لاماری ایما برقی جدید 2023

لاماری ایما برقی جدید + مشخصات فنی، قیمت و عکس

شرکت دانگ فنگ فورتینگ به تازگی از کراس اور برقی و جدید خود رونمایی کرد که شاید این محصول با نام لاماری ایما برقی جدید راهی ایران شود. در ادامه با مشخصات فنی و تصاویر آن همراه خواهیم بود.

شرکت آرین پارس موتور با نسخه‌های مختلفی از لاماری ایما در بازار خودرو ایران فعالیت می‌کند. تا اینجای کار، علاوه بر نسخه اصلی، ما شاهد ورود دو نسخه‌ی دیگر از این محصول یعنی لاماری ایما فول آپشن یا همان لاماری ایما ایکس و لاماری ایما هیبریدی بودیم و بد نیست اشاره کنیم که لاماری ایما فیس لیفت هم هرچند محدود، اما به کشور ما آمده است. اولین نسخه از لاماری ایما برقی هم اوایل سال جاری یعنی تقریبا فروردین 1402، در خیابان‌های چین شکار شد. حالا طبق آخرین گزارش‌های به دست آمده از بلاگرهای خودرو در چین، باید منتظر نسخه‌ای جدید از لاماری ایما برقی باشیم. حال سه سوال مهم پیش می‌آید؛ نسخه جدید چه فرقی با مدل قبلی دارد؟ آیا به ایران هم وارد می‌شود؟ اگر بله، با چه قیمتی؟ در ادامه سعی می‌کنیم تا به تمام این سوالات پاسخ دهیم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی لاماری ایما برقی جدید

لاماری ایما برقی جدید 2023

مدل جدید نسبت به مدل قبلی، ظرفیت باتری یکسانی دارد اما توان موتور آن، کمی کاهش یافته است. در این نسخه، یک کراس اور برقی و کامپکت را داریم که در محور جلویی خود، میزبان یک موتور برقی (از نوع سنترال سنکرون آهنربای دائمی) است که در بهترین روز خود می‌تواند 120 کیلو وات یعنی تقریبا 170 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را با گیربکس تک سرعته راهی چرخ‌های جلویی کند.

لاماری ایما EV فیس لیفت مدل 2023

ظرفیت باتری های لاماری ایما برقی جدید احتمالا در حدود 70 کیلو وات ساعت خواهد بود که با یک بار شارژ کامل می‌توانند نزدیک به 410 کیلومتر را پیوسته طی کنند. این باتری‌ها از نوع لیتیومی ترنری هستند که از ترکیب فلزاتی مثل نیکل، کبالت و منگنز ساخته می‌شوند.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

لاماری ایما برقی فیس لیفت مدل 2023

لیست آپشن‌ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در لاماری ایما برقی جدید، فرق زیادی با مدل هیبریدی و برقی قدیمی ندارد و حتی امکانات لاماری ایما فیس لیفت فول آپشن هم با این کراس اور برقی برابر می‌کند. این امکانات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • صندلی برقی با گرمکن
  • دوربین 360 درجه
  • صندوق پران برقی با حسگر حرکت پا
  • گیربکس اتوماتیک تک سرعته
  • رادار باقی ماندن بین خطوط
  • سیستم کنترل پایداری و کشش
  • دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • سیستم هشدار تصادف از جلو
  • سنسور باران
  • نوربالای اتوماتیک
  • سیستم اخطار باز کردن درهای خودرو DOW در زمان عبور وسایل نقلیه از کنار خودرو
  • دستیار پارک خودکار
  • سیستم روشنایی تمام ال ای دی
  • رادار نقطه کور
  • دستیار اجرای فرمان‌های صوتی
  • و …

طراحی ظاهری و ابعاد

لاماری ایما برقی جدید 2023

اندازه و ابعاد لاماری ایما برقی جدید شامل 4600 میلی متر طول، 1860 میلی متر عرض و 1680 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 2715 میلی متر می‌رسد.

لاماری ایما EV فیس لیفت مدل 2023

از دور، نسخه‌ قبلی و جدید فرق زیادی با هم ندارند اما با کمی دقت، تفاوت‌ها آشکار می‌شوند. پورت شارژ از گلگیر عقب به سپر جلویی منتقل شده است و خود این قسمت، از طراحی جدید بهره می‌برد. طراحی لانه زنبوری به کلی حذف شده و اکنون شاهد سپر یکپارچه‌تری هستیم.

لاماری ایما برقی فیس لیفت مدل 2023

ایرادهای نمای کناری حتی در نسخه دوم هم رفع نشده است. رینگ‌ها هنوز هم فاقد فلاپ‌های آیرودینامیکی هستند و دستیگره‌های پاپ اوت هم وجود ندارند! دستیگره‌های پاپ اوت باعث می‌شوند تا ضریب درگ و در نتیجه مصرف انرژی کاهش یابند.

لاماری ایما EV فیس لیفت مدل 2023

نمای عقبی، بیشترین تغییرات را در خود دارد. چراغ خطرهای تقریبا فرم یکپارچه را رها کرده‌اند و چراغ‌های دایره‌ای شکل جای آن‌ها را گرفته‌اند. دیفیوزر مشکی رنگ، اسپویلر سقفی و چراغ خطر سوم هم به قوت خود باقی مانده‌اند.

طراحی داخلی و کابین

لاماری ایما برقی جدید 2023

اتاق و داشبورد لاماری ایما برقی جدید واقعا تفاوتی با مدل‌های قبلی ندارد. در داشبورد لاماری ایما برقی مدل 2023 همچنان می‌توانید نمایشگرهای دوال اسکرین با ابعاد 20.5 اینچ، دریچه‌های هوای دایره‌ای شکل با تریم دو رنگ، کنسول پیانویی و فرمان دی کات و صندلی‌های اسپرت، از اصلی‌ترین فاکتورهای کابین لاماری ایما برقی فیس لیفت 2023 هستند.

لاماری ایما EV فیس لیفت مدل 2023

مهم‌ترین تفاوت داشبورد لاماری ایما EV جدید 2023 و نسخه قدیمی در کنسول میانی خلاصه می‌شود. در مدل جدید، سه دکمه دایره‌ای شکل را داریم که به نوعی، سیتسم تهویه مطبوع را کنترل می‌کنند. این تفاوت، در تصویر بالا به خوبی توضیح داده شده است.

قیمت لاماری ایما برقی جدید و شانس واردات با آرین پارس موتور

لاماری ایما برقی جدید

با توجه به اینکه شعاع پیمایش مدل جدید با یکبار شارژ شدن، از 410 کیلومتر بیشتر نمی‌شود و موتور ضعیف‌تری هم دارد، پیش بینی می‌کنیم که قیمت لاماری ایما برقی جدید در محدوده 17 تا 20 هزار دلار و با توجه به تعداد آپشن ها و امکانات رفاهی، بالا و پایین شود.

لاماری ایما برقی فیس لیفت مدل 2023

در صورتی که واردات لاماری ایما برقی 2023 توسط آرین پارس موتور صورت گیرد و با توجه به اینکه تعرفه واردات خودروهای برقی در سال 1402، صفر درصد در نظر گرفته شده است، پیش بینی می‌کنیم که قیمت آن تقریبا بین 1 میلیارد و 300 میلیون تومان تا 1 میلیارد و 600 میلیون تومان بازی کند. هرچند که تا این لحظه، فعلا پای هیچ کدام از کراس اورهای برقی چینی به کشور ما باز نشده است.

تفاوت لاماری ایما برقی جدید و مدل قبلی در چیست؟

لاماری ایما برقی جدید 2023

مدل جدید فقط در یک تیپ، با موتور برقی 120 کیلو واتی یا همان 170 اسب بخاری راهی میدان شده است که در هر بار شارژ شدن می‌تواند نزدیک به 410 کیلومتر را یک نفس طی کند. سپر جلویی و چراغ خطرهای در لاماری ایما برقی جدید کاملا متفاوت از نسخه قدیمی است و همچنین داشبورد این خودرو، دقیقا روی کنسول وسطی، میزبان سه کلید جدید با ظاهر دایره‌ای است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*