دنا پلاس دستی EFP

دنا پلاس دستی EFP به زودی در بازار + مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و تاریخ عرضه

ایران خودرو از دنا پلاس دستی EFP رونمایی و تاریخ عرضه آن را مشخص کرد. با مشخصات فنی و امکانات رفاهی این سدان داخلی آشنا شوید.

یکی از بهترین خودروهای تولید داخل شرکت ایران خودرو، دنا پلاس از خانواده دنا است. این سدان آپشنال به‌همراه مشخصات فنی مطلوبی که دارد توانسته مشتریان را راضی نگه دارد. به‌تازگی مدل جدیدی از این خودرو رونمایی شده که به‌گفته مدیر پروژه بهسازی محصولات پلتفرم خانواده دنا در آذرماه سال جاری با پیشرانه EF7P و جعبه دنده 6 سرعته راهی بازار می‌شود.

مشخصات کلی دنا پلاس دستی EFP

آبی‌پوشان جاده مخصوص خاطرنشان ساخته‌اند که محصول جدید آنها دارای 85 استاندارد ایمنی و زیست‌محیطی است و امکانات و قابلیت‌های تازه‌ای نظیر سنسور باران، سنسور نور، سیستم راهنمای تعویض دنده، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و دمای آنها، سیستم‌های کنترل پایداری و محافظت از عابر پیاده دارد. مجموع این آپشن‌ها نشانگر پیشرفت قابل توجه ایران خودرو در قیاس با نسل‌های پیشین این محصول است.

دنا پلاس دستی EFP

مدیر پروژه بهسازی محصولات پلتفرم خانواده دنا همچنین تأکید کرد دنا پلاس دستی جدید با اهداف جذابی راهی بازار شده است. از جمله این اهداف می‌توان به بهبود و کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی، افزایش توان و گشتاور پیشرانه و ارتقای استانداردهای زیست‌محیطی اشاره کرد. همچنین حالا پیشرانه این ماشین نسبت به مدل پایه تغییر یافته و حالا شاهد تعبیه موتور EF7P هستیم.

پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپه فوق می‌تواند در بهترین حالت خود 160 تا 170 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس نیز بهبود یافته و از جمله مزایای این تغییر می‌توان به کاهش مصرف سوخت در سرعت‌های بالا، بهبود قابل توجه کیفیت رانندگی و کاهش فشار به موتور در سرعت‌های زیاد اشاره کرد.

دنا پلاس دستی EFP

امکانات و تجهیزات مختلفی برای دنا پلاس دستی EFP تعبیه شده که از جمله آنها می‌توان به فرمان برقی، برف پاک کن حساس به باران، اکسل عقب دیسکی و قفل‌های یکپارچه اشاره کرد. مزیت‌های مختلفی می‌توان برای قفل‌های یکپارچه برشمرد نظیر: ارتقای کیفیت، بهبود سیستم ضد سرقت، کاهش صدای ناشی از باز و بسته شدن درها، کاهش نیروی لازم برای باز کردن درها از طریق دستگیره و جلوگیری از یخ‌زدگی و اختلال در عملکرد قفل‌ها در دماهای زیر صفر درجه.

آن‌طور که مسئولان شرکت ایران خودرو اعلام کرده‌اند، از اواسط آذرماه سال جاری تولید انبوه دنا پلاس دستی با موتور ای اف پی آغاز خواهد شد. از آنجایی که کیفیت خودرو بهبود یافته و ایمنی و استانداردهای زیست‌محیطی مطلوب است و قیمت مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شده، انتظار داریم استقبال خوبی از آن شود.