بهترین گوشی های آبان 1402

بهترین گوشی های پرچم دار و میان رده بازار در آبان 1402 از نگاه انتوتو

انتوتو – AnTuTu لیستی از بهترین گوشی های میان رده و پرچمدار آبان ماه 1402 را منتشر کرد. گوشی‌های توانمند چینی برندگان اصلی این لیست هستند.

هر ماه انتوتو لیستی از برترین گوشی‌های حاضر در تست بنچمارک خود را اعلام کرده و آن‌ها را به‌ترتیب عملکرد مرتب می‌کند. این لیست مرجع معتبری برای سنجش عملکرد گوشی های موبایل به شمار رفته و مورد اعتماد بسیاری افراد قرار دارد. البته طبیعی است که مثل هر تست دیگر، بنچمارک انتوتو هم نمی‌تواند به‌تنهایی ملاک سنجش عملکرد یک دستگاه باشد. در عین حال نتایج این تست دید بسیار خوبی نسبت به وضعیت گوشی های پرچمدار، میان رده و اقتصادی بازار را در اختیارمان قرار می‌دهد.

به‌تازگی انتوتو لیست بهترین گوشی های پرچمدار و میان رده ماه اکتبر خود را اعلام کرده است. در این لیست علاوه بر تعدادی از برترین گوشی های سال گذشته، دو پرچمدار جدید Xiaomi یعنی شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو به‌لطف تجهیز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 حضور درخشانی در کلاس گوشی های پرچم دار دارند.

در گجت نیوز بخوانید:

شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو رکورد فروش را جابه‌جا کردند

از سوی دیگر در کلاس محصولات میان رده هم گوشی های مجهز به تراشه اسنپدراگون 7 نسل 2 بهترین عملکرد را ارائه می‌کنند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بهترین گوشی های پرچمدار و میان رده دنیا در ماه آبان 1402 که بالاترین امتیاز را در تست بنچمارک انتوتو کسب کردند.

بهترین گوشی های پرچمدار آبان 1402 از دید انتوتو

در کلاس گوشی های پرچمدار همان‌طور که اشاره شد سری شیائومی 14 به‌عنوان اولین گوشی‌های مجهز به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 بهترین عملکرد را ارائه می‌کنند. به‌طور خاص، مدل معمولی Xiaomi 14 با کسب امتیاز فوق‌العاده 1997427 در رده نخست قرار گرفته و مدل پرو این گوشی با امتیاز 1985014 در جای دوم ایستاده است.

بهترین پرچمدار اکتبر 2023

طبیعتا امتیاز سایر گوشی های پرچمدار حاضر در این لیست به دلیل عدم تجهیز به تراشه Snapdragon 8 Gen. 3 به‌طور قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر از گوشی های شیائومی است. همان‌طور که از تصویر بالا هم پیداست، رده سوم لیست بهترین گوشی های پرچمدار آبان ماه 1402 از آن وان پلاس ایس 2 پرو است که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره برده و امتیاز 1663507 را در AnTuTu کسب کرده است. بنابراین اگر دنبال قدرتمندترین گوشی مجهز به نسل قبلی تراشه‌های پرچمدار کوالکام هستید، OnePlus Ace 2 Pro گزینه‌ای مناسب برای شماست.

آن چه لیست این ماه را جذاب کرده، اختلاف قابل توجه میان رده‌های دوم و سوم لیست است که حاکی از بهبود خیره‌کننده عملکرد تراشه‌های نسل جدید کوالکام نسبت به نسل قبل است. به‌طور خاص، بر اساس نتایج بنچمارک انتوتو، امتیاز گوشی شیائومی 14 پرو حدودا 20 درصد بالاتر از وان پلاس ایس 2 پرو است.

بهترین گوشی های آبان 1402

رتبه‌های بعدی لیست نیز به‌ترتیب از آن محصولات زیر است:

  • iQOO 11S
  • iQOO 11 Pro
  • Vivo X90 Pro+
  • Realme GT5
  • Oppo Find X6 Pro

بهترین محصولات میان رده آبان 1402 از دید AnTuTu

نگاهی مختصر به لیست بهترین میان رده‌های این ماه حاکی از تسلط محصولات مجهز به تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 بر این دسته است. همان‌طور که از این لیست پیداست، ریلمی جی تی نئو 5 اس ای رده اول لیست میانرده‌های این فصل را به خود اختصاص داده و با کسب امتیاز 1154600 بالاتر از ردمی نوت 12 توربو با امتیاز 1152325 ایستاده است.

بهترین گوشی های آبان 1402

البته تعجبی ندارد که گوشی های مجهز به تراشه Snapdragon 7+ Gen. 2 را در رتبه‌های بالای این لیست ببینیم؛ چرا که چینش هسته‌های این چیپست که متشکل از یک هسته بسیار قدرتمند Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 است، آن را عملا به یک تراشه پرچمدار تبدیل کرده!

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تفاوت میان رتبه‌های دوم و سوم این لیست هم کاملا قابل توجه است. دلیل این امر، استفاده از تراشه دایمنسیتی 8200 در محصول سوم لیست (iQOO Z8) است که از حیث مشخصات فنی، پایین‌تر از چیپست میان رده کوالکام قرار می‌گیرد، اما به‌مراتب ارزان‌تر از آن است.

البته سایر دستگاه‌های حاضر در این لیست هم همگی به نسبت مشخصات فنی و قابلیت‌ها، ارزش خرید بسیار بالایی داشته و می‌توانند محصولاتی فوق‌العاده باشند. به‌عنوان مثال دو گوشی ویوو اس 17 پرو و iQOO Neo7 SE هر دو به تراشه دایمنسیتی 8200 مجهز هستند؛ در حالی که شیائومی سیوی 3 و برخی دیگر از محصولات حاضر در این لیست به تراشه‌های دایمنسیتی 8200 اولترا و 8100 مکس مجهز هستند.

لیست بهترین گوشی های پرچمدار و میان رده آبان 1402 انتوتو به‌طور واضح نشان‌دهنده عملکرد خیره‌کننده تراشه‌های کوالکام چه در کلاس پرچمدار و چه میانرده است. این روند احتمالا در چند ماه آینده نیز ادامه داشته باشد. هرچند که ورود بازیگران جدید به این میدان ممکن است رقابت تنگاتنگی را در کلاس‌های میان رده و پرچمدار شکل دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*