کشف مقبره کاتب فرعون در ابو صیر مصر

مقبره کاتب فرعون با تزئینات عجیب کشف شد + عکس

باستان‌شناسان دانشگاهی در جمهوری چک مقبره کاتب بلندپایه فرعون را کشف کرده‌اند؛ مقبره‌ای با طراحی دقیق و تزئینات زیبا مربوط به مصر باستان.

گروهی از مصرشناسان دانشکده ادبیات دانشگاه چارلز در پراگِ جمهوری چک، اخیراً یک مقبره دیدنی را در منطقه ابو صیر که بین جیزه و سقاره در شمال مصر واقع شده، کشف کرده‌اند. به نظر می‌رسد این مقبره به «جهوتی-امحت» (Djehuti-imhat)، کاتب مطرح حکومت فرعون در مصر باستان تعلق دارد که پیش از این شناسایی نشده بود. کشف این مقبره به‌عنوان بخشی از ماموریت باستان‌شناسی این دانشگاهِ جمهوری چک، به شناخت بیشتر سبک زندگی و فرهنگ این دوره تاریخی کمک می‌کند.

کشف مقبره زیبای کاتب فرعون در مصر باستان

کشف مقبره کاتب فرعون در ابو صیر مصر

این گروه در پی بررسی موشکافانه بقایای اسکلتی کشف شده متوجه شده‌اند که این کاتب در جوانی و به‌طور دقیق‌تر، در 25 سالگی فوت کرده بود. همچنین شواهد حکایت از این دارند که او در هزاره پیش از میلاد مسیح زندگی می‌کرده است و حتی بررسی‌ها نشان داد که این شخصیت باستانی مبتلا به پوکی استخوان شدید بود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد و موسسه مصرشناسی جمهوری چک هم خاطرنشان کرده، انتظار می‌رود کشف این مقبره در درک بهتر رسوم مصر باستان موثر باشد.

کشف مقبره کاتب فرعون در ابو صیر مصر

مصطفی وزیری، دبیر کل شورای عالی آثار باستانی مصر هم به نوبه خود به اهمیت کشف مقبره کاتب فرعون اشاره کرده است. در محل دفن این شخصیت پرمز و راز دودمان بیست و هفتم مصر تصاویر مرتبط با آن دوره و همچنین هیروگلیف، خط ابداعی مصری‌ها دیده می‌شود. پرفسور «میروسلاو بارتا» (Miroslav Bárta)، مدیر موسسه مصرشناسی جمهوری چک ساختار مقبره را به‌عنوان یک حجره با طراحی دقیق که به محل دفن منتهی می‌شود توصیف کرده است.

گفته می‌شود در همان گورستانی که مقبره کاتب فرعون کشف شده است، پیش از این محل دفن مقامات رسمی سیستم بروکراسی و فرمانده‌های نظامی مصر باستان پیدا شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*