سدان/استیشن واگن اشکودا سوپرب مدل ۲۰۲۴

اشکودا سوپرب 2024، استیشن واگن جذاب اروپایی رونمایی شد

اشکودا، خودروساز اروپایی زیرمجموعه فولکس واگن خودرو سوپرب 2024 را در دو نسخه سدان و استیشن واگن معرفی کرد. در ادامه شاهد مشخصات Superb باشید.

جدیدترین اخبار خودرو خبر از این می‌دهند که اشکودا، یکی از زیرمجموعه‌های خودروساز آلمانی فولکس واگن، از خودرو سوپرب مدل 2024 رونمایی کرد. سوپرب که در دو نسخه سدان و استیشن واگن ارائه می‌شود، مثل همه محصولات این شرکت مستقر در جمهوری چک گزینه‌ای کاربردی برای رفت و آمدهای روزمره خانوارها است؛ ویژگی مشترک محصولات خیلی از خودروسازان اروپایی.

معرفی اشکودا سوپرب مدل 2024

طراحی سدان/استیشن واگن Superb

نمای جلو سدان/استیشن واگن اشکودا سوپرب مدل ۲۰۲۴

هر دو نسخه سدان و استیشن واگن سوپرب مدل 2024 بزرگ‌تر از قبل شده‌اند و به طول و ارتفاع آن‌ها اضافه شده است. طول و ارتفاع نسخه سدان به‌ترتیب 40 میلی‌متر و 5 میلی‌متر افزایش پیدا کرده‌اند، در حالی که نسخه استیشن واگن هم با افزایش 43 میلی‌متری طول و 12 میلی‌متری ارتفاع مواجه شده. شکل و شمایل بدنه هم هرچند در نگاه اول متفاوت از قبل به نظر نمی‌رسد، در واقع پرظرافت‌تر شده است. ضریب درگ خودرو در نسخه سدان با کاهش 10 درصدی به 0.23 رسیده و ضریب درگ نسخه استیشن واگن هم حالا 0.25 است که کاهشی 15 درصدی نسبت به گذشته به حساب می‌آید.

نمای جلو سدان/استیشن واگن اشکودا سوپرب مدل ۲۰۲۴

در کابین Superb فضای سر بیشتری در اختیار سرنشینان جلو و عقب قرار گرفته و در کنار این، فضای بار هم بیشتر شده است. به‌طور دقیق‌تر، نسخه سدان این محصول اشکودا با افزایشی 20 لیتری اکنون از 645 لیتر فضای بار بهره می‌برد و نسخه استیشن واگن آن افزایشی 30 لیتری را تجربه کرده است تا مجموعاً 690 لیتر فضای بار داشته باشد.

مدل 2024 سوپرب به‌عنوان نسل جدید این خودرو معرفی شده، اما بیشتر در تعریف فیس لیفت جا می‌گیرد؛ از آنجا عملاً تفاوت فاحشی در نمای بیرونی آن نسبت به گذشته به چشم نمی‌خورد. اشکودا اعلام کرده است که این خودرو را در رنگ‌های سفید (Purity White)، مشکی (Ebony Black)، نقره‌ای (Pebble Silver)، آبی (Cobalt Blue)، قرمز (Carmine Red) و زرد (Ice Tea Yellow) پیش رو مشتریان خواهد گذاشت.

کابین مدل جدید سوپرب

کابین سدان/استیشن واگن اشکودا سوپرب مدل ۲۰۲۴

اگرچه تغییری اساسی در نمای بیرونی این سدان/استیشن واگن اروپایی ایجاد نشده، به‌روزرسانی‌های قابل توجهی در فضای داخلی آن صورت گرفته است. دیگر اثری از بخش عمده کنترل‌های فیزیکی مرسوم در کابین نیست و همه به نمایشگر انتقال پیدا کرده‌اند، اما چند دکمه ضروری هم برای دسترسی سریع راننده وجود دارد. پشت فرمان همه تریم‌ها یک نمایشگر 10 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال پشت فرمان پیدا می‌شود و نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعات و سرگرمی بسته به تریم اندازه 10 یا 13 اینچی خواهد داشت. حتی برای اولین بار امکان سفارش نمایشگر هدآپ (HUD) برای سوپرب مهیا شده است.

ویژگی جالب مرکز داشبورد اشکودا Superb سه نمایشگر گرد کوچک 1.25 با نام Smart Dial هستند که به شکل سه دایره چرخان پیاده‌سازی شده‌اند. دو نمونه چپ و راست به کنترل گرمایش، تهویه و دمای کابین اختصاص دارند، در حالی که نمونه مرکزی امکان تنظیم میزان صدای سیستم صوتی، حالت‌های رانندگی، تهویه هوشمند، سرعت فن و جهت هوا را فراهم می‌کند. در دو طرف نمایشگر مرکزی هم دکمه‌های فیزیکی مربوط به گرمایش شیشه عقب، تهویه شیشه جلو، گردش دوباره هوا و قابلیت‌های خودکار سیستم تهویه جا گرفته‌اند. همچنین دسته دنده برای ایجاد فضای خالی بین صندلی‌ها به ستون فرمان منتقل شده است.

مشخصات فنی و امکانات اشکودا سوپرب 2024 

نسخه پلاگین هیبرید اشکودا Superb جدید

در ادامه لیست پیشرانه‌های ارائه شده برای سوپرب مدل جدید را مشاهده می‌کنید:

  • موتور بنزین‌سوز 1.5 لیتری به‌همراه سیستم هیبرید خفیف با قدرت 150 اسب بخار (دیفرانسیل جلو)
  • موتور بنزین‌سوز 2 لیتری به‌همراه سیستم هیبرید خفیف با قدرت 204 اسب بخار (دیفرانسیل جلو)
  • موتور بنزین‌سوز 2 لیتری سیستم هیبرید خفیف با قدرت 265 اسب بخار (دو دیفرانسیل)
  • موتور دیزل 2 لیتری با قدرت 150 اسب بخار (دیفرانسیل جلو)
  • موتور دیزل 2 لیتری با قدرت 193 اسب بخار (دو دیفرانسیل)
  • پیشرانه پلاگین هیبرید متشکل از یک موتور بنزین‌سوز 1.5 لیتری و یک موتور الکتریکی با مجموع خروجی 204 اسب بخار (دیفرانسیل جلو)

همه نسخه‌ها به‌جز نسخه پلاگین هیبرید مذکور برای انتقال نیرو محرکه از گیربکس دوکلاچه 7 سرعته بهره می‌گیرند. نسخه پلاگین هیبرید هم مجهز به گیربکس اتوماتیک دایرکت شیفت 6 سرعته است. همچنین باید ذکر کرد که این نسخه پلاگین هیبرید از یک باتری پک 25.7 کیلووات ساعتی تغذیه می‌کند و با اتکا به این باتری باید بتواند مسافت بیش از 100 کیلومتر را با یک بار شارژ در حالت تمام الکتریکی طی کند. ضمناً امکان شارژ آن با فناوری شارژ حداکثر 50 کیلوواتی وجود دارد که شارژ باتری از حالت خالی تا 80 درصد ظرف 25 دقیقه را ممکن می‌کند.

اشکودا سوپرب مجموعه امکانات اختصاصی این خودروساز با نام Simply Clever را به همراه دارد که شامل نمایشگرهای Smart Dial، کاور الکترونیکی فضای بار، چتر داخل درب راننده، شوینده دوربین عقب، پورت USB برای آینه عقب و قلاب‌های تاشو برای کیف در فضای بار می‌شود. سیستم صوتی کانتون با 14 اسپیکر، قابلیت ماساژ صندلی‌های جلو، روکش چرم یا چرم مصنوعی، چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی با 40 درصد نور بیشتر و کمک‌فنرهای تطبیقی برخی دیگر از امکاناتی‌اند که برای این سدان/استیشن واگن موجود خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*