایش است و این خبر خوبی نیست!

نتایج یک مطالعه نشان می‌هد سایز آلت تناسلی مردان در حالت نعوظ، طی چند دهه گذشته افزایش قابل توجهی یافته است؛ اما محققان نسبت به علت آن، خوش‌بین نیستند.

گروهی از محققان با بررسی داده‌های ثبت شده از سال 1942 تا 2021، به این نتیجه رسیدند که میانگین سایز آلت تناسلی مردان در حالت نعوظ، طی 30 سال گذشته به‌طور معنی‌داری افزایش یافته است؛ اگرچه اندازه آن در حالت عادی یا آویخته، بدون تغییر باقی مانده است.

سایز آلت مردها

در این آنالیز کلان، داده‌های مربوط به سایز آلت بیش از 55 هزار مرد از سراسر دنیا مورد بررسی قرار گرفت. البته فقط اندازه‌گیری‌هایی لحاظ شده که توسط یک متصدی انجام شده، نه داده‌هایی که مبتنی بر خوداظهاری بوده‌اند. به‌گفته‌ی محققان:

 سایز آلت نعوظ یافته در بسیاری از مناطق دنیا و در بین همه گروه‌های سنی، افزایش یافته است؛ چیزی حدود 24 درصد در طول 29 سال گذشته!

متوسط سایز آلت تناسلی مردان از ۱۵ سانت هم فراتر رفت!

این به معنای رسیدن سایز آلت تناسلی مردان از 12.3 سانتی‌متر به 15.2 سانتی‌متر در کمتر از سه دهه است.

محققان انگیزه خود برای مقایسه سایز آلت مردانه در گذر زمان را تغییرات رخ داده در سلامت جنسی مردان، طی سال‌های اخیر عنوان کردند؛ مواردی از قبیل کاهش مقدار اسپرم و مشکلات دیگر!

در واقع آن‌ها انتظار داشتند با توجه به این تغییرات منفی، سایز آلت مردان هم روندی کاهشی داشته باشد؛ ولی ظاهرا برعکس شده است.

سایز آلت تناسلی مردان

البته به باور مایکل آیزنبرگ، پروفسور اورولوژی در مدرسه پزشکی استنفورد و محقق ارشد این مطالعه، این افزایش سایز می‌تواند ناشی از تغییرات محیطی نامطلوب باشد:

فاکتورهای متعددی می‌توانند در این امر دخیل باشند؛ از جمله قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی همچون آفت‌کش‌ها و محصولات بهداشتی که روی هورمون‌های ما اثر می‌گذارند.

به‌گفته‌ی او، بسیاری از این مواد شیمیایی در محیط پیرامون ما یا حتی در غذایی که می‌خوریم وجود دارند و ترشح هورمون‌ها در بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. همین مواد، می‌توانند دلیلی برای بلوغ زودرس پسرها و دخترها باشند؛ چیزی که روی رشد اندام جنسی هم تاثیر می‌گذارد.

اعضای تیم، عوامل احتمالی دیگری را هم برای این اختلاف سایز مطرح کرده‌اند؛ از جمله تفاوت در روش اندازه‌گیری، دمای محیط و میزان برانگیختگی افراد شرکت کننده!

به‌هرحال، میزان اختلاف چنان زیاد بوده که محققان را به انجام تحقیقات بیشتر واداشته است. آن‌طور که آیزنبرگ توضیح می‌دهد: «این افزایش قابل توجه در مدت نسبتا کمی رخ داده؛ پس پای یک چیز قوی در میان است. ما ابتدا سعی در تایید نتایج این یافته‌ها داریم و اگر چنین شد، باید علت بروز این تغییرات را شناسایی کنیم».