هایما

هجوم خودروسازان چینی به روسیه در غیبت بزرگان؛ هایما هم به روسیه رفت

در ادامه حضور چشمگیر خودروسازان چینی در روسیه، شرکت هایما نیز با محصولات جدید خود از جمله شاسی بلند 8S وارد بازار خودرو این کشور شد.

بسیاری از خودروسازان بزرگ پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین از این کشور خارج شدند و به همین دلیل خودروسازان چینی با هجوم بی‌سابقه به بازار خودرو این کشور سعی دارند به تقاضای زیاد مشتریان روسی پاسخ داده و سهم زیادی از این بازار را به خود اختصاص دهند. در همین راستا اکنون خبرها حاکی از آن است که شرکت هایما نیز بار دیگر به بازار روسیه برگشته است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با محصول هایما برای عرضه در روسیه آشنا می‌شویم.

بازگشت هایما به بازار روسیه

اولین حضور هایما در بازار روسیه به سال 2010 برمی‌گردد؛ در آن زمان این شرکت در کارخانه Derways در Karachay-Cherkessia روسیه برخی از محصولات خود را به‌شکل مونتاژی به مشتریان عرضه می‌کرد. البته این خودروساز چینی در سال 2016 به‌دلیل مشکلات مالی، کارخانه‌های خود را تعطیل کرد و از این بازار خارج شد؛ اما اکنون با نبود رقبای قدرتمند خارجی، خودروسازان چینی از جمله هایما به این بازار برگشتند تا حضور موفقی را تجربه کنند.

عرضه هایما 8S در روسیه

هایما

هایما قصد دارد شاسی بلند جمع‌وجور 8S خود که در بازار ایران عرضه شده بود را در گام نخست به بازار روسیه عرضه کند. این خودرو که نخستین بار در سال 2019 در چین عرضه شد، دارای 4565 میلی‌متر طول، 1850 میلی‌متر عرض، 1682 میلی‌متر ارتفاع و 2700 میلی‌متر فاصله محوری است.

این شاسی بلند کامپکت هایما از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر TGDi بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 192 اسب بخار و گشتاور 293 نیوتن‌‌متر را به تولید برساند. حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز در دور موتور 1500 تا 4500 ارائه می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی

هایما

هایما 8S از امکانات رفاهی متعددی چون رینگ آلومینیومی 19 اینچی، نمایشگر لمسی، چراغ روشنایی روز، فناوری LED چراغ‌ها و نوردهی با چرخاندن فرمان، جلوآمپر دیجیتال با قابلیت تنظیم طرح گرافیکی، تهویه اتوماتیک دو کاناله با فناوری پاکسازی هوای کابین، جلوآمپر دیجیتال، فرمان کمکی برقی، تنظیم حالت رانندگی، تریم داخلی چرم، پشتی صندلی‌های جلو و عقب به صورت یکپارچه، صندلی‌های جلوی برقی با گرم‌کن، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا و سقف پانورامای برقی بهره می‌برد.

از امکانات ایمنی این شاسی بلند جمع‌وجور چینی می‌توان به سامانه ترمز اضطراری هوشمند، اخطار پیشگیری از تصادف، کروز کنترل تطبیقی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم رانندگی خودکار بین خطوط، رادار نقطه کور، رادار خطی، دوربین ثبت وقایع، دوربین 360 درجه، 6 ایربگ 10 نقطه‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد و سامانه کنترل پایداری الکتریکی اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*