فیبر نوری ایرانسل

پروژه فیبر نوری ایرانسل در استان مرکزی آغاز شد

فیبر نوری ایرانسل به استان مرکزی رسید. عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای ایرانسل با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری اراک، در این استان آغاز به کار کرد.

بعد از ظهر روز گذشته، پنجشنبه 18 آبان ماه 1402، با برگزاری یک جلسه، تفاهم‌نامه اجرای پروژه فیبر نوری بین ایرانسل به‌عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شهرداری اراک به امضا رسید تا فیبر نوری ایرانسل به استان مرکزی برسد. در این جلسه که در محل استانداری مرکزی برگزار شده بود، آقایان عیسی زارع پور (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، امیر محمدزاده لاجوردی (معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)، رضا باقری اصل (معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)، فرزاد مخلص‌الائمه (استاندار مرکزی)، علی‌اکبر کریمی (نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی)، ولی‌الله بیاتی (نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی)، مجتبی قاسمی (سرپرست شهرداری اراک)، محمد نوروزی (مدیر کل دفتر هماهنگی و امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)، فرهنگ سیفعلیان (مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی)، بیژن عباسی آرند (مدیرعامل ایرانسل) و همچنین تعدادی از مدیران استانی و منطقه‌ای حضور داشتند.

دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل در گفت‌وگویی که در این جلسه با وزیر ارتباطات داشت، به پروژه‌های توسعه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط این شرکت در شهرهای مختلف ایران اشاره کرد و افزود با امضای این تفاهم‌نامه بین ایرانسل و شهرداری اراک، پروژه فیبر نوری در استان مرکزی آغاز شده و قرار است تا اتمام این پروژه، 165 هزار مشترک از خدمات فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای ایرانسل بهره ببرند.

فیبر نوری ایرانسل

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اظهار کرد کشور به یک شبکه پرسرعت نیاز دارد و به‌جز فیبر نوری، هیچ تکنولوژی قادر نیست چنین سرعت‌های بالایی را فراهم کند. فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در دولت سیزدهم است و طبق هدف‌گذاری‌های انجام شده، قرار است 20 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند. وی در ادامه اضافه کرد اجرای پروژه FTTH در شهرستان خمین به هماهنگی‌های شهری نیاز دارد و در صورتی که مدیریت شهری خمین همراهی لازم را با ایرانسل انجام دهد، این پروژه تا دهه فجر در خمین بهره‌برداری خواهد شد.

در روز گذشته، پروژه فیبرنوری ایرانسل طی یک ارتباط تصویری زنده با شهر خمین، با حضور مهندس حمید کمانکش، فرماندار شهرستان خمین در این شهر آغاز شد. به‌موجب این پروژه، ایرانسل به‌عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایرانسل عملیات اجرایی حفاری فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها به طول اجرایی 35 کیلومتر را برای اولین بار در شهرستان خمین شروع کرد.

درباره پروژه فیبر نوری ایرانسل

در روز 27 اردیبهشت 1402 بود که طی مراسمی با حضور رئیس جمهور، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل رسما افتتاح شد. سرویس اینترنت فیبر نوری که با عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها (FTTx)» شناخته شده، در این مراسم در قالب طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها به بهره‌برداری رسید و شهرستان بابل در استان مازندران، اولین شهری بود که این سرویس ایرانسل در آن آغاز به کار کرد. در روز 22 مهرماه نیز تفاهم‌نامه توسعه دسترسی فیبر نوری شیراز با همکاری شهرداری شیراز و همچنین قرارداد صدور مجوز حفاری پروژه فیبر نوری شهر صدرا با همکاری شهرداری صدرا با حضور وزیر ارتباطات امضا شد.

در روز نهم آبان‌ماه، با برگزاری یک مراسم، عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر تبریز با مشارکت ایرانسل و شهرداری این شهر آغاز به کار کرد. ایرانسل در مردادماه امسال توانست موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کند. ایرانسل که تا پیش از این توانسته بود خدمات مختلف ارتباطی و دیجیتال از جمله شبکه‌های تلفن همراه نسل 2 (2G)، نسل 3، نسل 4 و 4.5 (4G/LTE-A) و نسل 5 (5G) و همچنین خدمات اینترنت پرسرعت ثابت بی سیم (TD-LTE و وایمکس) را در اختیار مشترکان خود قرار دهد، با دریافت این پروانه به‌طور رسمی به جمع شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و دیگر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق اضافه شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*