ارتباط ماهواره ای گوشی چینی اوپو فایند X7 پرو

قابلیت ارتباط ماهواره ای به گوشی های معمولی چینی هم راه پیدا می‌کند

پس از اینکه اپل با قابلیت SOS آیفون 14 موجی جدید به وجود آورد، گوشی های چینی از جمله محصولات اوپو هم از ارتباط ماهواره ای برخوردار می‌شوند.

ارتباط ماهواره ای یکی از قابلیت‌های جدیدی است که به برخی از گوشی‌های پرچمدار راه پیدا کرده و رفته‌رفته گوشی‌های بیشتری از کمپانی‌های مختلف از آن برخوردار خواهند شد. ابتدا آیفون 14 با تماس ماهواره ای اضطراری تحت عنوان Emergency SOS روانه بازار شد که از قضا یکی از ویژگی‌های جدید پرسر و صدای آن شد؛ اگر دنبال‌کننده اخبار تکنولوژی باشید، احتمالاً بارها درباره نجات جان افراد به‌لطف تماس ماهواره ای آیفون ۱۴ شنیده‌اید.

پس از این بود که کوالکام پروژه Snapdragon Satellite با همکاری کمپانی آمریکایی ایریدیوم را معرفی کرد؛ البته این پروژه با قطع همکاری دو طرف، در حال حاضر منتفی است. همچنین در تابستان گذشته هواوی میت ۶۰ و هواوی میت ۶۰ پرو با این قابلیت عرضه شدند و یکی از مدیران ارشد سامسونگ اخیراً به‌صورت رسمی تایید کرد که قابلیت تماس ماهواره ای به سری پرچمدار گلکسی S24 می‌آید؛ موضوعی که باعث گمانه‌زنی درباره رجیستر نشدن گلکسی S24 سامسونگ در ایران شد.

ارتباط ماهواره ای گوشی چینی اوپو فایند X7 پرو

حالا جدیدترین اخبار تکنولوژی حکایت از این دارند که برند چینی اوپو هم قصد دارد گوشی جدید سری فایند با نام فایند X7 را به‌همراه ارتباط ماهواره ای عرضه کند. اوپو این موضوع را از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی چینی ویبو به اشتراک گذاشته و هرچند از نسخه مشخصی نام نبرده، پیش‌بینی می‌شود که نسخه پرو X7 از آن پشتیبانی کند.

جزئیات دیگری به‌جز این از جمله زمان پشتیبانی یا مناطق تحت پوشش در دسترس نیست و حتی اوپو درباره عرضه بین‌المللی گوشی آینده خود هم صحبت به میان نیاورده است. با این حال، حتی اگر اوپو بر خلاف X6 Pro که عرضه جهانی نداشت، سری جدید X7 را در سراسر جهان عرضه کند، پشتیبانی آن از ارتباط ماهواره ای کماکان به برخی از مناطق محدود خواهد بود. بر این اساس هم احتمال داده می‌شود که این شرکت این قابلیت را صرفاً در منطقه چین ارائه بدهد؛ همان‌طور که اپل روی ایالات متحده و اسنپدراگون هم روی آمریکای شمالی و اروپا متمرکز شد.

گوشی چینی دیگری که زمزمه‌های پشتیبانی آن از تماس و ارتباط ماهواره ای به گوش می‌خورد، سری X100 ویوو است. مدتی قبل گزارشی منتشر شد که از عرضه ویوو X100 پرو با ویژگی ارسال پیام ماهواره ای دو طرفه خبر می‌داد؛ به‌طور دقیق‌تر، ذکر شده بود که این گوشی توانایی ارسال و دریافت پیام متنی، صدای ضبط شده، عکس و ویدیو به شکل ماهواره ای بدون نیاز به شبکه وای‌فای یا موبایل را دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*