خودرو دانگ فنگ فورتینگ وی 9

دانگ فنگ U-Tour V9 معرفی شد؛ ون لاکچری و محصول جدید فردا موتور؟ + ویدیو

دانگ فنگ فورتینگ یو تور وی 9 – Dongfeng U-Tour V9 جدیدترین ون از برند Forthing است که نسبت به ون اف ام سی M4 فردا موتور، یک پله بالاتر قرار دارد؛ اما آیا راهی ایران می‌شود؟ اگر بله، با چه قیمت و مشخصاتی؟

بازار خودرو ایران طی سال‌های گذشته، از داشتن مینی ون‌های زیبا محروم بوده است. به نظر می‌رسد که این محرومیت با ورود محصولاتی مثل اف ام سی M4 و هایما 7X، رو بهبودی قرار دارد. حالا شرکت دانگ فنگ فورتینگ با معرفی محصول جدید خود، چشم و گوش وارد کننده‌های ایرانی را حسابی تیز کرده است تا شاید این خودرو را به عنوان مینی ون جدید خود معرفی کنند. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت و تصاویر دانگ فنگ فورتینگ U-Tour V9 همراه می‌شویم و شانس واردات آن را بررسی می‌کنیم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی مینی ون دانگ فنگ U-Tour V9

مینی ون دانگ فنگ یو تور V9 یک خودرو پلاگین هیبریدی است که از پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری بهره می‌برد و حداکثر توان آن در حالت مجموع، به 220 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. گیربکس دانگ فنگ U-Tour V9 هم از نوع گیربکس اتوماتیک DHT است و حداکثر سرعت آن هم به 180 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. البته نسخه‌ی تمام بنزینی هم در کنار مدل هیبریدی، راهی بازار شده است و توان آن بدون حضور موتور برقی، از 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور فراتر نمی‌رود و جعبه دنده هم در مدل بنزینی، یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه 7 سرعته است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی دانگ فنگ U-Tour V9

خودرو دانگ فنگ فورتینگ وی 9

آپشن‌ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در مینی ون هیبریدی دانگ فنگ U-Tour V9 تقریبا یک سر و گردن بالاتر از اف ام سی M4 قرار دارند. اصلی‌ترین تفاوت آن با مینی ون فردا موتور M4، حضور سه نمایشگر دیجیتال بر روی داشبورد است که در ادامه، حسابی راجع به آن حرف می‌زنیم. آپشن‌های این خودرو به صورت کلی، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سیستم نورپردازی داینامیک
  • سقف پانارومیک
  • گیربکس اتوماتیک DHT
  • صندلی‌های برقی و دو صندلی خلبانی در ردیف دوم
  • صندوق پران برقی
  • 8 کیسه هوا
  • دی لایت و اتولایت
  • سیستم نورپردازی تمام ال ای دی
  • سیستم تهویه مطبوع دو کاناله با دریچه‌های هوای اختصاصی در ردیف دوم و سوم
  • رادار خروج از بین خطوط
  • دوربین 360 درجه
  • ترمز پارک برقی و اتوهلد
  • استارت کی لس و قابلیت ورود بدون کلید به کابین
  • سیستم هشدار DOW
  • دستیار کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی
  • کروز کنترل اتوماتیک
  • و ….

طراحی ظاهری و ابعاد

خودرو دانگ فنگ فورتینگ وی 9

اندازه و ابعاد دانگ فنگ U-Tour V9 شامل 5250 میلی متر طول، 1920 میلی متر عرض و 1810 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 3018 میلی متر می‌رسد.

خودرو دانگ فنگ فورتینگ وی 9

فقط با نگاه کردن به ظاهر این خودرو، متوجه می‌شوید که با یک مینی ون لاکچری طرف هستید. تزئینات کرومی در نمای جلویی، چشم هر خریداری را کور می‌کنند و چراغ‌های ال ای دی هم در همه جا دیده می‌شوند. نمای کناری تقریبا به جز رینگ‌های 18 اینچی، چیز خاصی برای ارائه ندارد. صرفا اشاره می‌کنیم که درب‌های خودرو از دو طرف، به صورت کشویی باز می‌شوند.

مینی ون دانگ فنگ U-Tour V9

نمای عقبی هم واقعا هیچ فرقی با اف ام سی M4 ندارد و باز هم شاهد همان چراغ‌های یک‌ تکه هستیم. به طور کلی، سگمنت مینی ون و ون‌های تجاری در فاکتورهای ظاهری، چیز خاصی برای ارائه کردن ندارد و دار و ندار خود را در قوای فنی، استحکام و کابین ارائه می‌کنند.

طراحی کابین و داشبورد

مینی ون دانگ فنگ U-Tour V9

اتاق و داشبورد دانگ فنگ U-Tour V9، نیاز هر خانواده‌ای را برطرف می‌کند. در این قسمت، سه نمایشگر دیجیتال را داریم که سراسر داشبورد را پوشانده‌اند و تقریبا در کنار یکدیگر، یک نمایشگر 37 اینچی را درست کرده‌اند.

فرمان دی کات، دو جالیوانی، شارژر وایرلس، تریم دو رنگ مشکی و قهوه‌ای، اهرم دنده کریستالی، کلیدهای سیستم تهویه لمسی و سیستم صوتی با 10 اسپیکر، از جذاب‌ترین امکانات کابین دانگ فنگ یو تور V9 هستند.

مینی ون دانگ فنگ U-Tour V9

همچنین صندلی‌های ردیف جلو در این خودرو، از تنظیم برقی و ماساژور و گرم کن و سردکن بهره می‌برند و صندلی‌های ردیف دوم هم خلبانی هستند. در کل می‌توان گفت که آرایش صندلی های دانگ فنگ U-Tour V9 به صورت 2+2+3 است.

خودرو دانگ فنگ فورتینگ وی 9

نمایشگرهای دیجیتالی اختصاصی در صندلی‌های ردیف دوم

همچنین بد نیست اشاره کنیم که نسخه فول آپشن، از دو مانیتور اضافه در ردیف دوم بهره می‌برد که کاربرد این دو مانیتور، به کنترل تنظیمات اختصاصی سرنشین‌های این ردیف مربوط می‌شود. در عکس بالا، می‌توانید این دو نمایشگر را در قسمت زیر آرنجی ببینید.

قیمت و شانس واردات دانگ فنگ U-Tour V9 به ایران

خودرو دانگ فنگ فورتینگ وی 9

فروش مینی ون دانگ فنگ U-Tour V9 فعلا به صورت رسمی آغاز نشده است اما رسانه‌های چینی، قیمت این محصول را بین 16 تا 19 هزار دلار اعلام کرده‌اند. پیش بینی می‌کنیم که در صورت واردات، قیمت مینی ون دانگ فنگ فورتینگ V9 در ایران از مرز 1 میلیارد و 700 میلیون تومان هم فراتر رود.

مینی ون دانگ فنگ U-Tour V9

هرچند حدس می‌زنیم که سگمنت مینی ون‌ها، آن چنان در ایران پرطرفدار نخواهند بود و شاید واردات این خودرو به ایران، هیچ وقت رخ ندهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*