ثبت رکورد سرعت در دنده عقب توسط ریماک نورا

ریماک نورا رکورد سرعت در دنده عقب را جابه‌جا کرد + ویدیو

نورا (Nevera)، هایپرکار تمام برقی ریماک که رکورد صفرتاصد 1.74 ثانیه‌ای را در گذشته ثبت کرده بود، حالا رکورد سرعت در دنده عقب را شکسته است!

ریماک، خودروساز نسبتاً تازه‌تاسیس مستقر در کرواسی با تولید هایپرکار «نورا» (Nevera) مرزهای عملکرد ساخته‌های تمام الکتریکی را جابه‌جا کرد و رکوردهایی را در مقیاس جهانی شکست. این ابرخودرو رکورد شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را با ثبت زمان 1.74 ثانیه‌ای تصاحب کرد و همچنین با دستیابی به حداکثر سرعت 412 کیلومتر بر ساعت، صاحب عنوان سریع ترین خودرو برقی جهان شد. با این حال، به نظر می‌رسد این‌ها هنوز برای نورا کافی نیستند؛ چراکه بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، این هایپرکار رکورد سرعت در دنده عقب را هم به نام خود ثبت کرده است.

ریماک نورا، دارنده رکورد سرعت با دنده عقب در گینس

ریماک نورا اخیراً در پیست شهر پاپنبورگ آلمان با ثبت سرعت 275 کیلومتر بر ساعت در دنده عقب، از این لحاظ رکورددار شد. «گوران درندک» (Goran Drndak) که راننده این خودرو بوده، تجربه خود را «غیر طبیعی» توصیف کرده است. او می‌گوید که پشت فرمان نورا در حال دنده عقب گذر فوق‌العاده سریع محیط اطراف خود را می‌دید و احساس می‌کرد که درست مثل زمان ترمزگیری شدید، گردنش به جلو کشیده می‌شود.

ثبت رکورد سرعت در دنده عقب توسط ریماک نورا

بنا به گفته ریماک، هایپرکار نورا از آنجا که گیربکس به شکل مرسوم آن ندارد، موفق شده است به چنین دستاوردی برسد. این هایپرکار تمام الکتریکی مجهز به 4 موتور مجزا است که آن را به جلو یا عقب می‌رانند، بدون اینکه در درجه اول محدودیتی به‌خاطر جهت چرخش چرخ داشته باشند. به زبان ساده، همان‌طور که این موتورها دستیابی به سرعت 412 کیلومتر بر ساعت را برای نورا ممکن کردند، توانسته‌اند همان نیروی پیش‌ران را در دنده عقب هم به چرخ‌ها انتقال بدهند. در اینجا در عوض عناصر آیرودینامیکی‌اند که می‌توانند در حرکت خودرو محدودیت ایجاد کنند.

اگر کنجکاوید که چطور ایده ثبت این رکورد به ذهن دست‌اندرکاران ریماک رسیده، «ماتیا رنیک» (Matija Renić) به‌عنوان مهندس ارشد این خودروساز در این باره می‌گوید که همه‌چیز از یک شوخی شروع شد. او گفت «طی پروسه توسعه این موضوع به ذهنمان آمد که نورا احتمالاً سریع‌ترین خودرو در دنده عقب باشد، اما به نوعی با خنده از آن گذشتیم. اصلاً آیرودینامیک، خنک‌کاری و پایداری برای حرکت با سرعت بالا به سمت عقب مهندسی نشده بود».

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره ثبت رکورد سرعت در دنده عقب توسط ریماک نورا چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*