هوش مصنوعی سامسونگ Gauss

هوش مصنوعی سامسونگ با نام Gauss رونمایی شد؛ ظهور رقبای ChatGPT یکی پس از دیگری

هوش مصنوعی سامسونگ با نام Samsung Gauss معرفی شد. این مدل که خودش شامل سه مدل دیگر است، در کدنویسی، ترجمه و خلق متون و همینطور ویرایش و ساخت تصاویر کاربرد دارد.

سامسونگ برای نخستین بار مدل هوش مصنوعی خودش که Samsung Gauss نام دارد را به‌معرض نمایش عموم درآورد. نام مدل هوش مصنوعی غول تکنولوژی کره‌ای برگرفته از کارل فریدریش گاوس، ریاضی‌دان و فیزیک‌دان آلمانی است که به «شاهزاده ریاضی‌دانان» مشهور بود.

هوش مصنوعی سامسونگ - Samsung Gauss

سامسونگ این نام را با این هدف روی مدل هوش مصنوعی خودش گذاشته که نشان دهد باید از تمام پدیده‌ها و دانش‌های جهان استفاده کرد تا هوش مصنوعی بتواند در هر جا و زمانی به بهبود زندگی مصرف‌کنندگان کمک کند. هوش مصنوعی گاوس در رویداد Samsung AI Forum که هر ساله در سئول برگزار می‌شود، معرفی شد. این مدل توسط بازوی تحقیقاتی سامسونگ به‌نام Samsung Research توسعه پیدا کرده است. این مدل در حال حاضر فقط در دسترس کارمندان خود سامسونگ قرار خواهد گرفت، ولی به‌زودی می‌توانیم شاهد به‌کار رفتن آن در محصولات کاربردی سامسونگ برای استفاده عموم کاربران نیز باشیم.

هوش مصنوعی سامسونگ Gauss چه برای ارائه دارد؟

هوش مصنوعی سامسونگ از سه بخش مختلف به نام‌های Samsung Gauss Language و Samsung Gauss Code و Samsung Gauss Image تشکیل می‌شود که هر یک وظیفه خاصی را بر عهده دارند. غول کره‌ای می‌گوید که Gauss Language یک مدل زبانی طراحی شده برای کمک در انجام امور کاری نظیر نوشتن ایمیل، دسته‌بندی اسناد و ترجمه متون است. همچنین اگر در گجت های مختلف به‌کار برود، کنترل هوشمندانه‌تری را روی دستگاه در اختیار کاربران خواهد گذاشت. این مدل خودش تشکیل شده از مدل‌های دیگری است که روی فضای ابری و روی دستگاه اجرا می‌شوند.

هوش مصنوعی سامسونگ Gauss

مدل Gauss Code یک دستیار کدنویسی است که برای توسعه نرم افزار داخلی شرکت‌ها طراحی و ساخته شده است. این مدل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از طریق یک رابط کاربری تعاملی به آسانی و سریعا از کدها استفاده کنند. این مدل از توابعی مثل توصیف کد و تولید یک نمونه آزمایشی از کد برخوردار است.

در نهایت مدل Gauss Image هم می‌تواند به‌آسانی عکس‌ها را خلق یا ویرایش کند. به‌طور مثال در یک چشم به‌هم زدن ظاهر تصاویر را تغییر دهد، موادی را به آن‌ها اضافه کند و یا عکس‌های بی‌کیفیت را به تصاویری باکیفیت تبدیل کند.

از این مدل‌ها می‌تواند برای محافظت از اطلاعات خصوصی مصرف‌کنندگان روی دستگاه‌ها و گجت‌های مختلفی استفاده کرد. سامسونگ همچنین در تلاش است برای اطمینان از امنیت و حریم خصوصی مدل‌های هوش مصنوعی خود، با شرکت‌های فعال در این حوزه نیز همکاری کند.

انتظار می‌رود سامسونگ از مدل هوش مصنوعی گاوس در گوشی‌های سری گلکسی S24 خودش نیز استفاده کند. ما پیشتر در گزارشی اشاره کرده بودیم که سری گلکسی S24 هوشمندترین گوشی‌های ساخته شده در جهان هستند. احتمالا آن گزارش هم به اضافه شدن مدل هوش مصنوعی سامسونگ گاوس اشاره داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*