مدیریت رم پیشرفته در مک بوک پرو M3 اپل

اپل: ۸ گیگ رم مک بوک پرو M3 مثل ۱۶ گیگ رم لپ تاپ ویندوزی است!

اپل مدعی شده که ۸ گیگابایت ظرفیت رم لپ تاپ مک بوک پرو M3 با ۱۶ گیگابایت رم لپ تاپ‌های ویندوزی برابری می‌کند! اما علت این اتفاق چیست؟

اپل همیشه در تولید محصولاتش معجزه می‌کند. به‌طور مثال ظرفیت رم گوشی‌های آیفون همیشه نصف گوشی‌های پرچمدار اندرویدی است، اما جالب اینجاست که عملکرد بهتری دارند. یکی از دلایل این برتری، هماهنگی فوق‌العاده سخت افزاری و نرم افزاری محصولات این کمپانی است. ظاهرا همین قضیه در مورد مک بوک‌های اپل هم صدق می‌کند.

با عرضه مک بوک پرو M3 اپل، بسیاری از کاربران نسبت به تغییرات این نسل هیجان‌زده شدند. لپ تاپ ۱۳ اینچی که از یک طراحی جدید، یک نمایشگر با فناوری مدرن miniLED و ProMotion، چندین پورت جدید، فناوری شارژ مگ سیف و غیره برخوردار است. اما بسیاری از کاربران معتقدند که با پرداخت ۱،۵۹۹ دلار که مبلغ پایینی هم نیست، آن‌ها می‌توانند این لپ تاپ را با تنها ۸ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی سفارش دهند که چندان چشمگیر نیست.

بیشتر بخوانید:

اپل از دو مک بوک پرو جدید با پردازنده های M3 پرو و مکس رونمایی کرد

شاید ۸ گیگابایت رم برای مصارف عادی روزمره مثل وب‌گردی کافی به‌نظر برسد، اما برای مصارف سنگین‌تر کافی نخواهد بود. در واقع وقتی اپل از پسوند “Pro” به‌معنای «حرفه‌ای» برای نام‌گذاری لپ تاپ خودش استفاده می‌کند، کاربران انتظار دارند تمام سخت افزار آن هم در سطح حرفه‌ای باشد.

مدیریت رم پیشرفته در مک بوک پرو M3 اپل

اما حالا باب بورچرز، معاون بازاریابی محصولات اپل در بازارهای جهانی مصاحبه‌ای را با یک یوتیوبر چینی انجام داده و در آن توضیحاتی را در مورد ظرفیت رم مک بوک ۱۳ اینچی جدید اپل ارائه کرده است.

جزئیات جالبی از سیستم رم مک بوک پرو M3

بورچرز با متفاوت دانستن حافظه رم مورد نیاز پلتفرم‌های مختلف با یکدیگر، در این باره می‌گوید:

مقایسه حافظه ما با حافظه دیگر سیستم‌ها خیلی درست نیست؛ زیرا ما استفاده مؤثری از حافظه داریم، از فناوری فشرده‌سازی حافظه استفاده می‌کنیم و معماری حافظه ما یکپارچه است. در واقع ۸ گیگابایت رم روی مک بوک پرو ام ۳ مشابه یک رم ۱۶ گیگابایتی در دیگر سیستم‌ها است.

چیزی که می‌خواهم بگویم این است که وقتی از لپ تاپ ما استفاده کنید، متوجه عملکرد باورنکردنی آن با این میزان رم خواهید شد. وقتی به داده‌های خام و ظرفیت‌های این سیستم‌ها نگاه کنید، نتایج خارق‌العاده هستند. برای کاربران باید عملکرد اهمیت بیشتری نسبت به مشخصات داشته باشد و آن‌ها باید بدانند که چگونه از یک فناوری استفاده می‌شود.

ما هم با این موافقیم که عملکرد یک کامپیوتر مهم‌تر از مشخصات فنی آن است. اپل هم معمولا به‌جای ارائه جزئیات فنی، از بنچمارک‌ها برای نمایش عملکرد محصولاتش استفاده می‌کند. ولی هر زمانی که با همین بنچمارک‌ها از آن انتقاد می‌شود، آن‌ها را قبول ندارد!