خلق تصاویر با هوش مصنوعی در نرم افزار Paint ویندوز 11

راهنمای خلق تصاویر با هوش مصنوعی در نرم افزار Paint ویندوز 11

به‌لطف آپدیت جدید سیستم عامل ویندوز ۱۱ مایکروسافت، کاربران می‌توانند در نرم افزار Paint و با کمک هوش مصنوعی به خلق تصاویر بپردازند.

مایکروسافت در آپدیت جدید ویندوز ۱۱ که مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده، ابزارها و قابلیت‌های هوشمندانه‌ای را به برنامه‌هایش افزوده است. مایکروسافت همچنین یک راهنمای هوش مصنوعی به‌نام AI Copilot را نیز معرفی کرده که به معرفی قابلیت‌های هوشمند جدید ویندوز می‌پردازد.

یکی از ابزارهای هوشمندی که مایکروسافت به نرم افزار Paint اضافه کرده، قابلیت حذف پس زمینه مبتنی بر هوش مصنوعی است. اما علاوه بر آن، آپدیت‌های جدید ویندو ۱۱ ویژگی جذاب خلق تصاویر با هوش مصنوعی در نرم افزار Paint را هم در اختیار شما می‌گذارند.

خلق تصاویر با هوش مصنوعی در نرم افزار Paint ویندوز 11

مایکروسافت نام این قابلیت را “Cocreator” گذاشته و برای توسعه آن از هوش مصنوعی DALL-E استفاده کرده است. حالا اپلیکیشن Paint به‌لطف این قابلیت‌های هوشمندانه و پشتیبانی از ویرایش لایه به لایه، چیزی کم از فتوشاپ ندارد و به برنامه بسیار مفیدی تبدیل شده است. ما در اینجا نحوه استفاده از قابلیت مولد تصاویر هوش مصنوعی در نرم افزار پینت را به شما خواهیم آموخت.

نکته: در حال حاضر قابلیت Cocreator فقط در دسترس کاربران نسخه آزمایشی ویندوز اینسایدر که از نسخه Dev Build 23560 به بعد استفاده می‌کنند قرار دارد. بنابراین برای استفاده از این قابلیت یا باید عضو اینسایدر باشید و یا منتظر عرضه نسخه نهایی Paint جدید در ویندوز ۱۱ باشید.

آموزش استفاده از Cocreator در ویندوز ۱۱ برای خلق تصاویر با هوش مصنوعی

در صورتی که مطمئن شدید ویندوز شما به آخرین نسخه آزمایشی بیلد Dev بروزرسانی شده، نرم افزار Paint را هم از طریق فروشگاه مایکروسافت بروزرسانی کنید. نسخه این برنامه باید 11.2309.24.0 به بعد باشد. وقتی از بروز بودن برنامه مطمئن شدید، حالا می‌توانید برنامه را باز کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. از گوشه سمت راست بالای برنامه روی عکس پروفایل خود کلیک کنید و وارد اکانت مایکروسافت خود شوید.

۲. سپس کافیست روی آیکون Cocreator کلیک کنید‌ و توضیحات مربوط به عکس مورد نظرتان را وارد کنید. حالا روی دکمه Create بزنید تا با کمک هوش مصنوعی سه عکس متناسب با توضیحات شما خلق شود.

خلق تصاویر با هوش مصنوعی در نرم افزار Paint ویندوز 11