خودرو کانسپت تویوتا رنگا

معرفی پیکاپ تویوتا رانگا؛ جانشین وانت لندکروز افسانه ای + ویدیو

تویوتا آی ام وی 0 یا تویوتا رانگا – Toyota Rangga IMV 0 یک پیکاپ کانسپت است که به احتمال خیلی زیاد در آینده‌ای نزدیک، جای وانت لندکروز را تصاحب خواهد کرد. در ادامه به سراغ هرآنچه که از وانت کانسپت و چند کاربردی جدید تویوتا می‌دانیم می‌رویم.

ماشین بازها یک ضرب المثل شیرین دارند: وانت تویوتا لندکروز سری 70 (با لقب سردار) بر هر درد بی‌ درمانی دواست! این پیکاپ همه فن حریف طی سال‌های گذشته، به عنوان ارتش تک نفره در خاورمیانه حضور داشته، خودرو آمبولانس بوده و حتی در زمان سیل و زلزله، به کمک مصدومان شتافته. حالا به نظر می‌رسد که تویوتا قصد دارد تا باری که بر دوش وانت لندکروز قرار داشته را مقداری کمتر کند؛ آن هم با یک «پیکاپ چند کاربره‌‌ی جدید».

فهرست عناوین:

معرفی پیکاپ کانسپت تویوتا رانگا

اول از همه باید بدانید که این خودرو فعلا با دو نام مختلف شناخته می‌شود: اولی تویوتا رانگا و دومی به نام تویوتا IMV 0 که این عبارت مخفف «وسیله نقلیه‌ی چند کاربره نوآورانه» یا همان ” Innovative Multipurpose Vehicle ” است. نمایشگاه خودرو 2023 توکیو فرصتی شد تا برای اولین بار، از نزدیک با این محصول جذاب آشنا شویم. البته این محصول فعلا در حد و اندازه‌ی یک خودرو کانسپت بوده و برای ورود به بازار، مقداری کار ناتمام دارد.

پیکاپ کانسپت تویوتا IMV 0

متاسفانه فعلا هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی تویوتا رانگا منتشر نشده است اما گفته می‌شود که به مانند تویوتا هایلوکس، پیکاپ تویوتا IMV 0 هم قرار است در نسخه‌های بنزینی، دیزلی، هیبریدی و برقی راهی بازار شود.

خودرو کانسپت تویوتا رنگا

البته فعلا پای تویوتا هایلوکس برقی به خیابان‌ها باز نشده است و پروژه هایلوکس هیبریدی یا همان تویوتا هایلوکس هیدروژنی کانسپت هم در حال حاضر در مراحل تست و توسعه قرار دارد.

طراحی ظاهری و ابعاد خودرو کانسپت تویوتا IMV 0

پیکاپ کانسپت تویوتا IMV 0

اندازه و ابعاد تویوتا رانگا شامل 5.3 متر طول، 1.785 متر عرض و 1.74 متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 3.085 میلی متر می‌رسد. از نظر قد و هیکل، ابعاد « تویوتا آی ام وی 0 » هیچ فرقی با تویوتا هایلوکس ندارد اما زمانی که به چهره نگاه می‌کنیم، داستان متفاوت می‌شود.

پیکاپ کانسپت تویوتا IMV 0

اول از همه، تویوتا رانگا فعلا فقط در یک نسخه یعنی مدل تک کابین راهی میدان شده است و طراحی نمای عقبی هم کاملا بسته به کاربرد آن، می‌تواند متفاوت باشد؛ پس سراغ این قسمت نمی‌رویم.

وانت مفهومی تویوتا رنگا

در قسمت جلویی، با نوعی از طراحی طرف هستیم که معمولا در خودروهای اقتصادی، با هزینه نگهداری پایین دیده می‌شود.

خودرو کانسپت تویوتا رنگا

البته تویوتا سعی دارد تا فاکتورهای خودروهای مدل 2023 مثل چراغ‌های باریک LED را همچنان حفظ کند. در کل اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، پیکاپ مفهومی تویوتا IMV 0 دقیقا همان وانت لندکروز است که تقریبا پوست انداخته!

کاربردهای مختلف در وانت کانسپت تویوتا رانگا

وانت مفهومی تویوتا رنگا

خودرو وانت کانسپت تویوتا IMV 0 به عنوان آمبولانس

فعلا در مورد ظرفیت‌های خاص و ویژه‌ی پیکاپ کانسپت تویوتا رانگا چیز زیادی نمی‌دانیم اما حدس می‌زنیم که این خودرو هم چیزی از هایلوکس و وانت لندکروز کم نداشته باشد.

وانت مفهومی تویوتا رنگا

خودرو وانت کانسپت تویوتا IMV 0 به عنوان کافه سیار

طبق تصاویری که شرکت سازنده از نمونه‌های تبلیغاتی ارائه کرده است، به خوبی متوجه می‌شویم که تویوتا رانگا در آینده‌ای نزدیک، لباس پلیس را بر تن می‌کند، مثل یک آتش نشان به دل ساختمان‌های سوخته می‌زند و حتی به عنوان یک آمبولانس، ناجی مصدومان خواهد بود. همچنین کاربردهای دیگری مثل خودرو سیار کافه، ماشین امداد خودرو و …. هم برای آن در نظر گرفته شده است؛ خلاصه بگوییم، ماشین کانسپت تویوتا IMV 0 قرار است تا نقش یک پیکاپ همه فن حریف را بازی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*